Kamperen met een baby en peuter,hoe doe jij dat ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door wendyw80, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Even een vraagje aan de kampeer ervaringsdeskundigen onder ons.

Mijn man en ik zijn opgegroeid met kamperen en we hebben toen er nog geen kinderen waren ook altijd gekampeerd.
    Vorig jaar hebben we met onze kleine meid 14 dagen in een stacaravan gezeten in Limburg en ook dat beviel ons super.
    Nu ben ik zwanger van de tweede en zijn we dit jaar niet gaan kamperen maar volgend jaar zijn we dit wel van plan.

We zullen als het goed is dan met een meisje van 3 en een baby van ruim 8 maanden gaan kamperen.
    Alleen weten we nog niet goed hoe we dit moeten aanpakken.

We zijn nog niet in bezit van een eigen caravan/vouwwagen maar miss is een stacaravan huren voordeliger voor die 3 weken vakantie per jaar?

En hoe doe je dat dan met slapen?
    In een vouwwagen kun je kiezen voor 2 slaapcabines zodat de oudste in een eigen cabine ligt en de jongste in een campingbedje tussen de cabines in.
    Maar hoe doe je dat in een caravan,mijn man heeft geen speciaal rijbewijs dus een grote caravan mogen we niet trekken.
    Waar kun je dan 2 kindjes laten slapen?
    En als je een stacaravan huurt dan zitten hier meestal maar 2 slaapkamers in.
    Kunnen er dan wel 2 kindjes op een kamer slapen?
    Is er plek genoeg voor een campingbedje ?

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik heb begrepen, dat je in een gehuurde sta-caravan ( zoals bijv. vacansoleil) je een bed op de kinderkamer omhoog kunt klappen, zodat je een campingbedje weg kunt zetten.

Wij zijn vorig jaar, toen onze jongens 8 maanden waren, gaan kamperen hier in Nederland. Wij hebben een grote tunneltent, waar je 3 slaapcabines in kunt maken. Wij hebben toen de tussenschotten eruit gelaten, zodat we 1 grote ruimte hadden.

3. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    wij zijn nu in frankrijk met een kleuter van 4 en een baby van 8 maanden. wij huurden andere jaren ook altijd een stacaravan of een ingerichte tent. we hebben nu op marktplaats een mooie vouwwagen op de kop kunnen tikken voor weinig en dat bevalt erg goed. wij slapen aan 1 kant en de kinderen samen aan de andere kant. de baby slaapt wel in een campingbedje en die kan in de cabine staan.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    wij zijn afgelopen juni in een stacaravan op vakantie gegaan met 3 slaapkamers, dit ging prima!!

Daarna een lang weekend wezen kamperen in een tent (3 slaapcabines) en dat was een ramp. De jongste huilt zichzelf in slaap en was heel vroeg al weer wakker en de oudste zong zichzelf in slaap, dus ze hadden echt last van elkaar.
    volgend jaar weer in een stacaravan en dan nog eens proberen in een tent/gewone caravan.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij kamperen al jaren. Met een B-rijbewijs kun je best een aardige caravan trekken hoor. Hij mag niet zwaarder zijn dan je auto en samen mogen ze niet zwaarder zijn dan 3500 kilo.

Wij hebben een opklapbaar stapelbed in onze (relatief kleine) caravan. Toen de jongste nog een baby was van een paar maanden sliep hij in de kinderwagenbak op het bovenste bed. Het jaar daarna, toen hij bijna 1,5 was sliep hij in een Deryantentje onderop, oudste sliep toen boven. Dit jaar sliep jongste weer boven, omdat die elke keer uit bed kwam gelopen (bijna 2,5 nu). Bovenin kon hij er niet uitkomen. Voor een campingbedje is bij ons geen plaats, misschien in een hele grote caravan wel.
    Ik weet dat mijn ouders mijn zusje vroeger in een van de bovenkastjes van hun caravan lieten slapen, haha, wel met het deurtje open natuurlijk. Je vindt wel een oplossing. Sommige caravans hebben ook 2 tweepersoonsbeddden, dan zou je zelfs twee deryantentjes naast elkaar kunnen zetten op het bed. Kunnen ze ook niet zo klieren samen.

Onze kinderen vinden kamperen heerlijk, volgens mij zouden ze het liefst wonen in de caravan. Ze sliepen allebei zelfs voor het eerst door tijdens hun eerste kampeerervaring.

Deel Deze Pagina