Wij willen de laatste week van april óf de eerste week van mei gaan kamperen in Frankrijk. We gaan met 4 volwassenen, 5 kinderen waarvan 1 een inimini baby. De eisen zijn: * In een dag te rijden, ook met voedingsstops tussendoor. Uurtje of 8 max. * Iets te doen in de omgeving, en dan bedoel ik niet wandelen * Het liefst een overdekt zwembad op de camping of in de buurt * Leuke speeltuin op de camping voor de kids We willen 2 stacaravans huren. Ik zat te denken aan Normandië, maar het weer is niet per se fantastisch in die periode, dus als je dan voor het strand gaat, kom je bedrogen uit. Bretagne is ook mooi, maar een stuk verder rijden. Verder ken ik de Dordogne, maar dat is sowieso te ver, en te nat. Heeft er iemand leuke tips en/of suggesties? Ik zat anders te denken aan een park á la Center Parcs, of van CP, geloof dat ze ook parken hebben in Frankrijk. Welke daarvan is leuk?
de Vogezen is een mooie streek, niet super ver rijden. Kun je leuke dorpjes bezoeken, kastelen. Er is daar geloof ik ook een centerparcs park. het zal er echter ook niet gegarandeerd warm weer zijn! dat heb je nog niet gegarandeerd binnen 8 uur rijden van NL in april mei.
Willen jullie perse naar Frankrijk? Wij zijn in mei in Duitsland geweest, het was niet warm maar wel droog ik moet even nakijken waar we precies zaten maar het was 6 uur rijden
Tnx! Nee het mooie weer is iets waar ik ook niet op reken. Zou leuk zijn, maar dat weet je nooit in die periode.
Het Loiredal is ook leuk. Wij zijn op Le Château des Marais in Chambord geweest. Weliswaar maar een paar dagen, maar zeker voor herhaling vatbaar.
Ik heb ooit eens een midweek op Center Parcs Lac de l'Ailette gewonnen. Wij zijn niet van die CP-gangers (veel te duur), maar dit was wel een heel mooi park. Het was toen ook nog maar net open. Leuke huisjes, mooi zwembad, in de Champagnestreek. We zijn nog een dagje naar Reims en naar Laon geweest. Ik geloof dat het een uurtje of 5 rijden was vanaf Rotterdam.
Loire is leuk en mooi. Er zijn daar heel veel kastelen en wij zijn in een hele mooie dierentuin geweest. Wij zaten vlakbij het plaatsje Blois. Het is 6 uur rijden denk ik