Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kamperen in de meivakantie met een tent? Is dit te doen qua temperatuur of is dat echt nog te koud? Wij hebben een air tent gekocht voor de zomervakantie, maar zouden graag een weekje "proefdraaien" om te zien of we echt nog dingen missen of handig zouden vinden voor de zomer. We wachten sowieso eerst de weersvoorspelling af, als t de hele week gaat regenen gaan we t niet doen. Maar was dus vooral benieuwd naar of het met de nacht temperatuur te doen is überhaupt! Ben bereid om naar noord Frankrijk ofzo te rijden (max 6u) als dat de temperatuur beter maakt, maar dat idee heb ik niet als ik google
Wij hebben een katoenen tent, die zijn doorgaans iets warmer dan polyester maar het ligt natuurlijk aan de temperatuur? We hebben afgelopen mei vakantie op Texel gestaan en dat was kkkkkoud! Camping kacheltje mee, wat fleece dekentjes en de elektrische deken aan voordat we naar bed gingen. Het was te doen. Zorg dat je warm blijft en warm je bed in gaat. Neem dicht schoeisel mee voor als je er in de nacht uit moet en iets warme dat je makkelijk aan- en uit kan trekken. Zorg voor een isolerende laag onder je matje/luchtbed
Ik kampeer sowieso ieder jaar in de meivakantie (kamperen dus idd met een tent ). Soms (lang niet altijd!) hebben we ‘s nachts nachtvorst, maar met goede slaapmatten, slaapzakken en wollen dekens is dit prima te doen. Wij gaan wel in de meivakantie altijd naar campings waar je lekker een kampvuurtje mag maken. Dat is ‘‘s avonds wel zo fijn als je nog ff wilt zitten. Tips: - investeer in goede slaapmatten/slaapzakken - neem voor de zekerheid een paar wollen kleden mee (lekker voor over de slaapzakken heen) - leg eventueel een isolatiekleedje onder de slaapmatten - een muts met slapen opzetten scheelt ook de helft qua het koud krijgen. - neem voldoende (laagjes) kleding mee. Winterjas voor ‘‘s avonds is niet gek. Laatste tip van Flip: ik neem (alleen in de meivakantie) altijd een haarfohn mee naar de camping. Als de kinderen of ikzelf ‘s avond nog gaan douchen is het wel zo fijn om met droge haren de slaapzak in de kunnen gaan omdat je het anders snel koud kunt krijgen.
Tsja t is Nederland he. Mei kan 15 graden of 30 graden zijn. Ik zou t gewoon boeken, en de week tevoren weet je wel of je een extra warm vest, regenlaarzen of juist een parasol en strandlaken mee moet nemen.
Wollen onderdekens op je luchtbed en een isolatiematje tussen grond en luchtbed. Wij draaiden kampementen in mei en de ene keer was het zonovergoten en de andere keer was je blij dat al je outfits van wol waren bleef iedereen gewoon in zn kleding liggen en de volgende ochtend andere set kleding aan (super snel want kouuuuuuuud). En dan slaap je ook beter op een strobed dan een stretcher of luchtbed, maar dat was niet overal een optie.
Overdag zal de temperatuur best prima zijn, maar 's nachts kan het daarentegen toch echt wel koud zijn. Zeker wanneer je in de heuvels/bergen kampeert. Hou er ook rekening mee dat alles vochtig is, buiten, maar ook binnen. En vochtig betekent toch ook meestal dat het koud is/aanvoelt. Wij hebben ook gekampeerd met een zware katoenen tent waarbij het ons best tegenviel (oké wij kampeerden in de Alpen) hoe nat/vochtig en koud alles was, zeker ook met een harde wind. Ook al kampeerden wij in juni.
Wij kamperen elk jaar in de meivakantie een week, met tent. Hebben dit altijd gedaan, ook met baby's/dreumesen etc. En inderdaad, de temperaturen kunnen variëren. Hebben weleens een hele week 25 graden overdag gehad, maar ook weleens nachtvorst. Mijn tips: - zo'n isolerend matje onder je luchtbed of matje helpt enorm! Gewoon zo'n stuk zilverfoam zeg maar. Wij hadden nog wat over van ondervloer onder laminaat, dat voldoet ook prima! - thermokleding onder je gewone kleding overdag helpt enorm. En 's nachts slapen in thermokleding ipv pyjama - zorg dat je geen koude voeten krijgt. Dus warme laarzen/wandelschoenen of binnen in de tent sloffen. Want met koude voeten krijg je het helemaal koud - wij hebben weleens bij een echt koude meivakantie toen we een baby hadden een kacheltje gekocht bij de dichtstbijzijnde campingwinkel. Een kacheltje op gas en daar krijg je het heel snel heerlijk warm mee - boek een camping met een kantine/restaurantje/oid, zodat je als het nodig is even kan opwarmen met een lekkere koffie (een beetje luxepaarden zijn we wel)
Wij hebben vorig jaar gekampeerd. Het was prima hoor. En we hadden een koude meivakantie. Het wad overdag 13-16 graden en in de nacht 5 graden maar we hebben het niet koud gehad. Regen zou ij niet echt tof hebben gevonden. Ik had wel een klein kacheltje mee voor in de tent maar zonder hadden we het ook gered