Kamperen in Nederland-kleding

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Annelies03, 26 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.362
    113
    Ligt inderdaad ook aan de leeftijd en ‘speelwijze’ van je kind, maar in principe ben ik er altijd voor om tenminste voor het aantal dagen dat je op vakantie gaat kleding mee te nemen. Dus bij 11 dagen vakantie minstens voor 10 dagen kleding (dag 1 heb je al aan). Of voor de helft + 1 en dan tussendoor wassen, maar dat is lastiger als het regent ed. Als er regen of koud weer voorspelt wordt, neem ik extra sokken, lange broeken en truien/vesten mee, bij goede weervoorspellingen voor de kinderen drie/vier lange broeken (jeans of jogging) en drie/vier truien/vesten.

    Qua handdoeken ligt het erg aan of je ergens alleen kunt douchen of dat je een zwembad of bv. plas of zee hebt. En daarnaast ook aan hoe vaak je doucht en/of zwemt. Wij hadden afgelopen week 8 badlakens en 12 handdoeken. We zwommen iedere dag minstens één keer in aan buitenbad (vaak met tussendoor op een badlaken op de grond om op te zitten/liggen) en daarnaast natuurlijk douchen.

    Daar wassen wilde ik met een week niet. Met twee weken doe ik dat wel vaak.
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik neem meestal voor een week kleding mee en was dan tussendoor. Ligt natuurlijk aan het weer maar voor mooi weer maar voor kids:
    7 korte broeken, 1 lange, 2 joggingbroeken, een onesie (slapen ze in als het koud is), 2 pyama's, 7 shirts, 2 vesten, 7 onderbroeken, 4 hemden, 1x dichte schoenen, sandalen, slippers, 2 zwembroeken/bikini's en 5x sokken.
    Voor ieder 2 handdoeken.

    Voor mijzelf wat minder, maar wil niet altijd maar hetzelfde aan. Denk 3 korte broeken en 5 jurken, 5 shirts, 4 bh's (heb dan toch vaak bikini aan), 7x ondergoed,
    1 jogging, 2 pyama's, 2 bikini's, dichte schoenen, sandalen, slippers en ook 5x sokken.

    Zoiets kom ik aardig mee uit.
    We hebben een tent en snachts kan dat best wat kouder zijn.
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij namen altijd teveel mee, nu eens een keertje beperkt ingepakt. Ik was elke dag met de hand, we hebben een wasrek in de tent staan en een kleine verwarming. De was is hier na 1 dag droog. Wij hebben per persoon mee:

    2 vesten
    2 lange broeken
    1 joggingbroek
    3 korte broeken
    4 shirts
    4 onderbroeken
    4 paar sokken
    2 handdoeken
    1 badlaken
    1 paar schoenen
    1 paar slippers
    Ik 3 bh's
    Oudste 3 topjes
    Oudste 3 jurken/rokken
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Wij zijn nu aan het kamperen in Nederland. Normaal was ik altijd om de 5 dagen ongeveer, anders wordt het zo'n grote berg vuile was. Op de camping waar we nu staan is geen wasmachine (hele kleine boerencamping), dus ik had al iets meer meegenomen. Maar het gaat wel hard, met die regen en modder.

    Ik had voor iedereen voor alle dagen schone sokken en ondergoed bij me. Verder 3 lange broeken en 3 korte broeken, 5 t-shirts, 2 truien/vesten en zwembroek.
    We gaan zaterdag weer naar huis, maar ik denk dat alles echt dan vies en gebruikt is. Gelukkig is het op zo'n boerencamping niet zo erg als ze rondlopen in vieze kleren, haha.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  5. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Jammer van het weer, het wordt komende week wel beter volgens mij maar daar heb je dan ook niets aan. Wel heerlijk zo'n boerencamping:)
     
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier voor onszelf meestal voor een dag of 4/5 kleding. Voor de kids meestal een week. Ik was doorgaans op dag 4, 8 en 12 en dan kan het dag 14 grotendeeld weer schoon mee terug. Scheelt mij thuis weer bergen met was wegwerken. Bij thuiskomst is het dan het laatste beetje wassen en het beddengoed van de laatste dagen.
    Onze kinderen zijn goed in vies maken en heb op die manier altijd reserve kleding.
    Qua soort kleding, een combi van warm en koud en op een manier dat je met laagjes kan werken. Idem qua pyjama.
     
  7. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Heel veel...
    Per dag een setje voor de kinderen. Dus 14 sets kleding en ondergoed.
    Voor ons als volwassenen ik denk 10 sets.

    Op vakantie wil ik liever geen kleding wassen, alleen handdoeken. Ben nogal een muts met was op kleur en materiaal scheiden.
     
    tuc vindt dit leuk.
  8. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Denken de zelf wassers eraan dat het best vochtig is ? En dat het behoorlijk lang kan duren voordat je was weer droog is ?
    Bij ons is het volgende week vanaf dinsdag echt drama. Veel regen.
    Gelukkig wonen wij 25 min van onze stacaravan. Ik haal morgen de droge kleren weer een even op ;)

    (Onze camping gaat sluiten. Er is veel geklooi en vandalisme. Ik durf het niet aan om de wasmachine hier te gebruiken )
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Precies, dat heb ik dus ook met wassen, zie het maar droog te krijgen.
    Mij hebben ze niet de komende 2 weken:roflmao:, wij kunnen ons allemaal omkleden voor 4 weken geloof ik:D, voor allevier de seizoen kleding en pyama's ingepakt.
     
  10. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ja ik heb toch ook nog belachelijk veel bij. Voor dat we vertrokken had ik nog goede hoop dat het wel mee zou vallen. En het is altijd warmer dan je denkt. Dus veel jurkjes mee voor de meiden.
    .... Maar da's nu dus veel te koud.
    Stom weer. Het lijkt wel herfst. Maar met een paar graden extra . Kan ook niks buiten plannen zo.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja jammer hoor. Waar wij heen gaan wordt het komende week gelukkig een stukje beter, hopelijk bij jullie ook.
     
    spruitjes vindt dit leuk.
  12. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Bij ons lijkt het inderdaad ook wat beter :)
     
  13. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.686
    113
    Vrouw
    onze camping heeft daar de lege koestal voor. Waait er door heen is met dag droog zo ideaal.
     
    spruitjes vindt dit leuk.
  14. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.686
    113
    Vrouw
    Weer is idd wel lastig al hebben wij best nog redelijk weer tot nu toe. Wel heb ik voor Anouk winterslaapzak en winterpyama mee. Voor jongens iets minder dik die liggen in goede slaapzakken.
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een klein kacheltje, werkt perfect om de was droog te krijgen :)
     
    spruitjes vindt dit leuk.
  16. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Er is ook droger op de camping:)maar bedankt voor jullie antwoorden! We gaan het beleven!!!
     
  17. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ja wij ook in de caravan. Maar ik heb buiten plek om de hele was te hangen:
     
  18. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft eigenlijk meerendeels alleen jurkjes…. We gaan nu met een andere caravan dan vorig jaar naar de camping. Maar hier zit geen ophangbuis in de kast.
    Vouwen jullie jurkjes op?

    en bedenk me nu dat ik eigenlijk ook veel jurken heb
     
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Haha ik moest aan dit topic denken nu het weer keihard aan het regenen is (wij zitten in een huisje).
    Neem genoeg truien mee, liever een korte broek en een dikke trui dan andersom. En voor jezelf een dikke sjaal en vest voor in de avond, die mis ik echt maar de auto zat vol…
     
  20. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Nou hier ook. En met dit weer blijft sowieso amper iets schoon. Hij krijgt iedere dag een schone set aan. Ikzelf doe iets langer met kleding maar wel iedere dag een schoon shirt. Handdoeken doen we 2x mee. Sommige 3 ( waarmee ik mijn haar afdroog )
     
    tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina