Corfu-ervaring gezocht!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamanama, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij gaan over 3 weken naar Corfu. Onze vliegtijden heen zijn bepaald niet fijn....we landen rond middernacht. Vervolgens een transfer van 60-90 minuten. Nu zat ik te denken aan een taxi transfer. Helaas is dat via Arke bijna niet te betalen, want je mag niet met 4 personen in een taxi! Dus moet je 2 taxi's nemen voor 2 volwassenen en 2 kinderen......
    Ik zag op internet verschillende bedrijven op Corfu zelf die transfers aanbieden. Wie heeft hier ervaring mee en met welk bedrijf?
    Andere tips over Corfu zijn trouwens ook welkom. We zitten in Gelina Village in Acharavi.
    Hoe lang was de vlucht trouwens? SOmmigen zeggen 3 uur, anderen 2 uur en 15 minuten...

2. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Hoi
    Ik ben 5 jaar geleden op vakantie geweest naar Corfu. In juni, was werkelijk prachtig, mooie natuur, lekker weer en echt genieten.
    Wij hadden vlucht + hotel geboekt en de transfer was hierbij geregeld. Werden met een busje opgehaald en keurig bij appartement afgezet. Heb dus helaas geen ervaring met het zelf regelen van transfers.
    Onze vlucht duurde ongeveer 3 uren. Wij moesten alleen een tussenstop maken op zakynthos. Dit ging erg snel en we konden blijven zitten (tussenstop was alleen op de heenreis)
    Heel veel plezier en mocht je verder dingen willen weten dan hoor ik het graag
    groetjes Suzanne

3. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@mamanama, ik heb me ook heel druk gemaakt om onze vluchttijden toen wij in april naar Corfu gingen. We vlogen toen om 22.35 en kwamen daar midden in de nacht aan.
    Maar het ging allemaal bij zonder goed met onze tweeling van toen 22 maanden.......
    Op Corfu hebben wij een heerlijke tijd gehad, we zaten in Gouvia, hotel park.
    De grieken zijn er op kinderen gesteld.
    IK zou gewoon de pendelbus nemen van het vliegveld af.....de koffers hadden wij ook heel snel.
    Heel veel plezier en het komt helemaal goed.......

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bedankt voor jullie reactie! Goed om te horen dat het zo'n mooi eiland is....heb er oo helemaal zin in, hoor! We zijn al meerdere keren gaan vliegen met onze meiden, dus daar maak ik me niet druk om. Het gaat puur om de transfer .Wij zitten dus in Acharavi. Van mensen heb ik gehoord dat dat met de bus tussen het uur en de 1.5 uur transfer is. Ik vind dat best lang, terwijl de taxi er ongeveer 45 minuten over zou doen.....
    Terug nemen we sowieso de bus, want dat maakt niet zovceel uit. Het zou mij puur gaan om het feit dat we rond 2 uur in het hotel aankomen met een bups mensen met de bus of misschien er al lang en breed zijn als we met de taxi gaan.
    Ben benieuwd of er nog meer mensen geweest zijn!
    W

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.899
    9.422
    113
    Gelderland
    En ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring ;) wij gaan in augustus dus kan er niks over vertellen maar ik ben zo zo benieuwd en heb er echt heel veel zin in!! Ik weet dat ze die busreizen altijd wel heel ruim nemen dus misschien gaat het wel iets sneller allemaal omdat het in de nacht is.
    Wij vliegen om half 5 in de nacht pff rond 1.00 naar Schiphol toe daar zie ik wel heel erg tegenop maar heb me voorgenomen om me niet druk te maken en de kleine man haalt zijn eventuele gemiste slaap wel weer in.
    Corfu moet echt heel mooi en leuk zijn dus ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren!

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    We hebben toch besloten om een taxi te nemen.
    @Luna: ik hou je op de hoogte! Spreek je wel op het andere forum.....of weet je niet meer wie ik ben?hahah

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij zijn net terug van 2 weken Corfu, bij ons duurde de vliegreis heen en terug ongeveer 2,5 uur.

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Kijk, dat is al handige info! Thanks!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    corfu is inderdaad niet zo ver vliegen, maar het hangt er vanaf of je een tussenstop hebt. Wij hadden dat ook en dan ben je al snel een uur verder. Overigens hadden wij dat alleen op de heenweg geloof ik.

Wij zaten overigens in het zelfde plaatsje. Ik moet alleen bekennen dat ik onderhand de griekse eilanden waar we geweest zijn door elkaar aan het halen ben..

Ik weet nog wél dat er als je met de auto ofzo, verder (op de kaart) naar boven rijdt, dat je dan op een gegeven moment een prachtig zandstrand tegen komt of tenminste: Het is een zandbank als het ware, Dus hartstikke ondiep water wat daardoor dus ook héérlijk warm is door de zon.
    Nadeel: je moet wel even heel wat trapjes af.
    Toen wij daar waren was het er ook altijd héérlijk rustig.

10. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik ben alweer jaren geleden naar Corfu geweest. Wat een prachtig eiland! Tot nu toe wel ook echt een van de mooiste eilanden. (Ik ben ook op Kos, Kreta, Samos geweest) De stad is mooi en groot. Zeker een eiland waar ik terug wil nadat ik op Zakynthos en Rhodos ben geweest :D

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zakynthos is ook erg mooi, VioletRose!

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik vond het ook echt een mooi en groot eiland. Helemaal niet verwacht eigenlijk. Ben 2x op Kos geweest en dat is echt absoluut niet te vergelijken met Corfu.

Deel Deze Pagina