Kamperen in een grote familietent met kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door chantal26, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Maar dan denk ik he, 5 setjes kleding, 5 korte broeken en shirts plus ondergoed? Stel dat het regent en slecht weer is, dan heb je weer andere kleding nodig. Andere schoenen. Dan droogt je kleding niet dus heb je meer setjes nodig..STel je voor dat het ook nog heel fris is, kan toch ook niet alle dagen in hetzelfde vest allemaal lopen...

En mijn jongste kan nog wel eens flinke spuitluiers produceren, soms wel 2 keer per dag, dan moet ik toch meer meenemen wil ik niet elke dag moeten wassen om te hopen dat ik de andere dag wel genoeg setjes heb?

De oudste van 4,5 hou ik nog geen ochtend schoon.

Hoe doen jullie dat dan?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja wij wassen gewoon vaak. En het kan evt. ook in de droger als het zou blijven regenen. De temperatuur was gewoon goed, dat kan je van tevoren wel zien bij weeronline ofzo. Als ze 2 weken lang 30 graden aangeven weet je zeker dat het niet slechts 20 graden gaat worden. En onze meiden dragen vaak jurken, dat scheelt ook wel ruimte ;). We hebben voor Lisa wel eens een onderbroek tekort gehad, toen heeft ze er eentje van Eva aangehad. Een vieze romper heb je toch zo uitgespoeld? En wassen en afwassen is voor ons op vakantie ook gewoon een klein avontuur, niet iets van het huishouden zoals we het zelf zien. Op vakantie op de camping alle tijd daarvoor!
    De kinderen hadden trouwens allebei 3 paar schoenen mee en op vakantie ook nog een paar gekocht.

Wij namen toen Eva/Lisa kleiner was alleen een buggy mee, niet ook nog een kinderwagen (en nu helemaal niets meer). En een senseo ofzo nemen we ook niet mee, fietsjes ook niet. Scheelt toch een hoop ruimte!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze indeling van de auto:

Achterklep:
    De tent
    4 luchtbedden
    koelkast
    gasstel (2 pits kookplaat)
    grote gasfles
    tafeltje (die je kan oprollen, volgend jaar een grotere tafel)
    2 stoelen
    2 krukjes
    koelkastje (Electrolux), daar kan je ook weer spullen in stoppen ;), bij ons zat er speelgoed in.
    Boodschappenkrat met borden, bestek, touw, kaarsen, stoffer en blik, schaar, dat soort dingen
    2 toilettassen
    potje
    afwasteil
    2 koekenpannen
    2 steelpannen
    Schoenen
    2 fleecekleden
    Looplamp om op te hangen in de tent

Bij de kinderen:
    de slaapzakken (voor ons 2 grote, voor de kinderen 2 kinderslaapzakken)

In de dakkoffer:
    4 shoppers met kleding/handdoeken/beddengoed
    2 toilettasjes
    Wat knuffels van de kinderen

Volgens mij was dit het wel :)

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hihihi jullie krijgen echt veel in je auto gestopt ;)echt ik sta perplexed ervan haha..doen wij toch iets niet goed ;) Wij hebben alleen nog geen dakkoffer.

Ja hier zitten we met T, die is net een jaar en slaapt nog 2 tukken per dag. Mochten we weg willen (dat doen we regelmatig) slaapt hij in de kinderwagen wel, niet in de buggy. De oudste heeft een hartafwijking en loopt niet zo heel ver en hebben we een buggy voor nodig. Die kan geen km lopen. Heb wel de bondolino trouwens. Zou ook nog een optie zijn om alleen die in te pakken, maar ik denk dat hij niet meer slaapt daarin ;) daarvoor is hij te groot geworden.

Afgelopen mei zaten we in Zuidfrankrijk en hadden we dus voor de oudste zijn loopfietsje mee. (hij is zelf heel klein dus fietsje is ook niet groot), zodat hij ook niet altijd in de buggy hoefde te zitten.

We zouden eigenlijk voor het mooie voor de jongste een buggy moeten hebben die je plat kan leggen, gewoon een luxe met een kap erover, zodat hij toch minder prikkels krijgt en kan tukken evt. De kinderwagen neemt veel in beslag klopt.

Zaten in mei op een camping (mer et soleil in Agde) en daar was wassen per trommel 8 euro (grote wasmachines incl wasmiddel) en de droger dacht ik 4 euro per trommel. Ik spaarde dus was op. Maar wat je zegt, je kan ook minder meenemen en handwasjes doen (neem toch niet de allerbeste kleding mee, de jongste loopt nog niet en kruipt overal dwars doorheen en de oudste doet gezellig mee).

Ik deed het niet in de droger, maar de was droogde dus niet in een middag en nacht tijd.

WIj hebben dus een VW station en er zat in (even diep graven):

#Dekbedden van man en mij (zou al 2 slpz kunnen worden, kleiner)
    #Loopfietsje oudste
    #Buggy (eenvoudige paraplu geval)
    #Kinderwagen wandelwageninzet
    #Kussens 3 maal
    #Schepjes, emmertje, los speelgoed, in de gaten gestopt
    #Kleding...veeeeeeeeeel denk van beiden wel 15 setjes alles door elkaar
    # Kleding man en mij, ook teveel, want ik denk dat ik alles nodig heb. (en ben onzeker dus wil alles meenmen zodat ik daar kan beslissen :()
    #Kinderslaapzakken dubbel haha want de jongste lekt welleens door
    #Campingbedje
    #Eten voor eerste 2 dagen. (zondags alles winkels dicht daar kwamen zaterdagsmiddags aan. ZIjn er vorig jaar ook geweest en dus wilden we dat we in elk geval voor die dagen eten bij hadden)
    #Voedingen voor 2 weken kreeg hij toen nog
    #Badlakens voor op strand
    #Handdoeken (denk dat ik daar ook veel te veel van inpak)
    #Pak luiers voor de eerste dagen
    #Waterkoker voor de flesvoedingen
    # Senseo man lust geen andere koffie
    #Fototoestel en toebehoren;)
    #Luiertas vol onzin bij mijn voeten, plus tas eten/drinken onderweg bij voeten.

Als ik dat zo eens opschrijf he, zijn is het vooral de kleding die veel in beslag neemt. Beddegoed, handdoeken, slaapzakjes. Denk dat ik daar echt meer van de helft van thuis kan laten. Ga ik doen ook! Dan is de wasravage bij thuiskomst ook te overzien.

Campingbedje en kinderwagen hoeven volgend jaar niet meer mee.

We gaan in sept nog 2 weken naar het Gardameer, ik ga eens testen hoe het werkt met minder kleding en andere textiel. Mocht ik een keer mispakken, dan pech!

We hebben vanavond vouwwagens zitten bekijken voor volgend jaar. Maar mijn man zei al, waarom kijken we niet naar een grote luxere tent, waar je in elk geval de kinderen gescheiden kan leggen van het zitgedeelte ivm slecht weer. Maar we lopen tegen plaatsgebrek aan. Ga deze inpak manier eens proberen en kijken hoeveel ruimte we over hebben.

Je hebt me wel doen nadenken hahahah! Thanx!

5. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Wij hebben de Obelink Familia 6 (lijkt op de ambato deluxe). Geweldig grote tent, maar neemt idd veel ruimte in beslag (2 grote tassen). Wij hebben geen trekhaak op onze auto (lease) dus een vouwwagen is bij ons geen optie. Een dakkoffer hebben wij wel nodig.
    We hadden oa een buggy, kinderbedje, 4 een-persoonsluchtbedden, 4 slaapzakken, 4 kussens, kinderstoel (ikea), keukentje met fornuis en grote gasfles, picknicktafel, 2 stoelen en een tafel, parasol, hoge kast (voor kleding) en dan nog kleding, speelgoed, afwasblik, veger en blik enz

Deel Deze Pagina