Kabouterland (Exloo) of Wildlands Emmen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ffion, 11 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Begin juni gaan wij een weekendje weg met z’n 5en naar Norg.

Nu hebben we een shitload aan Dagje Uit-munten van de Jumbo en zag ik dat Kabouterland in Exloo en Wildlands Emmen qua afstand nog wel te doen zijn vanaf Norg.

Wildlands vind ik ook met korting nog best prijzig. Ik denk dat Kabouterland voordeliger is (ik kan de prijzen niet zien op de site, de pagina doet het niet), maar ik vraag me af of dat echt leuk is.

Mijn kinderen zijn 8 en bijna 7 en weet niet of iets als Kabouterland dan nog leuk is omdat ik niet zo goed weet wat ik me erbij moet voorstellen.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Kabouterland vind ik voor die leeftijd niks.
    Persoonlijk zou ik naar drouwenerzand gaan.
    Geweldig voor kinderen van die leeftijd.
    Doet niet mee met de dagjes uit munten, maar de entree is maar 13,50 en dit is inclusief de hele dag eten en drinken en ijsjes.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Twee totaal verschillende uitjes...
    Ik heb geen ervaring met 8 jarigen, maar Kabouterland zijn ze denk ik te groot voor. Mijn 4 jarige vond het leuk, een speeltuin met een paar dieren en kabouters. Voor een paar euro ben je binnen.
    Wildlands vind ik een prachtige dierentuin.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Inderdaad niet te vergelijken. :D Maar met (bijna) 7 en 8 zou ik eerder voor Drouwenerzand of Wildlands gaan inderdaad.

5. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ok, duidelijk :D. Dank jullie wel!

Drouwenerzand ken ik niet. Ga ik even opzoeken.

6. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Opgezocht en ziet er leuk uit. Ik weet alleen niet of het geschikt is voor mijn dochter (verst. bep.). Ze is snel angstig van dingen die snel gaan, dus ik vraag me af in hoeveel attracties ze durft.

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Exloo zeker niet doen. Daar zijn ze echt te oud voor (althans jaar of 3-4 geleden toen ik er voor het laatst was).
    Wildlands is heel gaaf. En ook voor je dochter dan lijkt mij.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kabouterland is meer iets voor peuters en kleuters, wij zijn er geweest en mijn nichtje was toen 8 (neefje was 5, mijn dochters waren 4 en 2,5). Zij heeft zeker een leuk uitje gehad hoor, er is wel iets voor oudere kinderen, maar de rest was meer de doelgroep.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dan zou ik naar wildlands gaan. Echt heel mooi verbouwd.

Wel wat duurder, maar ook erg leuk voor jullie kinderen van die leeftijd.

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou wildlands geen volle mep voor betalen. Ik vond het mwah 2 jaar geleden en hoef er niet nog een tweede keer heen, Hou er rekening mee dat de dieren niet altijd zichtbaar zijn en daarnaast is het zicht bij sommige verblijven wat afgeschermd. Ze hebben veel loopruimte. En het is meer een combi van pretpark en dierentuin.

11. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    We hebben kortingsbonnen van de Jumbo, krijgen we €10,— korting pp. Anders zou ik het ook veel te duur vinden.

aicirtap vindt dit leuk.
  12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij zijn een paar weken geleden naar Wildlands geweest (ook met korting) en mijn kinderen vonden het geweldig. We hebben ons er de hele dag prima vermaakt. Ik vind het juist mooier zo dan dat de dieren in het grote kooi zitten. Voor je zoon is er een achtbaan en 4d film en voor je dochter een safari rit in een vrachtwagen en een boottocht.

wishfulthinking en Ffion vinden dit leuk.
  13. Silvana1981

23 apr 2018
    77
    21
    8
    Vrouw
    Spydeals heeft ook vaak goede kortingen voor wildlands en andere dagjes uit.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij zijn een dag naar Wildlands geweest, was mega druk, maar super leuk. We hebben ons echt goed vermaakt en juist die grote verblijven vond ik fantastisch, dan zie je een glimpje van een beest, so be it. Voor de kinderen ook echt een avontuur.

wishfulthinking en Ffion vinden dit leuk.
  15. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ja, wat de rest ook al zegt... Kabouterland zijn de kinderen denk ik te groot voor.
    Wij gaan er voor de bevalling nog heen, maar onze dochter is bijna 5.

Ffion vindt dit leuk.
  16. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Dit is natuurlijk erg persoonlijk. Wij vinden het wel erg mooi daar, maar het is anders dan een andere dierentuin inderdaad.
    We zijn er vaak geweest, omdat we een jaarkaart gekregen hadden van mijn schoonouders. En elke keer was het weer leuk hoor.

wishfulthinking vindt dit leuk.
  17. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij zijn 1,5 jaar geleden naar wildlands geweest en vonden het heel erg tegenvallen. We waren met onze dochter (2) en ondanks dat ze veel zelf liep hadden we het met een halve dag gezien. Lang wachten voor bv de busreis en het bootje is het ook echt niet waard! Wij konden gelukkig overal doorlopen maar anders had het nog meer tegengevallen denk ik. Ben ook echt wel van het ruimte voor de dieren maar hier vond ik het beide (pretpark en dierenpark) echt beide net niks.

Kabouterland gaan wij dit jaar heen maar als ik de omschrijving heb gelezen is dit echt voor jongere kindjes.

18. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Wij hadden destijds kaarten van Wildlands gewonnen en zijn er daarom heen geweest. Wij vonden het echt een tegenvaller en helemaal niet zo leuk. De safaritour vonden we ook een aanfluiting. We waren er ook in een halve dag mee klaar.
    Ik mistte ook heel veel dieren. Die waren er gewoon niet meer. Ik vond het net een ruim opgezette kinderboerderij waar je doorheen loopt met af en toe kans om i.p.v een geit of schaap een leeuw ofzo te zien, maar dan moet je daar ook net geluk hebben dat ze aan de goede kant van de heuvel liggen haha.
    Ik kan dan ook niet begrijpen wat sommige mensen er zo leuk aan vinden, maar misschien is er in 2 jaar iets verandert?

19. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Kaartjes voor Wildlands zijn besteld. Ongetwijfeld dat de kinderen het leuk vinden en daar gaat het me uiteindelijk om.

olleke vindt dit leuk.
  20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina