Wij willen over drie weken gaan kamperen met onze zoon van net 1 jaar. Hij loopt nog niet. Het is onze eerste kampeervakantie en de eerste keer met de kleine man. We gaan voor twee weken naar Normandië We hebben geen hele grote auto (opel vectra) en nu kwam manlief dus met het lumieuse idee om zonder kinderwagen op vakantie te gaan. We hebben een Maxi Cosi Mura en die is best groot. Hij wil liever de draagdoek meenemen en heel misschien de buggy. Ik ben van mening dat we dit niet moeten doen. De draagdoek heb ik aan het begin veel gebruikt, maar de laatste tijd zit zoon er zelden meer in. Ook lijkt het me geen pretje om te gaan wandelen met een dreumes op m'n rug. (en we willen veel ondernemen) De wagen lijkt me juist praktisch zodat de kleine daar ook een dutje in kan doen, de buggy is niet zo comfortabel, ook niet voor jezelf om mee te lopen. Mijn idee is dus om een dakkoffer te huren (mits deze op de auto kan, iemand daar nog tips voor?). Wat zouden jullie doen? Overtuig mijn man Bedankt alvast!
Wat voor draagdoek/drager heb je? Jullie kunnen het dragen toch afwisselen? En wellicht een simpele buggy meenemen voor er bij? En anders een drager lenen via een uitleenpunt (kost een paar euro per week). Sorry, ik ga met je man mee
Ik weet niet waar je gaat kamperen maar wij hebben nooit een kinderwagen meegenomen met een kampeervakantie en ook geen buggy. Wel een draagrugzak (deuter kid comfort). Verder ook nog een ergonomische draagzak.
Ik zou een goede buggy (Koelstra, MacLaren) meenemen (kun je ook huren), én een draagdoek of draagzak. Buggy's zijn niet altijd even handig, op het strand en in het bos bijvoorbeeld), maar een draagdoek kan bij +30 graden ook te warm zijn. Je kunt ook een luchtiger drager (Manduca, ErgoBaby, Patapum) huren eventueel. Wandelen met een peuter op je rug is juist heerlijk! Mijn dochter is net drie en zit tijdens vakanties ook regelmatig op mijn rug, hel gezellig én praktisch. De Maxi Cosi Mura zou ik sowieso thuislaten. Hij staat je waarschijnlijk op de camping ook alleen maar in de weg.
Wij nemen wel de buggy mee voor onze meid van net 1. Ik heb de quinny senzz op de kop getikt die kun je heel klein opvouwen. Verder hebben wij ook een dakkoffer.
We hebben een little grog draagdoek, die goedkoopste. Zouden jullie echt de kinderwagen thuislaten? Andere reacties dan ik had gedacht! Ik ben bang dat zoonlief de doek niet meer leuk vind na een half uur en we hem dannmoeten dragen. Hij is het totaal niet gewend. Misschien maar investeren in een goede draagzak of buggy. We gaan naar Nirmandië trouwens. Geen buggyverhuur op de camping maar ik kan wel eens uitzoeken of het ergens anders wel is. (Sorry voor de spelfouten. Telefoon.) Meer reacties zijn welkom
Ik denk dat ik gek geworden zou zijn zonder een buggy. De wagen hebben wij niet meegenomen (nu gingen wij vliegen, dus dat gevaarte was sowieso al geen goed idee), maar als ik Eva 2 weken lang had moeten dragen, dan zouden we beiden knettergek geworden zijn. Dus op marktplaats een buggy voor 2 tientjes aanschaffen en klaar. Ideaal! En een buggy vouwt klein op (lang maar smal) dus die kan je overal neerleggen, desnoods op de vloer bij de achterbank ...
Ik zou ook voor de buggy gaan. Mijn kinderen wilden met die leeftijd echt niet meer gedragen worden en een buggy is idd minder comfortabel dan een kinderwagen, maar voldoet prima.
Ik zou ook een buggy en draagdoek of draagzak meenemen. Hebben wij in juni ook gedaan, echt supermakkelijk. En als ze moe zijn slapen ze echt wel in de buggy. Evt kun je bijv nog iets van een hydrofiel in de buggy leggen zodat je zoon wat prettiger ligt, maar onze zoon heeft ook prima een dutje in de buggy gedaan zonder. Daarnaast nog de draagzak gebruikt om over een marktje te struinen etc, je bent gewoon veel mobieler dan met een buggy. Daarnaast hebben wij zelf een dakkoffer en ja, daar kan veel in, dus kijk even om je heen of je die wellicht bij iemand kunt lenen of evt huren, supermakkelijk! Als wij namelijk de kinderwagen mee zouden nemen hebben we bijna de hele kofferbak al vol. Ze vouwen nu eenmaal niet superklein op en hebben dan ook nog overal onhandige uitsteeksels of hoeken, dus je kunt er ook niet veel omheen kwijt. En dan hebben wij nog een grote stationwagen..
Wij nemen zowel een draagdoek als inklapbuggy mee. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om in de hitte overdag te dragen. Draagdoek is dan voor 's avonds. Als we het centrum nog wat afstruinen kan de oudste gewoon lekker in de buggy (waar ze eigenlijk al te oud voor is, maar op vakantie vind ik het wel best) en de jongste kan dan in de doek. We hebben overigens ook een maxi cosi mura, maar die laten we lekker thuis. Vind hem erg onhandig op vakantie.
Goede ergonomische draagdoek (wij hebben 2 beco's) en hebben onze meiden daarin prima gedragen vorige week (4 en 2 jaar), door het bos/ zand/ strand en heuvelachtig terrein is het ideaal. Toen ze kleiner waren hadden we wel de buggy (maclaren) mee, omdat ze daarin ook makkelijk kunnen zitten met eten als kinderstoel en is ook handig als je een stadje in gaat.
Wij hebben 2x keer gevlogen toen onze oudste nog alleen was. Speciaal een buggy (Koelstra Simba) gekocht, want zag m'n Bugaboo al het vliegtuig in gesmeten worden.. No way! Dus, wat dat betreft zouden we zonder kinderwagen moeten kunnen. Toch.. Twijfel ik ook! Wij gaan ook voor het eerst met de kinderen kamperen. Wel in Nederland trouwens, maar nemen we de Bugaboo mee, of niet?! Die loopt zo fijn! Maar goed, kunnen ook weer niet alles meenemen. Sowieso gaat de Tula draagzak mee! En Bugaboo of buggy? Ik denk er nog even over na.
Ik ben geen drager, dus bij ons ging de kinderwagen mee. Zoontje loopt al wel (1,5 mnd), maar luistert niet. Daarom zat hij best veel in de kinderwagen. De kinderwagen vind prettiger rijden dan een buggy en we hadden nog ruimte in de auto, dus de keuze was snel gemaakt. Voordeel van een draagdoek: je loopt niet moeilijk te doen in drukke steden met smalle straatjes, veel trappen, e.d. De kinderwagen hebben we ook regelmatig op een terrasje als eetstoel gebruikt, maar op schoot bij 1 van jullie kan natuurlijk ook. Dus ik zou idd kijken of je ergens een dakkoffer kunt lenen of huren.
Hier ook een goede buggy mee op die leeftijd. Juist als je veel wilt ondernemen ben je aan het slepen met je kind. Een draagzak is erg handig maar veel te warm voor een hele dag door een stadje wandelen. Een kind zal ook sneller moe worden van de warmte en alle indrukken en wil dus zitten of liggen. Investeer dus in een goede buggy (of huur/leen er eentje).