welk stoeltje voor lange autoreis

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door schorpioentje82, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Wij gaan in juli 2 weken naar Frankrijk toe. Reis van 1000 km voor de eerste keer.
    Zoontje is dan 2,5 jaar. Hij zit nu in een stoeltje wat een beetje in ligstand kan. (stoel wat na de maxicosie komt)
    Onze auto is niet super groot (volkswagen golf) waardoor hij met zijn voeten tegen de voorstoel aankomt.
    Nu zit de bijrijders stoel al zover naar voren dat je zelf met je knieen tegen het dashbord aan zit.
    Als hij een stoelverhoger met rugsteun zou hebben, zouden we beiden meer ruimte hebben om te zitten.
    Maar zou hij hier al in kunnen? en kan hij daar in slapen?
    HIj is 16 kilo.
    Hebben jullie hier ervaring mee?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Liever niet ;)

Het remmechanisme van de gordels werken officieel pas vanaf 18 kilo. Nou heeft zo'n zitje ook wel wat gewicht, maar ik zou het niet proberen..

Of hij kan slapen hangt van het kindje af. maar voor 1000km lijkt het mij eerlijk gezegd fijner om zo'n compleet stoeltje hebben. Anders gaat het koppie zo hangen als hij slaapt..

maar ik herken het probleem met te lange beentjes wel.. Ons jochie heeft meestal zijn schoenen uit, en dan liggen zijn benen een beetje krom in de stoel, of op de rugleuning van de bijrijderstoel..

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    onze zoon was 20 maanden toen we de reis naar zuid-frankrijk (1200 km) gingen maken....hij zat gewoon in de autostoel die na de maxi cosi kwam....die tot 3,5 jaar....
    hij sliep gewoon in de kantelstand....we hebben genoeg pauzes ingelast, en ging perfect....

vorig jaar 1800 km met hem afgelegd in de stoelverhoger met rugleuning....ging perfect, want die kun je ook iets schuin zetten...
    hierin heeft hij ook gewoon geslapen....heb gewoon genieg spullen voor hem meegenomen qua afleiding....

we hebben een VW passat, en onze autostoeltjes zijn van Romer, dus we hebben misschien iets meer ruimte dan jullie, maar gaat echt goed....

komende zomer ook weer een reis van 1800 km voor de boeg, en dit gaan we volgend jaar wrs ook met de beeb erbij doen....

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou het niet doen. Mijn oudste is 3,5 en die zit in zo'n volgende stoel. Wij hebben er eentje gekocht die volgens het boekje in een slaapstand kan, maar ik vind het erg tegenvallen. Hij slaapt er op zich wel in, maar niet erg lekker en comfortabel. En aangezien hij nog maar net 15,5 kilo is, zit ik juist te zoeken naar een manier om voor de vakantie nog even tijdelijk een extra stoeltje van die vorige klasse te vinden. Dan kan hij in de vakantie ook lekkerder zitten en slapen. Zeker met lange ritten is dat toch wel heel erg fijn.

5. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Als ik kijk hoe hij nu heerlijk kan slapen in de auto, dan hou ik het voor de vakantie toch echt nog maar op deze stoel. Vind een 5 punts gordel ook wel net zo veilig. Zeker voor zo'n lange afstand.
    Dan maar wat krapper zitten, veiligheid en comfortabel liggen voor hem is toch belangrijker!

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben het probleem ook ( Seat Leon, gaan niet zover rijden hoor als jullie, maar ik heb me stoel wel wat naar voren staan, zover dat ik met me benen nog lekker zit maar me rugleuning heb ik recht staan, dat scheelt ook ruimte en de schoenen uit, meestal vind hij wel een weg voor zijn benen hoor...

gewoon genoeg stoppen lekker laten rennen en dan weer de auto in...we hebben in onze 2e auto wel al de opvolgerstoel ( zitverhoger met rugleuning) en daar slaapt hij net zo slecht in als in de andere stoel..... zeg maar niet....bij beide hangt zijn koppie voorover ook al zet ik de andere stoel echt in slaapstand....

7. #7 EvelineThijssen, 16 mei 2010
    Laatst bewerkt: 16 mei 2010
    De autostoel is te gebruiken tot 18 kilo, maar een zittingverhoger al vanaf 15 kilo. Net zoals bij de overgang van maxi-cosi naar autostoel zit hierin een overlapping.
    (Zie ook kinderzitjes.nl - Welk zitje? - Welk zitje voor welk kind?)
    Jelle is zo'n beetje van dezelfde leeftijd als jouw zoontje schorpioentje, hij weegt nu 16,5 kilo. We gebruiken nu al een maand of 2 een zitverhoger, en dat gaat goed. Hij slaapt ook bijna nooit in de auto, alleen als ie echt mega-vermoeid is. Maar als ie al in slaap valt, dan zit ie niet echt makkelijk naar mijn idee; zijn hoofd valt altijd naar voren. (En schuin zetten kan bij dat ding van ons echt niet hoor.) Dus erg comfortabel ziet het er niet uit. Voor een uurtje is dat niet zo erg, maar voor een lange reis naar vakantie lijkt het me verre van ideaal.

Luppy, groot gelijk dat je een autostoel zoekt voor de vakantie! Als je in m'n buurt woont roep maar hoor :)
    Of misschien kan je een stoel lenen van kennissen/familie?

Deel Deze Pagina