Opgelicht??

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique1985, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Zo boos.. Mijn vriend en ik wilde een 2e goedkope auto erbij hebben.. We hebben al een Ford galaxy 7 zitter heerlijke auto nooit problemen mee..
    Dus we dachten we kopen er een 2e bij.. Niet duur en vooral goedkoop in brandstof (vriend moet elke dag naar Apeldoorn en terug) reiskosten vergoeding is 300 euro die we krijgen en we leende een auto van mijn schoonmoeder dus koste ons 200 euro extra in de maand (schoonma kon geen auto meer rijden ) dus we gingen opzoek.. Volkswagen lupo op diesel die is goedkoop en hielden we 150 euro over per maand van de reiskostenvergoeding nou dat is mooi..
    Budget opgesteld enzo want was puur voor naar het werk en weer terug ( ik heb de Ford namelijk ) garage gevonden ziet er goed uit.. Personeel aardig en daar staat de auto .. Wij proefrit maken gewoon in de binnenstad (konden daar de weg ook niet) ok hij bevalt ons wel auto verder na gekeken ziet er goed uit .. Mooi schoon enz. Dus afgesproken wanneer we terug komen om hem te kopen.. Kleine aanbetaling van 50 euro .. Dus wij terug en overschrijven enz verzekering regelen en natuurlijk betalen.. Ik pak onze auto en me vriend rijd in die nieuwe 2e hands auto.. Naar huis 75 km ..
    Komen we thuis hij kon geen 120 rijden dan begon hij te trillen.. De volgende dag de garage gebeld we konden komen.. Ineens kon de auto niet meer in zijn achteruit.. Dus wij terug eigenaar was we ineens niet meer.. Alleen het personeel.. Wij bellen naar de eigenaar .. En gaf ons de schult in nog geen 24 uur was er van alles stuk (tijdens proefrit deed dit het wel.. Alleen van de 120 rijden niet geprobeerd ) ook wilt hij het niet maken, ook geen geld terug , ook geen inruil andere auto helemaal niks.. Maar dit mag toch zomaar niet ? Hij is lid van Bovag maar die helpen je alleen als de auto minimaal 3000 heeft gekost .. Deze 2000 ( bewust zo goedkoop omdat de auto maar voor 1 a 1,5 jaar is .. Dan gaat vriend thuis werken. Inmiddels heb ik ook al het juridisch loket gebeld en hij is verplicht om of de auto te maken of een vervangend product te geven ongeacht hoe duur het voertuig was .. En dat binnen 2 weken is er dan geen oplossing dan mogen wij de verkoop overeenkomst verbreken ( dit is wettelijk gezien) oké prima de wet maar als hij dat niet doet moet je naar de rechter.. Ook dat kan en zal ik ook zeker doen maar daar gaat een tijd overheen.. Ondertussen hebben wij dan een vet probleem want ik heb onze grote auto nodig zodra de scholen weer beginnen .. En vriend moet naar zijn werk zien te komen.. We hebben geen 2e auto meer dus een vet probleem.. Ik kan niet zomaar het het openbaar vervoer.. Zoon zit op speciaal onderwijs en school zit dus niet om de hoek.. Daarbij om met 4 Kids met de bus te gaan ppfff .. Fiets kan ook niet .. Heb nog zoontje van bijna 4 maanden die niet op de fiets mag natuurlijk (draagdoek doe ik niet , levensgevaarlijk )
    Hebben jullie misschien nog een idee wat ik kan doen om de auto te laten maken ? Zelf moeten we niet doen.. Word geel moeilijk om dat terug te krijgen .. Daarbij ik koop wat dan moet het ook werken lijkt mij ... Heb echt geen idee wat ik nu moet doen..
    Misschien iemand een idee ?

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik wil je verder niet tegen het hoofd stoten maar dat van die 120 rijden is wel een beetje je eigen schuld. Je had de auto beter moeten testen.
    Ik zou aan het juridisch loket vragen of ze deze dingen op papier kunnen zetten en dat bij de eigenaar van de garage onder de neus schuiven. Ik hoop voor jullie dat alles op tijd opgelost kan worden want het is natuurlijk wel heel lullig op zn zachts gezegd.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Helaas bovag Is vooral om de verkoper te beschermen. Te veel mee mee gemaakt.

Waarschijnlijk heb je een sloopauto van 200 euro en ben je 2000 Euro lichter

4. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Toevallig een Volkswagen Lupo 3L? Zo ja, weten jullie zeker dat het geen ingevoerd exemplaar is met een ongelooflijk terug gedraaide kilometerstand?

5. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Grote kans vooral met een lupo.
    Het 120 rijden kan trouwens zijn dat je banden uitgebalanceerd moeten worden. Het achteruit rijden kan helaas van alles zijn en dus ook in de kosten variëren.

6. minon

minon Niet meer actief

Dat hij niet goed schakelt is een kwaaltje van lupo (3l geloof ik) Rijdt eens even langs een garage bij je in de buurt en laat er naar kijken. Als je hem in de achteruit zet schiet ie dan in de eerste versnelling ipv de achteruit? Dan is het aannemelijk dat het een schakelgaffel is. Die zijn niet zo duur rond de 50 euro. Het trillen zal met uitlijnen/balanceren ook verholpen kunnen worden. Dan zou ik er niet veel moeite in steken en laten maken. Bovag/juridisch looet etc gaat je dan meer kosten.

7. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    De gaffel alleen kost 50 euro het er in zetten ben je wel wat meer geld kwijt :p

8. minon

minon Niet meer actief

Schakelgaffels meerdere malen vervangen in mijn diesel auto's (seat, vw) ze kunnen er heel makkelijk bij en was inclusief het erin zetten nooit meer dan 70 euro kwijt. Het uitlijnen/balanceren is duurder.

9. Klinkt als wat wij mee hebben gemaakt bij Van Gils Holland Cars in Den Haag.. Bij ons viel de stuurbekrachtiging na 5 dagen ineens weg, we moesten van Van Gils terugkomen naar hen. Zodat zij het op konden lossen, dachten wij, maar daar bleek dat we de auto bij de garage neer moesten zetten, waar zij ook altijd komen, en dat de kosten gewoon voor ons waren ;) 2 weken later bleek de versnellingsbak niet meer te werken. Ook toen wilden ze niets voor ons doen. Die auto kostte ook minder dan €3000, dus de BOVAG hielp ons niet.. Nog een paar dagen later was er iets met de motor, er kwam een raar geluid uit. We waren toen in brabant, bij m'n moeder, zijn toen daar naar een garage gegaan en daar bleek er nog veel meer mis te zijn met de auto. Repareren zou 1500 euro kosten, meer dan de auto gekost had.. Het werd ons ook niet aangeraden, hij was eigenlijk gewoon klaar voor de sloop en het was echt onmogelijk dat de verkoper hier niet van geweten heeft, volgens de eigenaar van de garage.. Is het voor jou geen optie om naar een onafhankelijke garage te gaan en om dit uit te laten zoeken?

Zoals jij al zegt in deze gevallen moet de garage aan kunnen tonen dat deze gebreken er niet waren terwijl ze dat wél goed gecontroleerd hebben. Dat ze een degelijke auto verkocht hebben.. Volgens mij (maar pin me er niet op vast!) is het in deze gevallen ook zo, dat als de verkoper niet met een oplossing komt, je de koop binnen een bepaalde tijd mag ontbinden. Daar zitten ook weer een hoop regels aan vast, misschien heeft iemand hier daar meer verstand van..

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.660
    1.419
    113
    Trillen bij 120 is waarschijnlijk een kwestie van uitbalanceren, ook al eens bij de hand gehad bij een fort en ik zou inderdaad bij een andere garage even laten kijken wat hun denken dat er aan mankeert, als het uitlijnen en dat ding van 50 euro is wat hier boven werd genoemd dat liet ik dat zelf doen ;)

11. minon

minon Niet meer actief

Nog even aan mn man gevraagd en hij zegt gelijk dat er iets in de bak vastgelopen kan zijn. Zijn kwaaltjes van de lupo na zoveel kilometer. Hij zegt ook dat de garage dat heeft geweten bij de verkoop aan jullie. Jb autoservice in Dieverbrug heeft voor deze kwaal een pasklare oplossing liggen. Uit hele land komen ze daar heen om het te laten maken. Bij een normale garage weten ze niet wat ze eraan moeten doen en smeren je een nieuwe versnellingsbak aan. Wij zijn daar goede klant en is zelfs zo daar bij jb dat ze eens in de maand een lupo dag hebben. Dan gaat de garage leeg en zijn ze een hele dag alleen maar lupo's aan het repareren met dit probleem.
    Enige nadeel is wel dat je dan erg moeilijk je geld gaat krijgen bij de aankoop garage. Het trillen was volgens hem ook een kwestie van balanceren.

12. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik zou de verkoper een mailtje sturen met de mededeling dat zij namens bepaalde wetsartikelen verplicht zijn het probleem op te lossen.
    Dan heb je in ieder geval zwart op wit dat je het probleem op tijd hebt gemeld.

Voor de aankoop van auto's kun je een auto die je op het oog hebt ook laten nakijken bij een ANWB station.
    ( als je geen lid bent kost dat volgens mij 150 euro en als lid 80 euro) Dan weet je grotendeels wat je in huis haalt. En de mankementen die dan al aan het licht komen kun je dan al voorleggen aan de verkoper( prijsverlaging of eerst repareren)Is het nu te laat voor, maar misschien voor een volgende keer...

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Juridisch loket gebeld en een brief gekregen waar in staat dat hij 2 weken de tijd heeft om of de auto te maken of voor een vervangend product te zorgen .. Zo niet dan wettelijk gezien word het contract ontbonden en moet hij het geld terug geven.. Moet aangetekend verstuurd worden .. Oh dus het kunnen kwaaltjes zijn van de lupo ? Sorry heb echt de ballen verstand van auto's .. Ook zij het juridisch loket dat zij zeker minimaal 3 keer per week zulke telefoontjes krijgt .. Toch eigenlijk belachelijk dat mensen geld willen verdienen over e ruggen van mensen ? We gaan sowieso de 2 weken afwachten want daarna als wij hem laten maken kunnen we ook de kosten verhalen op hun.. Voor die 2 weken niet .. Nadeel is dat wij volgende week op vakantie gaan.. We kunnen nu weinig doen.. We doen zoveel mogelijk wat volgens de wet moet .. En zorgen dat we iedergeval geen fouten maken.. Ook is de garage houder niet echt aardig meer hoor.. Heeft ook lopen dreigen enzo ppfff wat een gezeur wil je een goedkope auto erbij ben je nog een hoop geld kwijt .. Waren we toch maar voor een Ford galaxy erbij gegaan.. Dan wisten we wel wat we kochten. Nu niet :( gezeik .. En 6 maanden na aankoop moet de auto nog in orde zijn.. Wettelijk gezien.. De garages moeten is aangepakt worden .. Moet veel strenger worden vind ik. Het gebeurt echt te veel zoals die vrouw het zij.. En ook zij hoopte dat er is wat verandert in de auto branche ..

14. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Dankje we zijn lid maar dit wist ik ook niet dat dat kon hoor.. Voor de volgende keer zeker doen.. We hebben de Ford galaxy ook 2e hands gekocht 3 jaar geleden nou echt buiten de normale dingen die vervangen moeten worden onderhoud enzo echt heeft die auto me nog nooit in de steek gelaten .. En die niet eens via een garage gekocht .. Beetje te gied van geloven dat iedereen een goede auto levert..
    Voor de volgende x bel ik de ANWB wel voor die 80 euro

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Trillen is inderdaad een kwestie van balanceren, het ligt er wel aan of je wel of geen lichtmetalen velgen hebt, maar dat kost tussen de €12,50-€17,50.
    De rest heb ik geen verstand van.

Maar het beste is om die brief op te sturen en hopen dat je snel respons krijgt en je geld terug. En dan op zoek gaan naar een betrouwbare verkoper, maar er zijn hier denk genoeg ervaringen.

16. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Heb je geen rechtsbijstandsverzekering die je kan inschakelen? Zit vaak ook bijje autoverzekering...

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Niet (in ieder geval nu nog niet) naar een andere garage gaan. Dat hoeft de verkoper nl. niet te vergoeden. Eerst kijken of je het toch nog met hem kunt oplossen. Gewoon terugdreigen.

Deel Deze Pagina