Kamperen met baby 1 jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mamatien, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatien

mamatien Niet meer actief

Hoi dames,

Nou de titel zegt het al... Zijn er hier mensen die met een baby hebben gekampeerd?

Wij kamperen normaal altijd. Vriendlief wil deze zomer weer graag kamperen maar ik weet niet goed hoe dat met een baby gaat...

Ik hoor graag van mensen die dit gedaan hebben!

Groetjes,

Mamatien

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ja hoor ook gekampeerd met een kind van rond een jaar. Met dochter was ze de eerste keer rond de 6 mnd.
    Heerlijk vinden we dat. Ik zoek wel altijd een camping zonder water zodat als ze even weg kruipen ze niet meteen ergens in het water liggen. Verder is het zo leuk op die leeftijd: heerlijk de hele dag buiten zijn, beetje kruipen, andere kinderen kijken.

We hebben een deryanbedje en die kan ook overdag buiten de tent in de schaduw, want in de tent kan het erg warm worden als de zon erop staat.

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Hier na 1 keer, voorlopig niet weer. Terwijl we echt wel kampeerders zijn in een tent. Onze dochter wilde niet slapen. Ze hoorde ons en het was te licht. Pas als het donker werd ging ze slapen. Ook was het veel gesjauw met spullen. Als onze meisjes wat groter zijn, zien we wel weer. Ineens zie ik een caravan ms wel zitten. Als je nog meer wilt weten, vraag je me maar.

4. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Wij zijn gaan camperen toen onze kleine meid 3 maanden oud was. Dit ging prima. Je neemt inderdaad veel mee maar dat doe je naar een huisje ook. Met een jaar kan er ook lekker op het gras gespeeld worden. Wij gaan van de zomer zeker weer camperen.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    wij hebben afgelopen jaar in het voor en naseizoen gekampeerd, toen mijn zoontje 9mnd en 1 jaar oud was. De eerste nacht was slapen even moeilijk, maar later werd het beter. Hij slaapt ook in een deryan bedje. Wat wel tegenviel was het middagslaapje, het was dan erg warm in de tent. Meestal gingen we dan maar wandelen zodat hij in de wagen ging slapen.Mijn zoontje kon bij onze laatste vakantie nog net niet zelf lopen, gelukkig maar. Nu hij wel loopt geloof ik niet dat ik nog heel rustig zou gaan kamperen. Ik zou bang zijn dat hij wegloopt of naar de bbq van de buren rent of zo. Voor komende zomer zijn we ook met een schuin ook naar een stacaravan aan het kijken :)

6. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    hier was zoonlief 4 maanden toen we gingen kamperen. Dat ging erg goed! Je neemt veel mee en je moet denk ik ook niet te veel verwachten. Hij sliep erg goed ook overdag we zette het campingbedje buiten.
    dochterlief was 20 maanden toen we met haar voor het eerst gingen kamperen dat ging ook erg goed. Ze is geen weglopertje dus dat scheelt denk ik ook wel.

welke voor/nadelen zie je?? misschien kunnen we je daarmee helpen?

7. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, wij willen in de meivakantie even 'proefcamperen' met onze zoon van tegen die tijd een jaar oud. Zodat we weten wat we vergeten zijn etc.. voor in de zomervakantie. :p
    Heeft iemand handige tips van spullen waar je niet zo 123 aan denkt maar die erg handig kunnen zijn met het camperen met kleine kinderen?

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    wij zijn kamperen elk jaar dochter was een baby in nederland en toen we italie gingen 9maand en zoon 2 half en ging super ondanks we 1100 km gereden hebben met caravan

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

in de categorie handig:
    regenbroek: `s morgens is het gras nog erg nat vaak en dan is met kruipen dat ding erg handig.
    afwasteiltje om met water te spelen en om te wassen: zo hadden wij eens een camping met alleen douches en dat vond dochter van toen 20 mnd niet zo leuk dus ging ze in de afwasteil. ook leuk om met water te spelen als het warm is.
    opblaasbaar zwembad als box (als ze er nog niet uitklimmen).
    campingbed: ook als box handig ;) en als buitenslaapplek als het te warm in de tent is.

Verder:
    Kinderstoel, aankleedkussen, luiers,doekjes, knuffels, speelgoed,
    Genoeg kleding (want elke dag is alles vies op de camping ;)), reserve slaapzak.

Je sleept heel wat mee, maar ik zou niets anders willen, een hotel trekt me helemaal niet.

10. mamatien

Bedankt voor de reacties!! Als ik jullie zo hoor krijg ik alleen maar meer zin!!

Mijj 'angsten' bij kamperen met een baby is dat het snachts te koudmis en geluidsoverlast snachts.. Maar als ik jullie zo hoor valt dat wel mee.. (is natuurlijk kind afhankelijk snap ik, maar fleur s over t algemeen eenngoede slaper)

11. mamatien

Hoe nemen jullie trouwens altijd de spullen mee in de auto? Ik vind onze auto altjd al zo vol zitten, nu moet dus veel meer mee. Maar ik had btje voogende bedacht:

We hebben een babytentje, heemt geen ruimte in (vergeleken met campingbedje)
    Buggy of kinderwagen gebruiiken we als kinderstoel
    Babytentje openzetten fungeert het als box
    Opblaasbaar badje oid kopen voor wassen/spelen

Aankleedkussen en regenpak is echt goede tip, had ik zelf nog niet aan gedacht!
    Kleding/doeken etc neemt niet zoveel ruimte in beslag... En luiers neem ik voor paar dagen mee, koop daar wel nieuw pak(belgisxhe ardennen gaan we heen, zullen ze toch wel luiers hebben ;))

12. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    We hebben een vouwwagen voor al die spullen ;)

Maar je hebt al goede dingen bedacht hoor! En als ze een redelijke slaper is komt het daar ook wel goed. Ik vond juist dat ze beter sliepen op vakantie. Ik wilde al bijna die vouwwagen in mijn tuin gaan opzetten haha

Ik heb veel de draagdoek gebruikt. Zo konden we toch nog lekker wandelen, de kastelen in enz.

13. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wij hadden onze jongens 's nachts in een campingbedje liggen met een winterslaapzak (met mouwen) en evt dun dekbedje/deken erover (dit laatste alleen in de echt koude nachten). Gingen 's avonds ook altijd meteen slapen, geen last van lichtof lawaai. Wij zijjn nu 2 keer geweest, 1 keer toen ze 7 maanden waren en de 2e keer met 15/16 maanden.

Bij ons ging de hond trouwens ook nog mee, dus reden we met 2 auto's, whahahaa.....

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

wij hebben een aanhanger tegenwoordig! En die zit dus echt helemaal vol, terwijl we vroeger met ons tweetjes alleen de auto hadden en dan nog ruimte over hadden ;). Op zich ook wel te verklaren: de achterbank is nu bezet en je hebt gewoon meer mee te nemen.

Wat betreft geluidsoverlast `s nachts: ook ooit een huilende dreumes gehad `s nachts. volgende dag excuses gemaakt aan de buren en ze vonden het niet erg. daarna kind bij ons gelegd en toen ging het beter. Mocht het toch gebeuren excuses aanbieden helpt! Zelf ook vaak genoeg wakker geweest `s nachts wegens huilend kind bij de buren in de tent. En 1x boos geweest: mensen lieten dat kind gewoon uren huilen en deden er niets aan en de volgende dag geen excususes. De nacht erna precies hetzelfde toen ben ik de volgende dag er wel even wat van gaan zeggen. Verder altijd excusus gehad van de buren en dan heeft men er best begrip voor (ik ook hoor ook toen ik nog geen kinderen had).

Qua temp: combisleeper kan heel wat aan: nachten van een graad of 6 en dochter sliep heerlijk in haar slaapzak!

`s avonds slapen is wel wat lastiger, maar dan lieten we ze gewoon wat langer op en dan ging het prima (sliepen ze vaak `s morgens ook wat langer).

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ooh, ik krijg ook zin om te kamperen deze zomer! Mijn man is helaas geen kampeerder, ben benieuwd of ik hem in een tent krijg..
    We hebben vakantie in augustus. Dochter is dan 4,5 jaar en zoon net 2. Toch wel een goede leeftijd om te kamperen? Waar ik wel 'bang' voor ben is dat mijn zoontje overal heen rent. Is nogal een ondernemend mannetje en luisteren als ze net 2 zijn...

16. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    onze zoon was anderhalf toen we voor het eerst in spanje gingen kamperen en onze dochter was vorige jaar 8 maanden toen we naar frankrijk gingen kamperen. het is ons super bevallen.
    dit jaar gaan we weer naar spanje toe met onze vouwwagen. onze dochter is dan ook anderhalf.

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Onze kinderen hebben komende zomer dezelfde leeftijd (schelen niet veel). Maar wij kiezen daarom voor een kleine overzichtelijke camping zonder water. Een waar je een veldje hebt voor de deur met speeltoestellen erop. Het weg lopen is dan al veel minder interessant en hij zal waarschijnlijk alleen daar spelen. En alle ouders weten waar welk kind waar hoort dus mocht hij er vandoor gaan brengen ze hem weer terug.

Dochter liep nooit weg, maar zoonlief is wat ondernemender dan zij ooit was.

18. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik lees ook even mee. Wij gaan deze zomer ook met de tent weg. Ik vroeg me alleen af wat jullie doen tegen de muggen. Ik zet sowieso iets van citronella geurolie in de tent. Ik heb wel het geluk dat we met mijn ouders gaan en die hebben een caravan dus als het heel koud word kan ze daar slapen. We gaan in juni naar Duitsland dus ben benieuwd hoe dat gaat.

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

tegen muggen: de binnententen goed dichthouden daar zit gaas in en zo krijg je daar tenminste geen muggen en ander ongedierte in.

Verder hadden we afgelopen zomer een oorwurmenplaag en geen muggen gezien. Niet bij stilstaand water (vijver,meertje) gaan camperen want dat trekt muggen aan.

En verder word ik liever een keer gestoken dan al die rommel op mijn lijf om het te voorkomen.

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Goh, klinkt goed zo'n camping.. Ik ben zelf ook al op zoek geweest maar kan alleen van die hysterische campings of juist boerencampings met alleen koud water en een gat in de grond als wc vinden;) Welke camping gaan jullie? (pb mag ook).
    Gaan jullie met een tent? Wat voor tent? Wij kunnen de tent van mijn ouders lenen, schijnt een hele fijne, goede (4persoons)tent te zijn.

Deel Deze Pagina