Kamperen, altijd in de verdediging?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Jebb, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik heb mij nooit hoeven te verdedigen dat wij kamperen. De meeste mensen die ik ken kamperen zelf ook, in een stacaravan, huisje of eigen tent/caravan/vouwwagen.
    Een paar vriendinnen gaan altijd in het voorseizoen naar bijv Turkijke, all in. Lijkt mij ook wel wat, maar dan alleen met mijn man, niet met kinderen.
    Kamperen zit ook in mijn bloed. Met mijn ouders altijd gekampeerd, aantal jaren met de boot op vakantie geweest.
    Pas op mijn 22e sliep ik voor het eerst in een hotel. Totaal misschien 5 keer in een hotel geslapen.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn kampeerders, al jaren. Ik ben nog nooit in een all-inclusive-ding geweest. Ik ben ook dol op kamperen. Dit jaar voor het eerst in jaren weer eens met een tent ipv een caravan. Het is ff wat meer gedoe, maar het heeft ook wel weer wat. We konden nu op veel mooiere plekken staan.

Ik hoef me nooit te verdedigen, maar er zijn wel veel mensen die het niet helemaal begrijpen. Wij reserveren nooit iets en trekken vaak verder, en dan krijg ik wel vaak de vraag of ik dat niet eng vind of veel gedoe om met 3 kinderen op een ongeorganiseerde vakantie te gaan, waarbij we 's ochtends niet weten waar we 's avonds zullen eindigen. Ach, wij vinden het gewoon het leukst zo. Ieder zijn ding, toch?

Zelf zou ik ook wel eens een all-in vakantie willen proberen. Gewoon, omdat ik dan zelf ook een keer echt vakantie heb en niks hoef te doen. Geen boodschappen, geen bedden opmaken, lijkt me best wel eens heel lekker. Maar aangezien wij altijd veel van de omgeving willen zien, is het waarschijnlijk niet echt aan ons besteed. Toch zonde als je voor al die maaltijden en ijsjes hebt betaald, en dan vervolgens elke dag op stap bent en er geen gebruik van maakt.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

herkenbaar

we hebben net een caravan gekocht en wat een commentaar we wel niet hebben gekregen pff moe van te worden

dnek laat ons lekker

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

In mijn jeugd gingen we altijd kamperen. En ik haatte het! Ik begon op de heenreis al af te tellen tot de dag dat ik naar huis mocht. Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen lol hebben in kamperen, maar er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die onze vakanties niks aan vinden. Maar ach wat maakt het uit als ieder zn plezier heeft.

5. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb als kind altijd gekampeerd. Vaak in een klein tentje ook nog. Zaten we op de hoogste camping van Frankrijk met z'n 5 in ene 4 persoonstent. Mijn jongste zusje was baby en sliep in de nok, dus schuin bij onze hoofden, naast de paal. Het was ook nog eens een simpel tentje. later een wat grotere tent, met extra tentje voor mij en middelste zusje.
    's Avonds bingo spelen, en de winnaar en verliezer krijgt een handje nootjes, dat soort dingen, fikkie stoken en lekker laat naar bed. Ik ben in Europa bijna overal wel geweest en alles heeft z'n charme, ook Nederland.

Helaas is het voor ons financieel niet altijd vanzelfsprekend weg te gaan (man zit al jaren op 0 wbt salaris verhoging en de vaste lasten stijgen maar), dus vaak is het kamperen in NL, met ouders mee een weekje in de winter met oud en nieuw naar Texel. Liefst zou ik gaan kamperen in Zuid Frankrijk in een huurtent, maar dat is echt te duur. Ik wil niet ene heel jaar krom liggen voor 2 weken vakantie per jaar.

Dit jaar op de Veluwe geweest en de kinderen willen daar dolgraag terug, kijk, dat scheelt, ik hoop stiekem nog op Zuid Frankrijk volgend jaar maar de Veluwe zou ook prima zijn :)

Resort in Turkije zou ik nooit willen, ik zou echt een tent huren dan. Huisjes vind ik ook leuk, maar minder leuk voor kinderen, camping is gewoon super gezellig!

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Tja wij kamperen ook. Als ik zeg dat ik niet naar het buitenland hoef/wil moet ik me verdedigen ;)

Ieder zn meug.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Haha, grappig en herkenbaar! :D

Gelukkig wilden mijn ouders ook nooit kamperen maar ik ging dan wel eens met vriendinnetjes mee. Ik vond het een ware verschrikking (primitieve/vieze wc's en douches, terrein over met de plee rol en in de rij moeten wachten, afwassen, hele dag op de camping rondhangen en verplicht ouwehoeren met elkaar, oncomfortabel en gehorig tentje, goor eten en ga maar door) maar 'zielig' om nee te zeggen dus ging braaf mee. Altijd weer blij wanneer ik weer thuis was! 😅

8. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Nou gewoon lekker mensen in de waarde laten. De ene houd er wel van de andere niet. Dat is ieder zijn of haar eigen keuze lijkt mij. Ook zonder kamperen kan je leuke vakanties hebben. Ik hou zelf ook absoluut niet van kamperen. Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het heerlijk vinden!

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere

Dit doen wij ook .. 3 weken geleden in een 5 sterren hotel in Turkije gezeten .. Vorig jaar op een camping in Spanje en volgend jaar word het ook een camping .. Dus om en om vlieg vakantie en auto vakantie .. En wat je zegt op de camping maken ze toch sneller contact de kinderen .. Maar wij houden van allebei .. We gaan nu een sleurhut kopen ., wij willen zomers naar Spanje en swinters naar Canarische eilanden .. Dat lijkt ons ook gaaf .. Dus ja we houden van luxe al in maar ook van kamperen en elke dag uit eten te gaan .. Moet wel zeggen dat er een flink prijs kaartje aan hangt om met ons 6e te gaan vliegen .. Maar wij hebben het er voor over .. 😊 wij zijn echt vakantie mensen .. Vandaag dat we ook echt 2x per jaar Willen.. We werken er hard voor toch 😊

10. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    hm ik moet mij juist verdedigen waarom wij een super de luxe hotel hebben gekozen en met het vliegtuig weg willen en dat met een baby en een peuter
    we hebben nu ons eigen huisje met prive tuin dus daar kan onze oudste zich sochtends wel vermaken
    verder niet te moeilijk denken het komt zoals het komt

ik vind kamperen/camping verschrikkelijk
    ik wil mooi weer, strand en weg uit eigen land
    sommige mensen snappen dat niet ik snap hun niet :p

11. Islah

Islah Niet meer actief

Het ging er volgens mij meer om dat je alles wat buitenlands is eng vindt. Heel wat anders dan gewoon niet naar het buitenland willen...

12. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Het is nooit goed hoor.. Wij gingen vliegen met 4 kinderen .. 1 ouder kind 1 kleuter 1 peuter 1 baby en wij waren gek dat we naar Turkije naar een resort gingen .. Maar vorig jaar gingen wij 16 uur rijden MET 2 hotel overnachtingen en gewoon op dooie gemak naar Spanje en een luxe caravan met alles erop en eraan., met een ouder kind 2 Peuters en 1 baby van 2 maanden😊 dus ja of we nu gaan vliegen of met de auto wij Zijn gek :x alsof een groot gezin geen recht heeft op vakantie .. En zowel Spanje als Turkije was een geweldige vakantie 😊 zolang wij met gezin maar genieten toch 😊

13. mamavan3meisjes

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind dat altijd zo'n dooddoener, we werken er hard voor. Wij ook, zouden ook weleens naar het buitenland weer willen maar die prijzen nekken ons gewoon. Het leven gaat hier, samen met de bijkomende kosten het gehele jaar ook door. En wij zijn totaal geen luxe dieren, gewoon gewoon. En we verdienen niet slecht ofzo, ik vraag me altijd af wat mensen verdienen en kunnen sparen om 2 keer per jaar goed op vakantie te gaan. Wij zijn al 4 jaar niet in het buitenland geweest daardoor.

14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hahaha herkenbaar. Ik moet zelfs aan mijn eigen man uitleggen dat als je een huisje huurt, dat je dan ook naar buiten kan en dat het niet verplicht is om de hele dag in dat huisje te zitten ;)

Mijn man is echt alleen maar van het caravannen en ik was dat niet (inmiddels heb ik me er bij neergelegd en wij gaan al weer heel wat jaartjes met de caravan op pad). Mij maakt het niet uit of ik buiten voor de caravan zit of dat ik voor een huisje zit. Maar manlief heeft echt het beeld van een huisje huren dat je opgesloten zit tussen 4 muren...
    En volgens hem is een camping ideaal voor kinderen en een bungalowpark toch minder. Tja ach, ik ga de discussie niet eens meer met hem aan.

Het enige waar ik niet echt aan kan wennen is douche/toilet op de camping. Als dat op en top in orde is, prima. Maar als dat ff wat minder is, dan mis ik toch echt wel mijn eigen douche. Toilet zit in de caravan ook wel, maar dat is toch anders dan een gewone pot zeg maar ;)

We gaan wel altijd op de bonnefooi, we boeken of reserveren niks. Dat vind ik dan wél weer errug leuk aan reizen met een caravan. We weten s morgens niet altijd waar we s avonds slapen..

15. mamavan3meisjes

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt, die wc's kunnen voor mij ook een issue zijn. Ik moet er ten eerste in de buurt zitten, heb een hyperactieve blaas dus wil niet steeds de halve camping over moeten. Wij zaten dit jaar een paar dagen op Samoza, op de Veluwe, grote camping en eigenlijk kan ik niet anders zeggen dan dat het sanitair gewoon schoon was. Het gezellige van voor een tent zitten 's avonds met een kaarsje op tafel en de gesprekken dan, vind ik ook erg leuk aan kamperen. Ik heb van alles gedaan, caravan, huisje, hotel, kamperen in mijn leven, en voor de tent was veruit het gezelligste :)

16. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    dat doe ik nou iet op de bonnefooi gaan.. met dat betreft ben ik een schijter hoor.. ik boek zelfde hotel overnachtingen richting spanje dus.. ga niet "zomaar " rijden en dan zie ik het hotel wel.. nee ik zoek en kijk wat praktisch is en boek dus het hotel al hahah.. we rijden van huis naar hotel en van hotel naar hotel en dan naar de camping.. en de kids vinden het geweldig om in verschillende hotels te slapen dan..
    wat ik dit jaar miste in turkije was ook echt de auto om te toeren door het land.. en zelfs de kids vroegen waar is onze auto .. (dachten dat de auto stuk was):(

mijn schoonzus wilt ook perse in een huisje hoor.. waarom geen idee ..
    2 jaar geleden in een tent gezeten (ingerichte van vacancolei) maaaaaaar ik vond dat echt 10x niks.. geen wc geen douch ja moesten we lopen met mijn wc rol; hahah oh verschrikkelijk was dat:D maar caravan vind ik wel weer leuk.. gewoon wc en douche in de caravan heeeeeeerlijk :)

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Is een plaats met privé sanitair dan ook niet iets voor jou? (Ik ben zo nachtblind als de pest dus ik zie vrijwel niets als ik 's nachts over een camping zou moeten lopen. Zeker waar het minder goed verlicht is. )
    Er staat dan gewoon een hokje met douche/toilet/wastafel op je eigen plek. I-DE-AAL voor mij!

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Dit lijkt mij op zich ook wel ideaal en volgens mij zie je dat ook wel steeds vaker op campings..

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

's Nachts gaan wij in de caravan naar de wc. Overdag maken we gebruik van het toiletgebouw(waar gelukkig toiletpapier is en een wc-brilreiniger).

20. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik laat mensen altijd zo'n soort foto zien.... :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      61,8 KB