alleen op vakantie met baby. te doen? ook met mcadd? en waarheen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mendie, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik ben sinds kort alleenstaand moeder en zit niet echt lekker in me vel, dus ik dacht ik ga lekker een last minute ofzo pakken. even weg en dus gewoon even iets anders dan de dagelijkse dingen thuis.

nu is mijn dochter over een paar weken 1 en ik vraag me of er meiden zijn die dit ook gedaan met zo'n kleintje en hoe was dat?

nu moet ik er ook bij zeggen dat t in mijn situatie wel iets moeilijker is aangezien mijn dochter mcadd heeft. dit is een stofwisselingsziekte. ze is absoluut geen ziek kind en groeit op als ieder ander kind, maar er moet bij haar beter op de voeding gelet worden. er mag maar een bepaald aantal uren tussen haar voedingen zitten. ook is het zo dat als zij niet wilt eten of haar eten niet binnen kan houden door ziekte, spugen of diarree dat er dan meestal een ziekenhuis opname volgt en dan moet ze aan t infuus of krijgt ze een zonde. gelukkig is dit nog nooit voorgekomen want ik heb een hele sterke dame en ook nog eens een klein vreetzakje. ook is het zo dat als zij koorts heeft, er kortere tussenposes moeten zitten tussen haar voedingen. je lichaam moet harder werken als je koorts heb, dus heeft ook weer sneller bouwstoffen nodig.

de reden waarom ik dit erbij vertel is omdat ik het dus best wel moeilijk vind om te bepalen waar ik naartoe kan gaan met haar. ik wil wel dat de gezondheidszorg goed is natuurlijk. kijk hier is t nog nooit gebeurd, maar je kan er niet vanuit gaan dat t dan ook niet gaat gebeuren.
    hier kennen veel artsen mcadd al niet, dus ik heb wel t noodprotocol wat ik heb voor als er wel iets is, ook gevraagd in het engels en die heb ik nu dus ook gekregen. maar bijvoorbeeld fransen snappen geen woord engels.
    als er namelijk niet goed gehandeld wordt, dan in t ergste geval kan mijn dochter( als t te lang duurt) in coma raken en zelfs overlijden.

nou t verhaal is veel langer geworden dan dat de bedoeling was. sorry daarvoor.
    ik wilde gewoon een leuk vakantietopic openen, maar het is dus wel iets zwaarder geworden dan dat.

o en trouwens als ik dan toch aan t typen ben. als er dames zijn waarvan hun kindje ook mcadd heeft dan zou ik daar best mee in contact willen komen. eerder kon ik dit nog niet omdat het verdriet bij mij best groot was, maar nu heb ik vertrouwen in mezelf en in mijn dochter en zou ik t toch wel fijn vinden om er over te kunnen praten met mensen die hiermee bekend zijn.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je kan eens bij een reisbureau binnenstappen en laten uitzoeken waar de medische zorg goed is.... zelf zou ik dat niet zo durven na wat jij zegt wat het risico is als een arts geen engels kan lezen en het dus fout aanpakt..... zou dan zelf kiezen voor een leuk vakantiehuisje in nederland....

3. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik heb t met de kinderarts overlegd en die zei DOEN.
    ik ben eerlijk gezegd zelf ook wel een beetje huiverig hoor, maar anders kan je dus nooit meer weg. ze groeit hier namelijk niet overheen.
    en er komt ook nog eens bij dat ik alleen ben en die vakantiehuisjes zijn altijd best prijzig. als je met een leuke groep gaat niet, maar alleen met baby wel.

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou dan zou ik gaan kijken welke landen goede medische zorg bieden... wat ik wel weet is dat ze in curacao en zuid afrika hele goede ziekenhuizen hebben.... maarja dat is dan meteen een verre reis.... maar spanje e.d. hebben dat toch ook wel? en als je graag naar frankrijk gaat laat je het noodpapiertje toch vertalen in het frans?

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

meid doen ga er lekker ff tussen uit
    zo te zien en te lezen heb jij alles wel goed in orde kwa je dochter
    hoe en wat je allemaal nodig hebt
    als je niet durft ga dan ergens in nederland een huisje boeken ofzo vaak ook onwijs leuke en mooi aanbiedingen vraag een vriendin mee des noods
    maak er een super leuke trip van je verdient het:)

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Verplaatst naar Vakantie.

7. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    het ziekenhuis kan t papier niet vertalen in t frans. t zijn ook 4 a4tjes en ook met allemaal medische termen. dit zou ik dan dus ergens anders moeten laten doen. kost een hoop geld en ook heel veel tijd. dus dan kan ik ergens volgend jaar wel op vakantie haha :D ah nee hoor zo lang duurt t niet, maar wel een aardig tijdje.
    ik hoef daarentegen ook niet persee naar frankrijk hoor, maar t was meer een voorbeeld om aan te geven dat ze daar geen klap engels kunnen dus het dan al lastiger wordt om te communiceren.
    mijn verzekering zegt ook maar ze kunnen ons ook 24 uur per dag bellen en heb allerlei telefoonnummers tot mijn beschikking enzo, maar ik wilde toch even kijken of mensen misschien wisten waar het zeker wel te doen is.

en ook wil ik dus graag weten of er meer dames zijn die met zo'n kleintje alleen op vakantie zijn geweest.

8. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Wat je zou kunnen doen is bv naar de algarve in Portugal gaan. Ze hebben daar prive klinieken die voor de toeristen zijn, daar spreken ze in ieder geval engels en er zijn zelfs nederlandse artsen.
    Gewoon doen hoor die vakantie! Laat je nog even weten waar je naar toe gaat? veel plezier

9. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    wat leuk dat je portugal zegt! daar wil ik namelijk al een aantal jaar naartoe maar kwam er nooit van. en dat van die klinieken wist ik niet. bedankt voor de info! daar ga ik zeker eens naar kijken.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

of Zweden, spreken daar heel goed engels of Belgie aan de kust. Ben je toch in het buitenland, maar spreken wel Nederlands. Mijn zoontje die precies even oud is zou dat erg leuk vinden daar. Lekker op het strand spelen met het zand, verder langs de gezellige plaatsen/boulevards wandelen.

Moet zeggen dat ik het heel stoer van je vindt dat je alleen weg durft te gaan met de kleine meid!

Overigens gaan ze in Frankrijk wel steeds beter en meer engels spreken al blijft het voor Fransen een hele moeilijke taal. Dus in een groot ziekenhuis is engels geen probleem (klein ziekenhuisje misschien wel).

Deel Deze Pagina