Kamperen met een kleine meid van 1,5 jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Seertje, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Hallo meiden,

Wij gaan voor het eerst kamperen met onze kleine meid. We verblijven vanaf eind augustus in de Ardeche voor 2 weken.
    We hebben een grote tunneltent met veel ruimte. Deze neem redelijk wat ruimte in beslag, maar gelukkig hebben we een station met een dakkoffer!

We wilden voor onze dochter eigenlijk geen campingbedje meenemen. Vind het te zwaar en te lomp. Heeft iemand een idee van wat dan wel?

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Serena

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

deryan! veel kleiner en wij vinden hem erg fijn.

3. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Vraag me af of ze dat pikt, dat is ze namelijk niet gewend. Vind het ook een redelijke aanschaf, aangezien ze het jaar erop zeker iets anders gaat gebruiken. Het liefst wil ik iets wat ik nu al, met evt. wat aanpassing, kan gebruiken. En verder.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

mijn dochter slaapt nog steeds op een deryan matrasje, een 1 persoonsmatje is zo groot. Het tentje gebruikt ze natuurlijk niet meer, vorig jaar ook zo geslapen. Kan ook best zijn dat zoonlief dit jaar ook op een matje zonder tentje slaapt. afgelopen mee nog wel in zijn tentje geslapen. slaapzak met matje kan natuurlijk ook en dan eventueel vastleggen met laken zodat ze niet alle kanten op gaat.

5. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij hebben ook een travel cot gehad maar nooit gebruikt dus weer verkocht.

Gaat jullie meisje in een aparte slaapcabine slapen?

6. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Ja, ze slaapt idd in een aparte cabine. Ze kan nergens heen ;)

7. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Waarom neem je niet gewoon haar matras van haar bed mee? Lijkt mij prima:D

8. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Als ik het campingbed mee zou nemen, zou ik ook het matras meenemen. Dat doen we eigenlijk altijd (we hebben een 2de matras). Alleen verwerkt dat veel ruimte in beslag, anders zou ik het wel meenemen :)

9. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Je hebt ook van die reismatrasjes met een opstaand (opblaasbaar) randje. Weet alleen niet hoe dat heet ;)

10. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Oooo, dat is handig! Als je er nog op komt, dan hou ik me erg aanbevolen :D

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

lig je wel vlakbij dan? Want als ze `s nachts zou huilen omdat ze wakker wordt is het wel fijn voor jezelf en de buren als je snel bij haar bent.

1x dochter aan de andere kant laten slapen zodat we haar niet wakker zouden maken als wij naar bed gingen. juist ze werd `s nachts wakker en was al overstuur voordat we er waren en de buren waren er ook niet zo blij mee ;).

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.154
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij gaan deze zomer ook voor het eerst kamperen met onze vent. (Wij hebben nog geen dakkoffer, dus we nemen mijn ouders mee. :D) Ik zit er aan te denken om het campingbedje mee te nemen en daarnaast zo'n zelfopblazend matras, desnoods twee naast elkaar. (Die hebben we namelijk toch al.) Die nemen namelijk miet veel ruimte in om mee te nemen. E ze zijn laag, dus het kan geen kwaad als hij er afrolt. En ze liggen prima, zeker voor zo'n kleintje dat nog niks weegt.

Maar wij moeten er dus zelf ook nog achterkomen of dit wel handig is.

Hoe gaan jullie het doen met de tent opzetten? Wij zijn vanaf aankomst tot het moment dat we een biertje kunnen drinken toch bijna twee uur bezig. Nog een reden om mijn ouders mee te nemen. ;) Zij hebben caravan en kunnen dus niet alleen wat van onze spullen meenemen, ze zijn ook snel klaar en kunnen dan onze zoon entertainen.

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier vindt zoonlief het rommelen rondom de tent erg gezellig en gaat er niet vandoor. Helpt alvast met het uitzoeken van de haringen als ik de tentstokken in elkaar zet en manlief het grondzeil neer legt. Daarna loopt hij wat rond met een tentstok die over is (van de luifel). En een beetje op letten lukt ook wel (wel altijd een camping zonder water, want dat vindt hij veel te interessant dus daar kan hij niet in belanden). En met het inrichten van de tent krijgt zoonlief ook wat taakjes zodat hij wat te doen heeft.

Ik vind het goed te doen met de kinderen, maar het hangt er wel vanaf of je vaker kampeert met de tent of dat het nieuw is. want ik zie ook weleens mensen stoeien met hun tent en dan is een kind in de buurt echt te veel (heb toen op hun kind gepast ;).

15. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Dit is zo een luchtbed met opstaande rand:

meubilAIR opblaasbare meubels: opblaasbare bank, opblaas stoel, luxe hoog luchtbed en meer!

Ik zou persoonlijk geen luchtbed met slaapzak in een doen. Vind zo een slaapzak nog gevaarlijk. Straks zakken ze naar beneden en komen ze er niet meer uit. Zou dan liever een kinderslaapzakje aandoen en op een matrasje/luchtbed leggen.

Wij hebben een vouwwagen, maar onze dochter lag op die leeftijd gewoon op een matrasje en dat ging prima.

16. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Bedankt Yolanthe en Zus! Ik ga hier even over nadenken. Iemand nog andere tips?

Onze tent is binnen een half uur opgezet. We hebben stokken die je aan de binnenkant bevestigt, echt heel ideaal! Dit jaar gaan we met vrienden op vakantie, dus mocht het niet lukken dan kunnen zij even opletten. Is denk ik niet nodig, je kunt hem desnoods alleen opzetten.

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Je hebt ook van die selfinflating matrasjes, met een slaapzak eraan vast, zodat ze er niet van af kan rollen. Speciale kindermaten (1,50 of zo), dus ook niet zo groot dat ze erin verzuipt.

18. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Heb je daar een site van?

19. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Hier sinds vorig jaar voor het eerst met onze caravan gekampeerd. Met het opzetten van de tent en luifel zijn we best aardig lang bezig en op een gegeven moment zijn de kids het zat en worden vervelend. Wij vonden het dus behoorlijk tegen vallen, gelukkig gaan we over 2 weken in een stacaravan dus hebben we een keer een makkie:D

20. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    wij hebben nog nooit een campingbedje gebruikt tijdens het camperen. Ik heb ooit de tip van een outdoorzaak gehad. Wij leggen kleinduimpje gewoon op een kleine maat zelfinflatingmatras in de hoek van de slaaptent en daar omheen staan onze weekendtassen. (die tassen wel dicht doen grijns) Op die manier heeft hij dan een eigen hoekje en valt hij niet uit bed. Bij het slapen gaan loopt hij wel altijd even te keten in de slaaptent en valt dan op ons bed in slaap, maar dan leggen we hem gewoon weer in zn eigen bedje. Dit werkt altijd goed. Als je het met de handvaten van de tassen te eng vind, dan kun je de tassen ook op zn kop neerzetten. Veel plezier met kamperen.

Deel Deze Pagina