We denken een keuze gemaakt te hebben voor onze zomervakantie 2024. Een cruise over de Middellandse Zee 8 dagen is voldoende voor ons, we plakken er nog een paar dagen aan vast bij de opstapplaats. maar nu; Wie heeft er een soortgelijke cruise in de zomervakantie gedaan? Hoe beviel het? En wat/welke maatschappij (rederij?)is aan te raden? Voor de kids moet er genoeg vermaak zijn qua sport en zwemmen. Wat ons leuk lijkt is dat we laagdrempelig wat stadjes kunnen bezoeken. De rest van de dag lekker kunnen relaxen terwijl de jongens zich kunnen vermaken top dus!
Ik zou met deze vraag echt naar een reisbureau gaan, welke ervaring heeft met cruisen. Het kan per rederij enorm verschillen of het geschikt en passend is bij jullie wensen. Je hebt verschillende rederijen met elk hun eigen kenmerken en bijzonderheden. Verschil in voertaal bijvoorbeeld, maar ook publiek wat per rederij kan verschillen. De ene zal je meer aanspreken dan de andere. Meer traditionele rederijen (Holland Amerika lijn bijvoorbeeld) zijn wellicht minder geschikt voor kinderen, maar ook dat is per kind weer verschillend. Je zou zelf alvast wat online kunnen zoeken bij bijv. Cruisetravel.nl en dan vooral op ‘routes’ en bezienswaardigheden. Ik heb zelf een 5-daagse cruise met Norwegian cruise line gemaakt, dit is een Amerikaanse rederij en daarmee is de voertaal Engels. Doordat het Amerikaans is heb je ook een redelijk groot aandeel Amerikaanse passagiers. Sommige mensen vinden dit minder en vooral er druk en over de top. Ik heb me met mijn gezelschap uitstekend vermaakt en gewoon lekker gedaan wat we zelf wilden en niet volledig ondergedompeld in (sommige) hysterisch Amerikaanse activiteiten. Daarnaast vaart op de middellandse zee ook MSC cruises, Italiaanse oorsprong, Costa cruises, ook Italiaans volgens mij en Aida is van Duitse oorsprong. Dit betekent dat omroepen bijvoorbeeld eerst/ ook in Italiaans/ Duits gedaan worden, en dat het publiek ook vaker grotendeels uit die regio’s komt. Laat je goed voorlichten over wat jij wel/ niet leuk vindt of wat passend is bij je gezin. Cruisen is zo leuk, maar heb het met kinderen nog niet geprobeerd. Heel veel succes en plezier met het uitzoeken!
Wij gaan een Disney cruise doen vanaf Southampton. Ik weet dat het schip waar wij mee varen hele leuke tiener clubs hebben (edge & vide) onder andere met een eigen zwembad. Er is een bioscoop, theater shows, pirate Night met vuurwerk, zwembaden, midget golf en een basketbal veld. Als je iets op het oog hebt kun je vaak op YouTube wel filmpjes vinden om een idee te krijgen.
Ik kreeg helemaal geen meldingen, vreemd. @Driessen21 Dank voor je uitgebreide reactie. Mcs krijgt vreselijke recensies terwijl de boten er echt fantastisch uitzien. Die valt dus voor ons af. Norwegian cruise lijkt ons tot nu toe het interessants maar we gaan ons nog even verder verdiepen. @februarimama, ik denk dat die een beetje boven ons budget is. De jongens tellen allebei als een volwassene dus dan kom je gauw boven de 10.000 (en de rest denk ik) excl tickets. Lijkt me wel ontzettend gaaf hè! Wanneer gaan jullie?
Wij gaan 12 augustus. Ben benieuwd of we het wat vinden. Het lijkt me geweldig om een keer via Florida naar verschillende Caribische eilanden te gaan en hun privé eilanden maar onze jongste is pas 4 dus vonden we dat nu te heftig. Ik zou goed vergelijken wat inclusief is. Disney is duur maar bijna alles is inclusief, alcohol niet, popcorn in het theater niet en speciale koffie + snoep winkeltje niet. Zelfs roomservice is inclusief. Waar je ook rekening mee moet houden is dat je niet altijd dichtbij je bestemming kunt aanmeren met een groot schip. Kan zijn dat je dan nog een uur onderweg bent naar het stadje of iets dergelijks waar je dan heen gaat. Niet alle bestemmingen zijn even cruise vriendelijk.
@februarimama Ik had niet op YouTube moeten kijken naar het filmpje van de Disney dream cruise Dit lijkt mij nou helemaal geweldige he! Zelfs voor onze jongens van dan 12 en 14. Maar het is toch wel aan de prijs en kort dus we moeten er nog iets bij verzinnen. Wat je zegt over de stopplekken las ik ergens anders ook al. Dat je vaak bijna verplicht bent om een dure excursie te doen anders kom je nergens.. Dat neem ik wel even mee want ik wil juist wel wat zien maar niet via een excursie.
Hou er ook rekening mee dat als je op eigen houtje het schip verlaat, je zelf verantwoordelijk bent om op tijd terug te zijn? Zeker bij bestemmingen met grotere afstanden tot een bezienswaardigheid of veel verkeersdrukte kan dit best stress geven. Als je echt te laat bent laten ze je wel achter. (Denk bijvoorbeeld ook om evt tijdzone wijzigingen, dit kan dan invloed hebben op je tijdsperceptie). Als je een excursie via de rederij boekt wachten ze wel op je. Ditzelfde geldt ook als je bijvoorbeeld zelf je vluchten boekt, en die zijn ernstig vertraagt. Daardoor ben je te laat voor het inschepen, moet je zelf zorgen dat je naar de volgende locatie komt en evt verder nog mee kunt op het schip.
Een cruise lijkt mij geweldig om eens mee te maken, maar dit wat jij omschrijft geeft mij nu al stress en is dus de reden dat we het waarschijnlijk nooit zullen doen
Hoeft geen stress te hebben Als je de tips ter harte neemt komt dat goed Zorg dat je zeker 1 overnachting voor inscheping doet op de opstap plaats dan zit je goed
Toevallig was er vorige week een docu op tv over cruiseschepen/ reizen. Doordat we deze gezien hebben en verschillende recensies gelezen hebben weten we dat een cruise niet echt iets voor onze zomervakantie gaat zijn. Misschien ooit een keer voor de ervaring als extra vakantie in de mei of herfstvakantie en dan een dag of 5. de nadelen voor ons: -De drukte op de schepen -Een overvloed aan vermaak -De afstanden van de havens naar de stadjes - het niet weten of we zeeziek zijn - de korte duur en hoge prijs
Belliebel reageerde een keer op een ander topic van mij met een mooi hotel in Griekenland en toen dacht ik nog; goh die moet ik onthouden voor een zomervakantie. Helemaal vergeten maar ik moest er vanochtend ineens aan denken toen we weer aan het zoeken waren. Deze voldoet echt aan al onze eisen Dus we hebben een keuze gemaakt! Geen cruise maar wel een all-in resort met glijbanen