Hoe leren jullie je kinderen aan om zelf hun haar te kunnen doen? Staart maken, vlecht enz. Dochter heeft behoorlijk lang haar, en gaat naar groep 7, maar ik moet nog elke dag haar haar doen. Kunnen andere meiden van deze leeftijd dat al zelf?
Dochter zit nu in gr7 en kan het zelf inderdaad wel. Ze vlecht haar haar zelf, maar invlechten voor een wedstrijd doe ik wel. Staarten maken kan ze ook. Maar ik check wel om de dag/momenteel dagelijks wegens de aanwezigheid van bewoners dochters haar. Want ze “vergeet” nog wel eens dat als je je haar niet goed kamt je klitten krijgt en dat ze niet spontaan verdwijnen, maar steeds erger worden. Daarin moet ik haar echt nog wel sturen. Dochter is heel zelfstandig met veel zaken, maar dit soort dingen nog niet altijd..
Mijn dochter zit in groep 4 en op de dag dat mijn man haar naar school brengt maakt ze zelf een (lage) staart. Ik maak vaak wel een hoge staart of opzij, dat lukt haar niet, maar de lage staart staat ook prima.
Dochter doet hier denk ik sinds groep 5 haar eigen haren. Toen waren het nog simpele staarten. knotten en lage vlechten. Inmiddels is ze 10 en doet ze zelf invlechten, krullen met de krultang etc. Lang leve you tube. Ze kan gerust een halve middag op haar kamer creaties uitproberen
Ja, sinds ze een jaar of 9 is, doet ze het zelf. Soms help ik nog even, omdat ze niet precies ziet of het achter op haar hoofd goed zit, maar daar vraagt ze zelf wel om als ze wil dat ik help. Ze heeft een vlecht, staart of het los.
Mijn dochter kan sinds enkele maanden zelf een staart maken. Ze is net 7 geworden. Vlecht probeert ze maar lukt nog niet. Oh en je vroeg hoe je ze dat leert. Hier heeft ze het zelf geleerd door het doen. Ik heb een keer laten zien hoe de elastiek draait en toen is ze gaan proberen.
Hier ging dat eigenlijk vanzelf (bij de twee oudsten). Ze vonden het gewoon leuk om te oefenen op zichzelf, elkaar en mij. Dus ik heb hun haar in geen jaren gedaan. Ik geloof vanaf een jaar of 8 af en toen nog, als ze iets heel speciaals wilden. Jongste dochter kan het nog niet eens zelf wassen (iig niet goed genoeg), maar ze heeft een grote bos afro krullen en dat is gewoon een vak apart. Dus dat zal nog wel even duren eer ze daar zelf wat mee kan. Staart maken kan ze trouwens wel. Maar ik wil het altijd vast in een vlecht of vlechten, zodat ik het niet iedere dag hoef te kammen/wassen.
Oudste maakt zelf staarten vanaf jaar of 8 (wil niet dat ik het doe) maar dat zit dan in mijn ogen erg rommelig. Maar goed, prima als ze het zelf wil doen. Jongste deed het vanaf een jaar of 5, maar die heeft ook makkelijker haar en het interesseert haar ook meer. Op heto mwil ze dat ik het weer doe, maar dat doe ik niet elke dag. Vlechten doen ze geen van beide, maar op het moment hebben ze er ook geen behoefte aan, ze willen nu sowieso geen vlechten
O ja, en OT Ze hebben het zichzelf geleerd en zien van mij hoe ik het bij hun deed/doe. Oudste maakt lage staart in de nek, jongste juist hoge staart. Die hangt met hoofd op de kop zodat ze het haar ineen keer vast kan pakken en een elastiek er om heen kan doen.
Mijn dochter gaat bijna naar groep 6, maar ik moet haar haren ook nog elke dag doen. Ze heeft behoorlijk dik en heel lang haar (tot halverwege d'r billen), doorkammen lukt d'r nog net, maar het in een fatsoenlijke staart krijgen kan ze niet. Ze krijgt de elastiek er ook maar 2x omheen, dus dan zakt het zo weer uit. En vlechten en dergelijke lukt haar al helemaal niet, dat kan ze alleen bij een ander. Ik denk dat het vanzelf wel goed komt.
Dochter van 7 (veel, dik haar met een slag, tot haar billen) kan zelf borstelen, tenzij het echt zo’n klittenbos is. En ze kan zelf een paardenstaart maken. Met flinke klitten moet ik helpen.
Mijn dochter (Gr 6) is lekker eigenwijs en lui en heeft geen zin om het zelf te leren/doen dus ik maak ook dagelijks een staart of iets anders. Laat haar soms oefenen of in mijn haar oefenen maar ze verliest gauw interesse als het niet snel en goed genoeg lukt... Achja zal wel goedkomen?
Oudste doet het vanaf haar 9e zelf - maar dan gewoon een paardenstaart. Heeft ze ook meestal. Ik kan zelf ook niet invlechten ofzo. Af en toe doet ze het haar van haar zusje ook. Zusje van 8 heeft er nog flink moeite mee- maar heeft ook wat moeilijker haar... En daarbij: oudste is motorisch altijd beter geweest .
Ik zie ook dat de meesten het zelf leuk vinden, ze vindt er hier ook geen bal aan om daarmee te oefenen. Maar goed dat gaan we dus wel doen.
Dat is lastiger he, hier ook niet.. totaal geen interesse in... Ondanks dat wilde de oudste wel 'zelfstandig' zijn en er enigszins fatsoenlijk bij lopen. En daarom is ze het gaan doen. Jongste gaat net zo makkelijk nog met ongekamde haren naar school... interesseert haar ook niet.
Mijn dochter is 6 jaar en haar haren doe ik nog. Ze probeert weleens een paardenstaart, maar dat lukt nog niet heel goed. Ik was 9 jaar en toen deed ik mijn eigen haren. Ik deed dan een paardenstaart, vlocht het in. Meer kon ik dan niet... Ik zou gewoon eens gaan oefenen als ik jou was.
Mijn oudste dochter deed het altijd samen met vriendinnen en daardoor heeft ze het zelf geleerd om in te vlechten etc, Ik denk dat ze vanaf groep 6 het zelf is gaan doen