Ik ben zo slecht in inpakken. Doe dat het liefst avond van te voren. Met idee wat ik vergeet koop ik wel....... Wat is nou echt iets dat je denkt dat vergeet je echt snel maar moet je gewoon echt niet vergeten eigenlijk .
Contant geld is ook wel handig in oa. Duitsland en frankrijk. Waar je soms nog met contant geld moet afrekenen. Of bijv. De tol moet betalen.
Oordoppen! Als ik erachter kom dat ik ze vergeten ben is het meestal al te laat om nog nieuwe te gaan halen ergens.
Verder zijn voor mij de volgende zaken toch ook wel echt must haves naast de pinpas paspoort en telefoon: zakmes, pleisters, kleding, toilettas met tandenborstel tandpasta, scheermesje, opladers/kabeltjes voor al digitale dingen zoals telefoon en horloge.
Mijn ereader! ik ben s ochtends altijd heel vroeg wakker en anders zou ik me te pletter vervelen (doe ik toch wel)
Tuurlijk is dat handig maar niet onmisbaar toch? In bijna alle landen zijn deze spullen prima verkrijgbaar in een supermarkt
dat zijn dingen die ik iig altijd wel inpak. Het ging erom wat ik onmisbaar vind. Kleding in frankrijk, italie of spanje gaat mij niet zomaar passen, BH’s al helemaal niet. Een zakmes kun je best kopen en pleisters ook, maar die heb je vaak op een onverwacht moment nodig. Vandaar voor mij onmisbaar, voor jou is dat misschien anders.
Maar als je je vinger openhaalt aan je zakmes is het toch best lastig als je al bloedend naar een supermarkt moet rijden. Alles is te koop in een supermarkt, maar die supermarkt zie ik thuis ookal meer dan genoeg, daar wil ik ook wel even vakantie van
Kleingeld voor plassen onderweg. Buiten NL kan pinnen veelal niet bij de wc’s. En zonnebrand voor dochter. Dat kan ik niet makkelijk kopen ivm allergie. O ja en medicatie van zoon
Maandverband. Ik slik de pil door maar nu 2 keer gehad op vakantie dat ik een bloeding had. Verder nooit meer gehad Voor de zekerheid gooi ik het er maar in. Een klein schaartje, naald en draad, bultencreme, pleisters, teken pen, anti worm tabletten, paracetamol kind als volwassen, ibuprofen, crème voor na muggenbeten. Makkelijk als je dit niet hoeft te zoeken in een buitenlandse supermarkt Man zou zeggen zijn apparaat om koffie mee te zetten
Ik vertrek nooit zonder mijn sfeerlichtjes mee te nemen. Eerste dat ik vorige week deed na aankomst was mijn 2 lichtsnoeren ophangen. Ook gewoon fijn om s avonds gezellige verlichting te hebben. Plus (citronella)kaarsen. Ook namen we vroeger een hangmat mee en hopen op een plek met stevige bomen. Verlengsnoeren / evt kop voor de aansluiting aan de elektriciteitskast.
ik kan niks missen, ik ben niet het type als ik mn telefoon en pinpas maar heb. Ik ben gehecht aan mn spullen en wil veel meenemen. Hier wordt dus ver van te voren ingepakt aan de hand van excel lijsten, en hier wordt niks vergeten.
Dit. Plus contactlenzen met -houder en vloeistof, reservelenzen en mijn bril. Met gemiddeld een sterkte van min 8 ben ik verloren zonder...
Een goed bed en oordopjes aka nachtrust En verder is alles idd wel te koop als ik het vergeet. Dus paspoort, pinpas/creditcard en mijn lenzen. Maar ik werk wel met een lijst en vergeet echt nooit iets hahaha. Want zo’n controlefreak ben ik wel.
Maar heb je dan niet meer behoefte om thuis te blijven? Met al mijn spullen voel ik me eerlijk gezegd meer thuis
Voor mij: medicatie en cpap toestel Voor mijn man : leesbril Oudste zoon: gsm Middelste : zijn eigen hoofdkussen De jongste: zijn knuffel
Nee hoor, totaal niet. Ik ga heel graag op vakantie, maar wel met mn eigen spullen. Daarnaast vind ik het ook vreselijk zonde om alles wat ik aan goede spullen heb liggen zomaar nieuw te kopen.
Op nummer 1: mijn leesbril Op nummer 2: mijn muggenstekker Op nummer 3: pleisters en een schaar en een oplader voor mijn telefoon