vliegen met baby 5 mnd geen kinderwagen mee

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door conejita, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoi allemaal,

Nou de titel zegt het al. Eind juni ga ik vliegen vanaf Barcelona (waar ik.woon) naar Amsterdam, mijn familie bezoeken. Mijn ouders hebben een.kinderwagen gekocht (tweedehands) dus die hoef ik.niet mee. Mijn zoontje is dan 5 mnd oud.
    Maar het lijkt me wel handig als je van en naar de gate moet lopen om een kinderwagen of zo (of maxi cosi die je op een karretje kan zetten of zo) te hebben.
    Want dat zijn best lange stukken. Zijn er maatschappijen die deze service hebben?

Nu gebruik ik ook vaak een draagzak voor hem, maar eigenlijk alleen om te slapen. Als hij wakker wordt, wil hij er uit (wordt anders boos).

Ik lees iets over een reiswiegje dat je kunt reserveren bij de KLM, maar volgens mij is dat alleen voor in het vliegtuig?

Heeft iemand ervaringen of tips?
    Welke maatschappij het fijnste is, KLM, transavia of vueling?
    Ik hoor het graag!

Groetjes C

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Heb je geen buggy, die plat kan? Die kan je tot aan de gate meenemen en leggen ze daarna na instappen in het ruim en die krijg je bij de gate ook weer terug.

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Heb je een eigen stoel voor hem? Anders mag je maxi cosi ook niet mee het vliegtuig in en gaat die bij de bagage in het ruim. Ik denk dat de Draagdoek de enige handige oplossing is of natuurlijk een buggy die plat kan.
    Maar dan heb je in Amsterdam nog dat je met je baby sleept tot de bagage.

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nou ik wíl zonder buggy reizen, zonder kinderwagen, omdat mijn ouders dus die wagen hebben voor mijn zoontje.;)
    Dus ik ben de opties aan het verkennen wat handig is.

5. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nee, heb zoiets nog nooit gezien. Dus ben bang dat je het dan echt met de draagzak moet doen.
    Of de maxicosi meenemen en die op een bagagekarretje manouvreren.

Reiswiegjes zijn idd voor in het vlegtuig, maar voor zover ik weet alleen op intercontinentale vluchten, niet op Europese.

Qua service maakt het volgens mij heel weinig uit welke maatschappij je neemt voor deze afstand.
    Gewoon degene met de meest gunstige tijden en/of prijzen nemen.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zou dan gewoon de draagzak doen, met 5 maanden kijken ze graag lekker om zich heen en dat kan prima in een draagzak,

Maak een ketting met grote vrolijke kralen voorzelf en doe deze om tijdens het dragen als hij wakker is, dan kan hij die zien voelen en in zijn mond stoppen, eventueel bij een plekje waar je kunt zitten af en toe eruit halen en op een dekentje op de grond leggen met wat losse speelgoedjes

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Bedankt! Goede ideeën!

Deel Deze Pagina