kampeerders verzamelen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tuc, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben ook een grote tunneltent en die staat in 20 minuten, helemaal strak en met binnententen en grondzeil staat ie in een half uur/3 kwartier.

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Ideaal zeg dat tapijt, ik vind het alleen wel duur, verkopen ze het bij Ikea dan ook? Of is dat iets anders?
    Wij hebben namelijk een inritsbaar grondzeil dat lek is. Sowieso vind ik het altijd zo viezig worden in de voortent, en zeker als het heeft geregend, dan zijn er natte plekken. Dus losse kleden is niet handig, maar dat gaatjesspul lijkt me ideaal.

Wij zijn volgend mij 30 tot 45 minuten bezig met onze tent, en dan zijn we ook aardig ingericht. We hebben wel een hele grote tent, en mijn man is altijd héél lang bezig met de haringen, hij is altijd zo bang dat we wegwaaien :D

3. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Onze tent staat ook met ongeveer 30 a 45 minuten.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Onze tent staat met een half uur zonder de luifel eraan vast. Met max. driekwartier kunnen we slapen en met 1,5 uur volledig geïnstalleerd. Ik doe altijd de binnenkant en manlief de buitenkant en die gooit de spullen uit de auto.

Terug zijn we binnen een uur weg incl. opstaan, aankleden en eten. Maar dan hoeven we ook alleen de tent maar af te breken met de slaapspullen. De rest doen we de avond van de te voren al.

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier een voortent van de caravan, welke staat in ee half uurtje, ingericht in 3 kwartier.

6. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hier druk aan het inpakken!
    Gebruiken jullie ook altijd inpaklijstjes? vind het zo handig, dan heb ik tenminste wat rust in mijn hoofd.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Ik goede tip voor de vacuüm zakken vacuüm trekken met een elektrisch luchtvedpompje.

Heb er 1 gekocht bij de Action en doet het goed!
    Handdoeken zo ingepakt.

Ik vindt de dagen voordat we weg gaan altijd wel gestrest.

Ik heb een inpaklijst die we steeds bijwerken en maak voor mezelf een to - do lijstje.
    Naast een dakkoffer hebben we nu ook een bagagebox op de trekhaak. Hopelijk wordt het zo wat minder proppen.

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ja zonder inpaklijsten kan ik niet! Heb voor de kinderen apart een lijst, voor mijn man en voor mij ook beide een lijst. En een algemene lijst.
    Meeste spullen heb ik al gepakt en staan in de woonkamer. Ben nu bezig met mijn tas. Mijn man doet die van zichzelf.
    Morgen nog een paar kleine wasjes draaien omdat ze perse die kleding mee willen haha
    En dan vrijdag de bagagewagen inpakken. Dit keer moet mijn man vrijdag gewoon werken dus kunnen dan pas als hij thuis is de auto en dakkoffer inpakken. Boodschappen voor onderweg zijn ook bijna in huis. Morgen nog een paar kleine boodschapjes.

Hebben jullie kinderen (of jijzelf) ook last van wagenziekte?
    Mijn zoon wordt de laatste 2 jaar misselijk in de auto. Gelukkig niet zo heftig dat hij moet overgeven maar hoe kunnen we het hem makkelijker maken? Wat vaker kleine beetjes eten geven, of juist niet te veel en te vaak?

9. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Onze kinderen en ik zelf worden ook wagenziek. Ook met spugen erbij. We eten inderdaad niet te vet en regelmatig. Crackers, rijstwafels, water drinken etc. Zelf neem ik een pilletje en de meiden druppeltjes tegen wagenziekte. Dit helpt erg goed.

Inpaklijstjes doe ik niet echt aan. Ik vind het maken van een lijstje zoveel werk :). Ik begin meestal twee dagen van te voren met pakken etc. Wel schrijf ik dingen op als ik het 's avonds bedenk, maar ik maak geen volledige lijstjes. Alles wat ik vergeet koop ik daar wel. Eigenlijk is dat bijna nooit nodig.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier ook een lijst hoor. Elk jaar pas ik hem aan. Ideaal en nu de kinderen iets ouder (2,5 en 4) zijn ook weer makkelijker als vorig jaar. Het is een goed a4-tje met 3 rijen. Overal heb ik een vierkantje voorgezet en ik kan dus de lijst echt afstrepen.

11. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Bedankt rabarber. Zal crackers meenemen voor onderweg. Vind dat zelf ook altijd wel lekker :)
    Ik heb zelf ook lichtjes last van wagenziekte. Kan niet achterin zitten en kan geen kaart lezen. Alleen maar naar buiten kijken :)

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Wij hebben de meeste spullen in de auto zitten. We gaan morgen proefkamperen. Tussendoor komen we nog een keertje thuis dus mochten we wat vergeten zijn haal ik het op ;) nu dus niet met een lijstje gewerkt. We hebben nog een beetje ruimte over in de auto en moeten alleen nog onze kleding. Van de jongens zit er al in. Ik pak nu voor ongeveer 3 dagen en heb verschillende seizoenskleding. Bij de Kruidvat waren vacuumzakken in de aanbieding en bij de Bart Smit een elektrische pomp. Ga morgen kijken of het werkt en dat gebruik ik dan voor de echte vakantie. Het past dus allemaal maar net dus veel wassen en weinig kleding mee. Tis niet anders.. Valt me trouwens nog we mee qua spullen. Was echt zo bang dat we het er niet in zouden krijgen ;)

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Oehw inpak lijst..
    Kom een heel end denk ik :)

14. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Lezen, kleuren, tv kijken etc als je rijdt is hier ook echt een no go. De kinderen mogen hier ook alleen maar naar buiten kijken haha.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Veel plezier Luna86!

16. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Hier maken wij ook geen lijstjes mijn man mag zich er ook niet mee bemoeien, ik weet in mijn hoofd al maanden tevoren wat we nodig hebben dat heb ik wel op papier staan als er iets aangevuld moet worden, wij zetten de tent ook een keer extra op rond mei/ juni danm controleren we scheerlijnen en rubbers . Maar verder mag mijn man het van zolder halen en het naar buiten sjouwen en zich er vervolgens niet mee bemoeien met inpakken, dat kan hij echt niet, dan krijgen we niet meer mee dan enkel de tent ;)

Ik begin ook altijd pas op de dag van vertrek heb wel alles al klaar aan was en dat soort dingen en het keukengerei heb ik al eerder gepakt omdat dat ingepakt zit in een box en ik van tevoren vast een keer afwas.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Zou iemand ons lijstje kunnen checken?

Tent (plus extra haringen) en kleed
    Tafel & stoelen
    Kookstel en gasfles, bordjes, bestek, bakjes, vergiet, afwas spullen, pannen, bekers, koelbox
    Luchtbedden, campingbedje, lakens en eigen dekens.
    Fleecedekens

Kleding, verzorgingsspul, handdoeken
    Lampen
    Stekker voor stroom
    Zonnebrand
    Zwemspullen
    Muggen spul
    Ehbo kit
    Voor de hond de bench en een ding voor in de grond, voerbak enz

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Hoe wordt het weer op jullie kampeeradressen dames. E wat doen jullie met slecht weer?

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mamachantal: Iets van waslijn/wasknijpers, pomp, stoffer en blik?

Luca75: In karinthie geven ze de komende week wat minder weer aan, nou ja onweer, wel een goede temperatuur rond de 24-30 graden. Als het echt heel slecht wordt voor langere tijd kan het zijn dat we doortrekken, maar ik ga er niet vanuit. We hebben echt onze zinnen gezet op Karinthie.

20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Luca75, wij boeken pas heel laat, paar dagen van tevoren, zodat we altijd lekker weer uitkiezen :)
    We gaan binnenkort 4 nachten naar de Ardennen, daar is het dan heerlijk weer, en in de tijd dat we daar zijn zoeken we naar een nieuwe camping waar het ook lekker weer is.
    Vorig jaar waren we op de tweede camping, en toen was het daar zo mooi weer en zo'n leuke camping, toen zijn we gewoon tot het eind van onze vakantie gebleven.
    Dat vind ik het fijne aan kamperen, niet van tevoren hoeven boeken, zodat je pech kunt hebben qua weer.

Gisteren hebben we de laatste spullen gekocht. Ik denk dat we dit weekend zo alles in kunnen gaan laden. Heb er erg veel zin in!

Deel Deze Pagina