kamperen met baby van 6 mnd oud

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sdeterink, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Hoi allemaal.
    Als alles goed gaat ben ik in februari uitgeteld.
    Nou zijn wij al een paar jaar op vakanatie geweest met een caravan en dit bevalt hartstikke goed. We huren altijd een caravan en onze hond gaat ook mee.
    Maar om nou met een babytje van 6 mnd weg te gaan naar het zuiden, waarvoor je toch wel zo'n 12 uur moet rijden, ik vind het nog wel wat.
    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en tips.
    Ik moet binnenkort mijn vakantie al weer opgeven en als we dan toch kiezen om te gaan kamperen dan neem ik wat later in augustus vrij.
    Alvast bedankt voor de tips.

2. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb afgelopen jaar in de Ardennen gekampeerd. We waren in Juli dus Nova was ruim 7 maanden oud.
    Het ging echt supergoed! Ze sliep lekker en we hebben lekker gewandeld. We zijn zelfs een aantal keren uit eten geweest.

3. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wij zijn niet wezen kamperen,maar moesten wel 8 uur rijden. Dit vond ik persoonlijk al veel te ver,ook al hebben we het in 2 x gedaan. Volgend jaar voor ons dan ook gewoon weer het vliegtuig.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn wezen kamperen toen Eva 8 maanden oud was. De heenreis was 8 uur, ik vond het erg goed te doen. Om de 2 uur ongeveer lekker uitgebreid stoppen. Wij hebben overnacht bij mijn schoonouders en de dag erna weer een paar uur rijden naar de camping. Ze heeft heerlijk in de tent geslapen, in zo'n Deryan bedje. Ging perfect! Ze is nu ook geen moeilijke slaper meer, dat scheelt. En dat weet jij natuurlijk nog niet.

Persoonlijk lijkt vliegen me echt een ramp! Je kan geen kant op en dat heeft Eva toch wel nodig. Ook denk ik niet dat Eva in het vliegtuig zal slapen.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik denk dat je gewoon een extra overnachting moet doen, omdat ze ook niet te lang in de maxi cosi mag.
    Maar het doen zoveel mensen, en een half jaar is ook geen paar weken dus dat kan best hoor.
    Het is gewoon hoe je er zelf tegenaan kijkt.
    p.s zelf persoonlijk zou ik niet zo ver gaan.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mag Eva in de auto bewegen dan? ;)
    Ik zou niet blij worden van 10 uur vliegen, maar je kunt heus wel rondlopen in een vliegtuig hoor. MEnsen hebben daar alle begrip voor met een kleintje.
    Wij gaan we vliegen, maar het is 3 uur vliegen. Op de luchthavens kan ze natuurlijk wel even spelen, daar is ruimte zat voor.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het trouwens ook in 2 keer doen, ik vond 700 km op 1 dag goed te doen, maar toen had Eva het ook wel gehad. En met stoppen erbij ben je toch wel een hele dag onderweg.

Guppie, ik bedoel niet zozeer bewegen, maar de auto kan je uit wanneer je wil, even een stukje lopen met de buggy zodat Eva ook wat anders ziet en ergens wat eten terwijl Eva in de kinderstoel zit. Dat kan in een vliegtuig niet.
    En slapen lijkt me helemaal lastig, Eva gaat echt niet slapen op schoot. Is wel te doen voor een vlucht van niet langer dan 6 uur, maar anders zou ik het echt niet zien zitten.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn trekkers, en hebben vorig jaar 3 weken rondgetrokken met caravan en baby van 8 maanden. Ging prima. De eerste dagen maakten we langere ritten, om een eind op weg te komen. Dat ging op zich wel, maar mijn zoontje was het na een tijdje wel zat. Later legden we steeds kortere afstanden af per dag, meestal zo'n 3 uur. Tussendoor bleven we meestal een dag of 3 op dezelfde plek en dan probeerden we zo min mogelijk te rijden.
    Wat ons wel tegenviel, is dat je zo langzaam opschiet met een caravan. Als je 6 uur gereden hebt ben je misschien 500 km verder en helemaal gaar. En dan moet alles nog meezitten ook, dus geen files of wegwerkzaamheden onderweg. Maar wij lossen dat dus op door steeds kortere stukken te rijden, zodat het voor iedereen (incl. chauffeur) leuk blijft.

De eerste keer kamperen gingen we trouwens ook met 6 maanden, maar dat was gewoon in eigen land. Ook dat ging toen prima. Die kleintjes slapen overal. Voordeel op die leeftijd is dat ze nog in de kinderwagenbak passen, dus dat is lekker vertrouwd en die heb je toch al bij je, dus geen extra bagage.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Luppy, wij hadden echt de kinderwagen niet mee! (ook al ligt Eva natuurlijk niet meer in de bak) Gewoon een kleine buggy (wel met ligstand). Hele kinderwagen paste echt niet. Maar met caravan heb je natuurlijk meer ruimte. Maar met 6 maanden 's nachts in de kinderwagenbak vind ik wel een beetje zielig, is wel erg krap! Tenzij je een klein kindje hebt dat lekker stil ligt, dat was Eva dus niet ;).

En niet alle kleintjes slapen overal, de eerste 6 maanden was Eva echt een moeilijk slaper (ook in haar eigen bed trouwens. Eigenlijk sliep ze overal niet ;)).

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wij zijn toen ons zoontje 6 maanden was op vakantie geweest naar noord-italie. Ging prima, we hebben het hele stuk (1000KM) in een keer gereden. De heenreis 's nachts en dat was ideaal. Hij heeft bijna de hele reis geslapen. De terugreis overdag en dat vond ik iets minder. Toen moesten we toch wel vaak stoppen omdat hij het beu was. En een keer lang achter elkaar in de maxi-cosi kan niet echt kwaad.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Haha, wij hadden dus expres toen nog wel de kinderwagen meegenomen, omdat ons zoontje er zo heerlijk in sliep. Ook als we dan gingen wandelen of een avondje weggingen (waren op vakantie in de buurt van diverse familie), kon hij makkelijk mee. Maar ja, als je kind er niet meer in past of niet in wil slapen, dan gaat het natuurlijk niet op.
    Buggy hadden we toen nog niet echt in gebruik, hij kon nog niet goed zitten en zakte dan zo akelig scheef weg. Niet echt comfortabel, denk ik.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Luppy, ik dacht al zoiets ;). Eva was en is niet zo rustig. Eva kon met 6 maanden al goed stevig zitten, dus de buggy was echt ideaal voor ons!

Maar goed, je weet van tevoren niet hoe je kindje is. Als ik zo om me heen kijk is Eva wel een beetje een uitzondering, wat druk zijn en weinig slapen betreft. Ik zou gewoon vrij vragen en desnoods blijf je gewoon lekker thuis. Lijkt me ook wel heerlijk hoor, nu Eva er is vind ik het ook al heerlijk om lekker lang met z'n 3-tje thuis te zijn.

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben ook in februari uitgeteld en wij gaan in augustus 3 weken naar Spanje. In het noorden, net over de grens met Frankrijk dus zo heel ver weg is het niet. Normaal rijden we makkelijk 1600-1700km in 2 dagen maar met een kindje erbij wilden we toch iets minder ver. Ik denk dat het geen probleem moet zijn, 's nachts rijden al zeker niet en als het overdag is, gewoon vaker stoppen en er gewoon iets langer over doen, niet gaan haasten want dat werkt volgens mij helemaal niet. Succes ermee, wij gaan dit weekend boeken dus dan moet die kleine wel mee :D

14. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    We zijn er nog steeds niet goed uit wat we nu gaan doen.
    Maar we huren altijd een tour-caravan in het naseizoen.
    Dus als we eind augustus beslissen dat we toch willen kamperen kunnen we altijd bellen of ze nog een caravan hebben en dan kijken waar het mooi weer is.
    Kunnen we nog even afwachten of de kleine dan doorslaapt 's nachts en hoe het gaat met het rijden in de auto.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Chantal, wij durfden uiteindelijk niet 's nachts te rijden, want wat als Eva nou zou gaan spoken? (doet ze anders nooit) Wat moet je dan 's nachts? Ik vind dat ook een beetje eng, ergens dan stoppen, dus toch maar overdag gaan rijden en dat is heel goed bevallen. Moet je wel airco hebben, anders is het echt niet leuk.

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij vertrekken vrijdag naar Zuid Frankrijk en we verblijven 2 weken in een caravan, Giulia is nu 2 1/2 maand :)

Deel Deze Pagina