Wat zijn jullie ervaringen? En iemand tips voor DE camping? We zijn ons aan het oriënteren op weer eens richting buitenland. Heb de bergen gemist in de afgelopen jaren. We houden van rustige, niet te grote, camping met ruime plaatsen. Natuur. En wat te spelen/zwemmen op de camping voor jongens van 9 rn 14.
Campings in Zwitserland zijn duur. Wij zijn afgelopen zomer en in 2020 in Zwitserland wezen kamperen met onze camper. Gelukkig kun je met een camper ook op wat goedkopere camperplekken terecht. Campings waren meestal tussen 75 en 100 euro per nacht en dan waren het echt geen luxe campings. Als je het een beetje uitzoekt krijg je er wel een gastenkaart bij die bv gratis toegang tot kabelbanen en ov geeft. Dat hadden wij afgelopen zomer in Saas Grund, waardoor het uiteindelijk per saldo nog wel een redelijk goede deal was. Er was alleen geen zwemgelegenheid. Verder is het Saasdal wel een aanrader met kinderen. Er is van alles te zien en te doen, gave wandeltochten, bikepark bij Kreuzboden en dus die Saastalcard bij het C ampingtarief inbegrepen. Omdat wij zo min mogelijk op campings gestaan hebben, heb ik niet echt tips. Als je camperplekken wilt , dan wel! Want die zijn er veel en vaak op spectaculaire plekken ook nog.
Zwitserland is duur, heel erg duur. Wij wilden er in de herfstvakantie met de camper doorheen dit jaar maar hebben gekozen voor Oostenrijk. Ook gigantische bergen, niet goedkoop maar wel veel goedkoper dan Zwitserland. Ik weet niet of je met een camper gaat maar zo ja, je schrikt je kapot van de dieselprijzen, in duitsland betaalden wij 2.49 per liter en in oostenrijk tussen de 2.43 en 2.57 de liter. Benzine was 1.75. Wij zijn voor 1 week 630 euro kwijt geweest aan brandstof... .
Zelfs in de herfstvakantie kostte 1 overnachting mrt een camper al 50 tot 75 euro ex stroom. Bizar als je bedenkt dat we nu een week voor 200 euro incl alles zaten in oostenrijk, met zwembad, speeltuin en alles erop en eraan, middenin de bergen.
de franse alpen zijn zeker goedkoper, vaak ook meer campings die wat ruimer zijn opgezet, ook oostenrijk of italie zijn een goed alternatief. maar daar vind ik het vinden van campings vaak moeilijker dan in frankrijk. in frankrijk betalen wij meestal ergens tussen de 30-45 euro per nacht. bijv. bij een camping van flowercampings of huttopia. Wij zijn 2019 naar zwitserland geweest, het was prachtig, wij waren 5 dagen in zwitserland de camping was >65 euro per nacht, geen uitgebreide camping (geen zwembad of grote speeltuin), wel op een mooie plek. geen grote plaatsen. wij waren wel in een erg populaire regio, lauterbrunnen/grindelwald.
Thanks. Ik krijg hier thuis steeds te horen dat ik met alle landen in Europa kom aanzetten. En dat we dan toch steevast in Frankrijk belanden Heeft idd alles te maken met het enorme aanbod aan campings. Maar ik wil ook wel een keer een ander land. Italië en Spanje zijn me voor komend jaar te ver.
noord italie, regio dolemieten (val di fassa) is ook echt super mooi. camping aanbod is wel wat beperkter en vaak kleine staplaatsen, frankrijk heeft daarin vaak wel echt het beste aanbod in mijn ogen, maar is ook ca. 1000 km. netzoals de alpen/vanoise/ecrins in frankrijk. het is er echt prachtig. veel te doen ook voor kinderen. van die boomklimparken. wandelen in de bergen, mountainbike routes. de stelvio regio (val di sole) heb je ook nog in noord italie, met bergen en bijv. ook raften. en lekker eten, absoluut fantastische espresso. goede wijn....heerlijk vakantie gevoel. Ik ben ook zo'n vrouw die altijd op frankrijk uit komt omdat me dat het meest aanstaat, qua omgeving, de camping faciliteiten enzo. maar mijn man heeft vorig jaar onze reis geboekt, en toen kwamen we dus in italie en slovenie. beide ook echt fantastisch. moet zeggen dat we door oostenrijk zijn gereden en ik daar ook absoluut nog een keer een zomervakantie wil vieren. mooie bergen en dorpjes. vanalles te doen.
Wij zijn onze huwelijksreis naar dolomieten en tiscane geweest. Echt geweldig inderdaad. De camping die we in de dolomieten hadden wil ik graag nog eens terug. Oostenrijk vind ik ook geweldig mooi. En netjes. Frankrijk oogt altijd een soort van rommeliger als je snapt wat ik bedoel. Ach.. opties genoeg. Hoewel ik me nu wat beperk ivm reistijd (omdat zijn moeder zo achteruit gaat wil hij snel thuis kunnen zijn. Voor Italië willen we minimaal een tussenstop bijvoorbeeld) Haut Jura is denk ik een ook mooie bestemming.
@Mamafiets jura is ook prachtig. wij zijn weleens bij het vouglans meer geweest op een camping. prachtig blauw water. mooie groene omgeving. prachtig inderdaad. wel wat minder ruig en hoog. maar ook wel goed aan te rijden. ca. 800 km ofzo.
Zwitserland is zeker duurder, maar naar mijn idee wel het geld waard. Kan Oostenrijk of Frankrijk niet tegen op naar mijn idee. Wij zaten in susten op de camping, prachtig. Weet zo niet meer wat het kostte en wij zaten in een stacaravan, dus sowieso andere prijzen.
Ik denk dat dat een belangrijk punt is. Als je een accomodatie huurt ben je sowieso meer geld kwijt dan met een kampeerplaats, of dat nu in Nederland is, het Gardameer etc.. Als je een kampeerplaats huurt dan heb je een bepaalde verwachting qua prijs, en toen wij gingen kijken voor Zwitserland viel mij op dat de kampeerplaatsen echt heel duur zijn in verhouding met andere landen. Ik denk dat die prijzen extra tegenvallen zeg maar.
Het is ruiger, ontzettend schoon, afwisselend. Wij zaten in wallis en vind het een van de mooiste plaatsen waar ik ooit ben geweest. Als ik moet kiezen tussen Zwitserland en Oostenrijk is het altijd Zwitserland. Frankrijk ben ik sowieso geen fan van. Het is natuurlijk wel goedkoper in een van de andere landen, maar zou zeker een keer naar Zwitserland gaan, eventueel te combineren met bijvoorbeeld Frankrijk. Zermatt is ook héél mooi. Wel erg duur. Niet alleen het eten, maar ook om er te komen.
Ik vind Zwitserland ook super gaaf. Wij hebben ooit gekampeerd op meerdere plekken, Lauterbrunnen was veruit de mooiste. In een kloof, vanaf het tentenveldje uizicht op een waterval, en enorm veel te doen in de omgeving. Ik meen dat t camping Jungfrau was, maar weet 't niet zeker meer. Voorzieningen waren niet heel uitgebreid 19 jaar terug, maar het paste wel in een studentenbudget.
Ja Zwitserland is inderdaad mooier, ruiger en spectaculairder dan Frankrijk of Oostenrijk. Echt een prachtig land en als je het kunt betalen moet je er echt een keer geen. Maar in een van die andere landen krijg je wel meer vakantie voor je geld, vrees ik. Wij zijn afgelopen zomer na een dag of 10 ook doorgereden naar Frankrijk. Ik vind het altijd leuk om even een ijsje te halen of uit eten. Maar dat doe je niet met 5 man in Zwitserland, niet te betalen.
Wij verbleven een paar jaar geleden in de Jura, dus Franse tarieven voor je eten en alles (en een belachelijk goedkope AirBNB), en deden veel uitjes naar Zwitserland.