mijn dochtertje van bijna 7 maanden kan al een hele tijd van de rug naar de buik draaien dus dat doet ze ook altijd. ze kan kan alleen nog steeds niet terug van buik naar rug en raakt dan gefrustreerd (tot hullen toe) Ik draai haar dan altijd maar weer terug Momenteel wil ze ook het liefst zitten (in tafelstoel, bij mij op schoot) maar ze kan nog niet zelf in de zit houding komen dus dan zet ik haar maar neer Rond welke leeftijd gingen jullie kids draaien van buik en naar rug en wanneer konden ze zelf zitten
Buik naar rug met 5,5 maand. Van rug naar buik lukt hier nog niet. Je moet je niet te veel blind staren op antwoorden die hier gegeven worden. Ieder kind ontwikkelt zich anders. Er zal vast iemand gaan reageren waarvan het kind al liep met 8 maanden. Tja wat moet je er van zeggen? De een is wat sneller met het een, de ander wat sneller met het ander.... Zitten is hier overigens totaal nog niet aan orde (dochter is bijna 6 maanden).
Niet zelf weer goed leggen, maar helpen met draaien. Zodat ze zelf gaan snappen dat ze het ook zelf kunnen. Overigens is neer zetten op de billen terwijl ze nog niet zelfstandig tot zit komen afgeraden. Het zorgt ervoor dat de algemene ontwikkeling vertraagt. Het is namelijk veel onlogischer om van zit tot staan te komen dan vanuit de buikligging. Daarnaast is het beter voor een kind om te leren kruipen, hier hebben ze later profijt van. Kinderen die op de billen neergezet worden worden vaak billenschuivers. Beide jongens draaide van buik naar rug naar buik met circa 4,5 maand. Zitten de oudste rond 9/10 maand en jongste rond zijn verjaardag.
Ik snap dat het heel frustrerend is. Hier wil ze heel graag vanalles maar ze kan het niet. Zo ook rollen. Rug-buik niet en buik-rug niet.. Als ik jou was zou ik me niet zo blind staren op "wanneer het moet" het enige wat je kan doen is misschien een beetje meer 'leren'. Dus i.p.v dat je dr gewoon omdraait. Haar omdraaien zoals ze dat zelf zou moeten/kunnen doen. En afwachten
Onze zoon kon met 4,5 maand al van rug naar buik rollen en pas met 7,5 maand weer terug! Heeft dus 3 maanden geduurd haha Sinds afgelopen weekend kan hij vanuit buikligging zelf gaan zitten. Heb geduld, elk kindje is anders en het komt allemaal vanzelf.
Hier ook sinds 4 maanden van rug naar buik, maar nog niet terug. Ja, soms per ongeluk haha.. en verder tijgert ze wel achteruit. Kortom, mama loopt voortdurend achter haar aan te vangen Komt vanzelf wel.
Ja ik wacht ook rustig af maar was wel nieuwsgierig Meestal draaien kinderen eerst van buik naar rug, maar die van mij dus niet mijn zoon deed namelijk ook eerst van rug naar buik Zitten doe ik ook meestal na de fles (bij mij op schoot) en in de wip of tafelstoel (tijdens de eetmomenten) Het is ook wel lollig om te zien, ze is nog maar zo klein maar wil al vanalles en krijgt ook al veel voor elkaar Als ze ergens ligt en ze ziet iets wat ze wil hebben dan draait ze net zo lang op de buik heen en weer tot ze er is Dus ik maak me ook niet echt zorgen maar bedankt voor de geruststellingen
Maak je inderdaad vooral geen zorgen, ieder kindje doet het op zijn eigen tempo. Zoon draaide met 3,5 maand beide kanten op en kroop en ging zelf zitten met 6,5 maand. Maar, mijn dochter kon pas met 8 maanden beide kanten op rollen en ging pas tegen de 9 maanden kruipen en zelf zitten. Daarentegen liep ze een week later langs de bank, dus het kan snel gaan ineens! Komt allemaal vanzelf!
buik-rug met 3 maanden, rug-buik met 6 maanden, tijgeren/pogingen tot kruipen 5 maanden en nu is hij 7 maanden en kruipt hij gemakkelijk en sinds een week of 2 trekt hij zich overal aan op. Zitten doet ie af en toe per ongeluk, maar hij is het meest gefocused op de hele tijd maar recht staan om alles goed te kunnen zien.
Hier ook nog niet hoor! Hij kan sinds half juni omrollen van rug naar buik, maar dat doet hij eigenlijk nog steeds weinig. Het liefst rolt hij tot vlak op zijn buik om iets te pakken, om dan vervolgens weer terug naar rug te "vallen". Hij ligt gewoon niet graag op zijn buik te spelen... Hij heeft wel enorm veel kracht in zijn beentjes, die hij de hele tijd strekt, als we 'm ergens in of op willen zetten. Staan wil 'ie! De kracht in zijn armpjes heeft hij volgens mij nog niet ontdekt. Ik vind hem wel heel erg "priegelig". Hij kan echt heel lang zoet zijn met een kralenspiraal bijv. Alles met z'n handjes. Ik maak me er niet druk om, ik zie ook moeders die de hele tijd achter hun kind aanhollen omdat ze overal naartoe kruipen of tijgeren, ik heb nog even geduld .