Gedrag bij ziek zijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door a2cmieux, 9 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Mijn zoontje van bijna 2 is momenteel ziek. Hij heeft geen koorts meer, maar wel erg last van jeukende uitslag. Ik snap dat hij het momenteel erg moeilijk heeft en zelf ook niet goed begrijpt waarom zijn lichaam zo jeukt en waarom hij zich niet lekker voelt.

Maar hij gedraagt zich echt verschrikkelijk. Slaan, schoppen, gooien en heel vervelend en uitdagend doen. Aan de ene kant komt hij de hele tijd aan mij hangen en trekken, om me dan weer weg te duwen of te slaan. Schreeuwen en zich dan weer op de grond laten vallen omdat ik niet doe wat hij wil.

Hij is echt niet altijd de makkelijkste maar de afgelopen dagen is zijn gedrag wel heel erg vervelend. Ik zoek eigenlijk even herkenning, bemoedigende woorden en misschien een paar tips. Gedragen jullie kids zich ook zo als ze ziek zijn??

2. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja! Hier net een periode achter de rug ze krijgt nu de laatste kiezen. 1 is al door en de anderen onderweg. Nou was blij dat ik ook een baan heb en ze af en toe naar de opvang ging. Ook wat jij zegt, ik begrijp goed dat ze last hebben maar soms.... nu is het hier weer in rustig vaarwater. Maar merk ook goed dat de peuter pubertijd is aangebroken! Duidelijkheid, uitleggen en op mijn strepen staan helpt wel. Nee is ook nee. Nu zorg ik er altijd wel voor wat rust momenten op de dag waar ze zich even mee kan vermaken zoals stickers plakken, tekenen en verven. Vooral dingen waarbij ze even gaat zitten en tot rust komt. Dat helpt vaak.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik merk aan mijn zoontje dat hij sowieso een paar momenten op een dag heeft dat hij alles doet wat niet mag. Ook al is wel lief aan het spelen, wordt hij ineens heel boos en gaat huilen. Niks is dan goed. Per ongeluk kwam erachter wat hem tot rust bracht: spelen in de box. Dus nu vraag ik of hij in de box wil en hij zegt dan: "Ah!" (Ja) en dan gaat hij zo'n twintig minuten helemaal alleen spelen. Hierna is hii weer tot rust gekomen. Denk dat hij een afgebakende ruimte nog echt nodig heeft.

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ja, had mijn zoon ook. Ik snap het wel.
    Je voelt je ellendig en toch wil je spelen. Dat lukt dan niet of je voelt je er nog slechter door. Die kleintjes denken niet zoals wij van "we moeten maar even rust houden en met een paar dagen is het over". Ziek zijn snappen ze toch niet zoals wij dat doen en dat is best verwarrend ook. Bij mijn zoon uitte zich dat ook in zulk gedrag.
    Hier keken we dan veel filmpjes. Toch vermaak, maar niet iets wat fout kan gaan.

Deel Deze Pagina