Wij zijn net terug van 2 weken kamperen met onze dochter van 7 en de hond. We hebben het heerlijk gehad! Onze dochter had binnen een uur een vriendinnetje en twee uur later nog meer leuke meiden om mee te spelen. Toen ze 5 was zijn we naar menorca geweest in een appartement, ook daar had ze binnen een mum van tijd vriendinnetjes waarmee ze de hele dag in het zwembad lag. Op de camping had ze wel meer ruimte om vrij te spelen, veel speeltuintjes en nu ze twee jaar ouder is en haar zwemdiploma's heeft en de camping niet te groot was ook echt de vrijheid om te gaan waar ze wilde dus dat was voor haar heel fijn. Als iedereen nou gewoon lekker doet waar hij/ zij zich lekker bij voelt.... Is het goed toch?
Ja! Echt heerlijke vakantie gehad, volgend jaar nog een keertje en ik denk daarna maar weer eens naar het buitenland. En dan een keer niet zuidwaarts, maar richting Scandinavië is het plan.
Dit horen wij ook zo vaak. Want de kinderen vinden het echt leuk kamperen. Oh dus mijn kinderen kunnen het niet leuk vinden als we naar een appartement of hotel gaan, zucht.
Wij wonen in engeland en gaan dit jaar met de auto helemaal naar zuid frankrijk, nou volgens de meeste vrienden en familie is dat een wereldreis en ze denken dat we gek zijn! en dan ook nog in een stacaravan en niet een 5sterren hotel!?!?! haha ik kan er hartelijk om lachen, ieder zijn ding maar ik zit liever op een camping dan in een all inclusive met 2 kids. Ik val hun daar ook niet op aan en denk eerder met een lichtelijk jaloerse blik dat ik dat ooit als de kids uit huis zijn ook wel zou willen. maar met 2 kleintjes ga ik er gewoon niet aan beginnen. wil alles in de auto mee kunnen nemen, eigen vervoer want we gaan graag zoveel mogelijk de omgeving verkennen en op dagtripjes met eigen vervoer, fietsen van de kids mee, eigen beddengoed etc. dat kan helaas niet als je gaat vliegen...
Ik heb veel gekampeerd, vroeger huurde we een tent (zon grote waar je in kan staan), stacaravan of bungalow. Sinds 2000 met de caravan. Omdat ik nu niet meer met mijn ouders ga ga ik met mijn vriend naar hotels en all in resorts. Beide hebben zo dingen die fijn en niet fijn zijn. Voor mij persoonlijk vind ik kamperen meer voordelen hebben dan de resorts. Volgend jaar ga ik dus ook met de tent naar Frankrijk. Moet nog wel eerst even een rijbewijs halen. Ieder heeft zo zijn eigen vakantie. Als ze er om vragen zal ik vertellen waarom ik kamperen leuker vind.
In mijn omgeving doet eigenlijk iedereen het beide... Veel kampers ook hoor. Wij zijn net terug van een weekje camping met onze eigen caravan, en daarvoor drie weken Spanje op een luxe resort gezeten. Maar absoluut geen all in (en/of Turkije) voor mij. Wij kopen gelijk een bbq en gaan regelmatig uit eten. Maar het ergst van al die 'luxe all in vakanties' zijn de mensen die daar rondlopen en van bar naar baar en van buffet naar buffet als aapjes achter elkaar aan gaan... Vreselijk! Onze caravan staat nog voor de deur en volgend weekend en dat weekend erna trekken wij er weer op uit. Idd super voor de kinderen!!
Wij zijn gisteren thuisgekomen van vakantie. 2 weken de Vendee in Frankrijk op een 5 sterren camping in een luxe mobile home. Topvakantie! Dit is natuurlijke een luxe vorm van kamperen. Eigen toilet en badkamer. 3 slaapkamers, Complete keuken met luxe koelkast en ruime vriezer. Mijn schoonouders hebben een caravan en daar zijn we afgelopen meivakantie een weekje geweest maar dat is niet aan mij besteedt. Iedere avond een complete verbouwing voor 5 slaapplaatsen, een keuken waar je je kont niet kan keren,geen fatsoenlijk toilet etc Zij hebben dan ook een kleine caravan die niet voor een 5 persoons huishouden geschikt is. In Frankrijk zag ik vooral veel Engelsen met riante caravans, flatscreen tv, koelkasten , ovens haha Ik heb mijn ogen uitgekeken hihi Kamperen vind ik heerlijk maar dan wel op de luxe manier 2 weken in een all inclusive resort zou ik gillend gek worden
ZO! Dit vind ik echt een goede tip. Nu hoef ik nooit af te wassen op vakantie, dat doet mijn man altijd , maar hij wordt vast ook heel blij van deze tip. Thanx!
Een all inclusive hotel? Oh horror! Vastzitten op zo'n resort in the middle of nowhere, allemaal plastic fantastic, met hooguit een groepsexcursie om er eens vanaf te komen en eten dat vaak nou niet fantastisch is. Ik heb voor een conferentie een keer een kleine week in zo'n resort moeten doorbrengen, en gezworen dat je me er nooit vrijwillig terugvindt... Bij kamperen denk ik aan onze eerste vakanties samen, alles in de grote rugzak en gaan met de trein, zwervend van de ene camping naar de andere, wat bij regen inderdaad ploeteren in je koepeltentje is, maar we hebben genoten en ontzettend veel beleefd Maar wel iets van toen, toen we nog geen geld en geen kids hadden. Het wat luxere kamperen trekt me eigenlijk helemaal niet, ondanks dat ik dat van huis uit gewend ben. Nu vind je ons bij voorkeur in een huisje of appartement, vaak particulier, self-catering. We zijn met de kinders nu ook een paar keer op een park geweest, wisselend succes maar we zijn wel elke dag van het park af en doen eigenlijk niks met het animatie programma ofzo, alleen de speeltuintjes/zwembad etc. We zijn net terug van een weekendje bij vrienden die op een park zaten, en om logistieke redenen hebben we in de centrale voorziening gegeten. Nou, ik weet weer precies waarom wij dat dus zelf nooit doen! Serieus, hoe moeilijk is het om een normaal colaatje MET ijs en prik te tappen in de snackbar, of om te brengen wat mensen bestellen in het restaurant en schone glazen te leveren? Of eten MET smaak te maken? Voor een short break pakken we nog weleens een hotelletje, en ik ben een groot fan van een goed ontbijtbuffet. Maar ook dan vind je ons eigenlijk altijd buiten het hotel tussen ontbijt en bedtijd. Een paar van de beste vakantienachten ooit zijn trouwens helemaal back to basic geweest, in de open lucht tussen de pick-up en het kampvuurtje in de sinai met een bedoeinen gids, of een stervenskoude nacht in een heel basic houten hutje (bed, kast bbq, picknicktafel, toiletgebouw) in de bossen van Virginia. Heerlijk voor een nachtje!
Ik zeg altijd: Leven en laten leven, ik vind het fijn voor mensen dat zij dingen doen waarvan ze genieten en zal daar nooit een opmerking over maken. Maar herkenbaar is het wel (dat mensen rare opmerkingen maken waarom ik voor de 12e keer naar disneyland ga)
Nou ik heb het meer andersom..niemand die snapt waarom wij kamperen en ik nooit van mn leven in een all in gruwel resort wil zitten.
Ik vind het beide wat hebben. Voor mij is kamperen een tentje met enkel een bed, je koffer en een koelbox met eten. Dit 'kan' ik ook maar max 2-3 nachten volhouden hahah. Met een baby-dreumes vind ik het niets. All in is voor mij ook niets aangezien ik mijn eigen eten bereid. De caravan waar wij wel eens zitten, heb je tv/internet wc/douche dus noem ik niet kamperen😂
Onze caravan is maar een klein dingetje zonder toilet er in, wel een klein keukenblokje. Maar wat wij wel ALTIJD (gaan) doen is privé sanitair. Hokje op de kampeerplaats met een eigen douche/wastafel/toilet. Krijg ik ook nog wel eens opmerkingen over.
Hahah ja mijn man was mij ook dankbaar toen ik zei " maar schat waarom kopen we niet gewoon wegwerp bordjes/bestek/bekertjes ? Hoef je alleen de pannen maar af te wassen :d Nu doen we dat dus altijd met kamperen
Ooohhh dat hadden wij ook dit jaar!!!! Zalig!! Ik zei het tegen mijn broer en die herft ook een camping gezocht met prive sanitair