Kampeervakantie met kinderen, met toercaravan, vouwwagen of eigen tent?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kleintjuh85, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kampeervakantie met kids. Met toercaravan, vouwwagen of eigen tent?

1. Toercaravan

2. Vouwwagen

3. Eigen tent

4. Bungalowtent

5. Stacaravan

6. Huisje

7. Overige

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Wij kamperen met een de waard tent. Dit jaar voor het eerst met onze nieuwe:) Sinds we kinderen hebben gaan we met een aanhangwagen anders krijgen we echt alles niet mee:p

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zowel man als ik zijn opgegroeid met kampeervakanties met een vouwwagen, zelf hebben we vorig jaar een tunneltent gekocht...moest iets zijn wat man alleen kan opzetten en ook nog comfortabel is en dat is gelukt. Vind kamperen met een kind zoveel leuker dan in een hotel/appartement/huisje zitten met een kind...

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij zijn ook allebei opgegroeid et vakanties op de camping.
    een paar jaar geleden, tegen mijn zin in, toch zelf een caravan met voortent gekocht.
    moet zeggen dat het me toch heel goed bevalt ik zag vooral op tegen het slechte weer en dan zit je daar maar..
    maar als ik terug denk aan mijn kindertijd kan ik me niet herinneren dat het ooit geregend heeft op de camping terwijl we volgens mijn ouders toch heel wat meegemaakt hebben met slecht weer..
    wij hebben nu voor de 4e keer een seizoensplaats zodat je ook lekker je weekendjes weg hebt.
    wij blijven zelf dan wel altijd in nederland en niet heel ver van huis omdat ml ook vanuit zijn werk op en neer moet kunnen rijden zonder dat hij uren per dag in de auto zit.
    doordat we siezoensplaats hebben maak je het ook weer wat luxer dan dat je een paar weken gaat of echt rond trekt.
    stacaravan krijg je mij ook niet in.
    ik vind dat je dan nog erg veel op jezelf zit en de gezelligheid van het veld mist.
    of ik in de meivakantie heen ga ben ik nog niet over uit want heb nogal wat afspraken staan..

4. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik kampeer eigenlijk al mijn hele leven in een tent. Mijn man caravan. We hebben nu een aantal kampeervakanties er op zitten, laatste keer was in een sta-caravan in de mei-vakantie. Gezien het feit dat we een kleine auto hebben twijfelen we of we met de tent blijven kamperen. We denken erover om in de toekomst in de mei-vakantie (2 weken hier) weg te gaan en dan low budget een mobil home op een leuke, kleine camping in het zuiden te huren. Dan zijn we net zoveel of minder kwijt als in het hoogseizoen met eigen tent. Ik vind voor kinderen een camping echt de ideale plek voor vakantie te vieren.

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik heb gestemd op een stacaravan omdat ik dat de ideale combinatie vindt van luxe (eigen badkamer, toilet (ik moet vaak plassen s nachts) ) en toch het buitenleven van de camping.

Ik hou heel erg van schoon. Vandaar dat manlief en ik bij aankomst de caravan nog flink poetsen. Elk tafeltje, plankje en lampenknopje wordt even afgenomen en ook de badkamer en het toilet natuurlijk. Dat kost ook wel eventjes. Wat dat betreft zou ik weer graag een eigen caravan hebben, maar nu in het voorseizoen is dat een duurdere hobby dan een stacaravan huren. Wij weet over een paar jaar.

Een eigen tent lijkt me net iets minder, maar dan heb je wel weer het voordeel dat je gewoon hard door kunt rijden. Alleen hoe mensen dat gepast krijgen in hun auto? Wij hebben een opel zafira, dus nog meer ruimte dan een station, maar ik heb echt geen ruimte meer over hoor!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij vinden het inderdaad echt ideaal dat wel lekker door kunnen rijden. Wij hebben een Ford Focus station en een dakkoffer en het past gewoon :)

7. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Een eigen tent, absoluut!

We hebben wel in stacaravans gekampeerd, en dat was ook zeker genieten, toch geeft een eigen tent een totaal ander gevoel, meer vrijheid.
    De eerste jaren hadden we alleen een dakkoffer nodig op onze peugeot 5008, alles paste er in.
    Dit jaar moeten we wel een karretje achter onze auto, omdat we nu een kleinere auto hebben. En dan ook nog een dakkoffer denk ik.
    Maar vind ik geen probleem, ik ben iemand die al vakantie heeft vanaf het moment dat de voordeur dicht gaat. Files, omrijden enz. Ik maak me niet druk, we komen er vanzelf. Kinderen druk? Dan stoppen we een keer extra om ze te laten uitrazen.
    Dit jaar rijd ik alleen (in 2 dagen) naar de Ardeche omdat mijn man op de fiets gaat. Van te voren vult hij de bagagewagen, dakkoffer en auto zodat ik dat niet meer hoef te doen.
    Spannend wordt het zeker, maar het komt wel goed :)

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hebben vorig jaar voor het eerst gekampeerd met onze vouwwagen in het zuidwesten van Engeland. De jaren daarvoor hebben we wel eens gekampeerd met de caravan van mijn ouders (wij hebben geen E-rijbewijs) en ook een keer in een stacaravan.

Stacaravan of hotel willen we niet weer, misschien over een aantal jaren een keer beide onze E halen, en dan een caravan. Maar vouwwagen bevalt ook prima. Hotel willen we absoluut niet.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Je hebt geen E nodig voor een caravan hoor. Als de caravan niet zwaarder is dan de auto en samen niet meer dan 3500 kilo mag je gewoon met een gewoon rijbewijs rijden.

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook kampeerders! Hebben elkaar zelfs leren kennen op een camping.
    Zijn ooit samen begonnen met een simpele tent, leuk en knus zo met z,n 2.
    Toen de oudste er was hebben we een oude vouwwagen gekocht, na 1 jaar toch omgeruild voor een oude caravan. Hier een paar prachtige en zeker relaxte vakanties mee gehad met 2 kleine kinderen.
    Mijn ervaring met kleine kinderen is dat een caravan net even wat meer rust bied. Privacy, nachtbraken voelt minder erg, en onderweg heb je alles zo bij de hand. (ik pakte de caravan thuis altijd helemaal compleet in, zodat we meteen alles op de juiste plek hadden liggen bij aankomst, en bij wijze van alleen de pootjes uit hoefde te draaien.)

Nu wilde wij nooit verder als 1200/1300km rijden met de caravan, het duurt te lang anders.

En hebben wij vorig jaar besloten een nieuwe vouwwagen te kopen. 1 met een goed onderstel, stevige schokdempers en niet breder als de auto. Je voelt hem niet achter je auto en je mag in Frankrijk flink doorrijden.
    En ik was bang dat we ruimte moesten inleveren, mar ik had zelfs ruimte over! Ook in de vouwwagen kunnen de kleren en gebruikspullen zo thuis voor de deur al de "kasten/bakken" in. Maar ipv alleen de pootjes uitdraaien moeten we de wagen uitvouwen. Binnen een uur staat de wagen en voortent. Binnen 15 min staat de wagen en is hij kant en klaar om te slapen. En dan slapen we op 2 tweepersoonsbedden met lattenbodem! hahahahah, voor het eerst in ons kampeer verleden!

We gaan dit jaar lekker naar Noord Spanje, iets wat ik met de caravan net te ver vond, en volgend jaar willen we naar de Toscane, met de caravan voor ons niet te doen, met de vouwwagen wel!

11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook geen E rijbewijs. Maar inderdaad de auto en caravan mag samen niet meer dan 3500 kg wegen.

Wij vinden een camping ook ideaal met kinderen. Lekker buiten spelen/leven, ze hebben veel meer aanspraak van andere kinderen.
    Wij rijden dit jaar naar Spanje, ongeveer 1500 km. Wij overnachten dan op ongeveer 700 km van huis. Ideaal, je draait de pootjes onder de caravan uit en je staat. De volgende ochtend ben je dan ook zo weer op weg.

Schoonzusje en zwager neigen nu toch meer naar een vouwwagen, omdat ze dan toch makkelijker kunnen overnachten dan met tent. En in hun situatie zouden ze een aanhanger moeten kopen of huren om de tent en spullen mee te kunnen nemen.

Deel Deze Pagina