Kamperen, leuk of niet?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LadyDaisy, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kamperen, leuk?

1. Ja, geweldig

2. Nee, niet voor mij

3. Voor de kids, niet omdat mama/papa het zo leuk vind

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Hoi Meiden,

Even een vraag:
    Vind je kamperen leuk of niet?

Mijn man vindt dit namelijk geweldig, en is kort geleden een weekje wezen kamperen met zijn vader.
    Ik vind dat hij dit best mag gaan doen, geen probleem!
    Alleen wil hij dat ik ook mee ga een keertje.
    Nou, dat zie ik dus niet zitten.
    Kamperen vind ik echt niets aan: het primitieve, de kamping die voorbij komt schuifelen, de gedeelde douches en toiletten, beestjes, brrr
    Vakantie voor mij is tot rust komen, eventueel in een vakantiehuisje of met dagjes uit.

Hoe is dat bij jullie?

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ha ha wij zeggen altijd kamperen = creperen.

Mijn man en ik gaan zelf eigenlijk altijd in een huisje of een hotel. We zijn niet van die kampeerders, houden meer van luxe.

Maar een aantal jaar geleden zijn we een paar keer met schoonouders meegeweest met de caravan naar zeeland. En het slapen in een tentje, had toch ook wel z'n charmes. We kampeerden dan wel luxe met eigen douche/toilet bij de caravan, een kleine tv mee, redelijk grote koelkast mee etc. Dat vond ik nog te doen. Wat ik enorm vervelend is is dat je je tas niet uit kan pakken, je moet constant graaien en alles kreukt. Ook al ga ik maar een weekend naar een hotel, ik pak altijd alles uit.

Ben op mijn 18e ook een keer met vriendinnen naar Texel geweest, in een grote tent. We hebebn een super leuke vakantie gehad, maar dat kamperen was afzien pfffff...

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar vakantie.
    Elmo

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik vindt Kamperen heeerlijk, wij kamperen eigelijk altijd als we op vakantie gaan.
    Maar dan wel in een caravan niet in een tentje dat vindt ik ook niks.
    We hebben zelf een caravan dus dat is wel fijn.

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.669
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik vind kamperen ook verschrikkelijk.
    Ik ben echt van de luxe vakanties,dan wil ik het ook luxer hebben dan thuis en niet betalen om te leven als een dakloze.

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij vinden het geweldig.

Wij vinden juist een huisje oid verschrikkelijk. Voor een weekendje gaat nog wel, maar 2 weken in een huisje op een park? nee bedankt.

Ik vind kamperen veel gezelliger! Het heeft gewoon wat.
    Een tent vind ik net iets te, daarom hebben we een caravan ;). Ik ben wel op m'n privacy gesteld en ga daarom ook nooit naar een camping waar je op elkaar gestouwd staat en de tentharingen van de buren bij jou onder de luifel hebt zitten.
    Ok, de toiletten ed ben ik ook geen fan van en zit liever ook m'n eigen, maar dat hoort er nu eenmaal bij...
    We gaan trouwens altijd wel naar het buitenland voor mooi weer, in NL is het mij te wisselvallig en is de pret er bij mij ook zo af, want kamperen in de regen is wel verschrikkelijk.

Wij vertrekken vrijdag voor 2 weken naar Frankrijk. O, ik kan niet wachten... :D

7. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Heerlijk kamperen, maar dan wel in een warm land, zodat we in zwemkleding naar de douche kunnen gaan en dan ook weer de zwemkleding daar aan kunnen doen. Als je in een kouder land kampeert en dan in die kleine hokjes na het douchen je spijkerbroek aan moet doen, word ik chaggie van!

8. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Kamperen is ook hier geen onderwerp van gesprek ;)!!
    Als wij op vakantie gaan, wil ik minimaal dezelfde faciliteiten hebben als thuis, dus een eigen douche en een eigen wc en een fatsoenlijk bed. Dus of dat dan in een appartementje is of in een luxe hotel (of misschien straks in een stacaravan op een park), dat maakt me niet uit. Maar ik ga nooit of te nimmer meer in een tentje op vakantie... Brrr, veel te klein, veel te gehorig, veel te lastig als je 's nachts moet plassen.....

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik vind kamperen geweldig. Jullie zouden eventueel ook een compromis kunnen sluiten; kamperen, maar dan wel in een stacaravan. Je zit op een camping, maar hoeft niet in het sanitair gebouw te douchen/plassen/poepen. Bij bijvoorbeeld Vacansoleil heb je verschillende types stacaravans.

10. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 1 keer wezen kamperen en dat vond ik wel genoeg voor een hele lange tijd;) Mijn daarentegen is helemaal lyrisch over kamperen, maar hij is er ook mee opgegroeid. Dat maakt misschien uit, maar ik denk niet dat we op korte ( en lange ) termijn gaan kamperen. Ik begrijp je dus heel goed.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben ook opgegroeid met kamperen, sterker nog: Wij hebben jaren rondgetrokken. 2 tot 3 dagen op een camping en dan weer verder. Heerlijk vond ik dat. Zeker toen ik een jaar of 13 was en m'n broer 15. Met m'n ouders hadden we toen een hele routine van inpakken en uitpakken en ging het hartstikke soepel allemaal. En je zag lekker veel :) !

Tegenwoordig kan ik alleen niet meer slapen op een luchtbed. Ik weet niet waarom, maar m'n rug gaat helemaal kapot en ik doe geen oog dicht. Hetzelfde geld voor een matje. Mogelijk dat we gaan kijken voor een veldbedje, want ik vind het heerlijk om hele dagen buiten door te brengen!

12. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik vind kamperen ook helemaal geweldig en mijn man gelukkig ook, beide hebben we met onze ouders altijd gekampeert dus we zijn het ook helemaal gewend.

we moeten alleen nog even sparen om onze eigen tent (het liefst caravan, maarja beetje duur) te kunnen kopen

dus over een jaartje of 2 gaan we zelf eindelijk samen kamperen! :D

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben gek op kamperen. Ik zit op dit moment in een vakantiehuisje voor m'n werk, maar kamperen vind ik echt veeeeeel leuker!
    Ik hou het meest van heel primitief kamperen, maar nu ik twee kleine kinderen heb, vind ik dat even niet zo praktisch. We hebben nu dus een caravan en dat vind ik al mega-luxe. WC aan boord, keukentje, koelkast, lekker bed, kasten...... En heel de dag lekker buiten zijn, zelfs als het niet zulk mooi weer is. Je hoeft allemaal niet zo moeilijk te doen met opruimen en schoonmaken, want je leeft op een minimale oppervlakte met heel weinig spullen. Weinig huishoudelijk werk dus!
    Voor kinderen is kamperen helemaal super, ze spelen de hele dag buiten, maken makkelijk nieuwe vriendjes die ook de hele dag buiten spelen.
    Gelukkig is mijn man ook kampeergek en we voeden onze kinderen goed op. Beide kamperen al vanaf ongeveer 8 weken en ze zijn allebei voor het eerst gaan doorslapen in de caravan.

14. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij vinden kamperen geweldig! Wel met een De Waard tent die staat als een huis en waarin we een koelkastje en ook verder een goede kampeeruitrusting hebben. Heerlijk om de hele dag buiten te zijn. Voor kinderen is er niets mooiers volgens mij. Ik heb er vroeger ook altijd van genoten.

Pim

15. mam11

mam11 Lid

3 jul 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn net terug van twee weken kamperen in het Schwarzwald. We hebben een vouwwagen, lekker veel ruimte. Ik vind kamperen echt heerlijk. De kinderen hebben ook genoten, ze maken snel vriendjes en vriendinnetjes.
    De volgende keer zou ik wel liever weer naar Frankrijk gaan, dat doen we meestal. Vind ik gewoon een heerlijk land.

16. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Ik ben ook voor kamperen.Wij doen het al jaren we gaan dan wel naar warme landen.
    Inmiddels al 2 keer met de kids geweest en ze vinden het geweldig.
    Wij hebben een familietent mijn vereiste voor een vamping is wel dat het sanitair schoon is en meerdere malen per dag schoon gemaakt word.
    Inmiddels hebben we een camping gevonden waar ik ons de komende jaren terug zie komen.

17. 4days

4days Niet meer actief

Ik zeg: nee.
    Doe mij maar een hotel. Als ik vakantie heb wil ik luxe, niet sjorren met tentjes en rollen wc-papier.

18. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ook hier liggen de meningen uiteen :)

Ik zie wel dat er een kleine meerderheid kamperen leuk vindt.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    LEUKKKKKKKK
    Echt geweldig!!!!
    Met zn 2tjes gingen we altijd met de tent. Met de kleine zijn we al een lang weekend in de tent wezen kamperen.
    Voor afgelopen zomer hebben we een stacaravan gehuurd, toch ook heerlijk hoor!!! wel gewoon op de camping, dus alles van een camping. maar je eigen wc en douche. En binnen kunnen zitten, heerlijk.
    Nu denken we dat we voor een caravan gaan!!:)
    we willen nog wel een tent kopen voor de weekendjes enzo:)

Deel Deze Pagina