Iemand DE camping of HET appartementen complex gevonden waar je niet meer naar huis wilt? Wij zoeken iets in Italie, bij voorkeur aan de kust (ligurie of toscane) ook leuk voor kleine kindjes. (Zwembad etc) Waar je geen badmuts op moet (de mannen eis...) en waar je snel op het strand bent. Dorpje/boulevard hebt waar je wat rond kan lopen zodat niet alles met auto hoeft. We zagen een aantal mooie locaties in regio venetie, maar horen daar steeds slecht weer verhalen. Zonde want het zijn erg leuke en mooie campings! Wie heeft de gouden tip?!
Niet echt een dorpje op loopafstand, dat is jammer, verder een topcamping zonder badmutsen. Camping valle gaia
Vile degli ulivi in Marina de Campo, Elba. Ben er al heel lang niet meer geweest maar mis het nog steeds. Volgens mij wel badmuts verplicht, maar Elba is echt zó de moeite waard!
Ik raad je Sirolo aan. Is aan de Rivièra del Conero. Wij zijn er nu al meerdere jaren geweest, en wat is het daar fijn en mooi. Dichtbij het strand, op loop afstand van een gezellig en mooi plein met veel cocktails en vermaak. En weinig 'buitenlanders'. Vooral Italianen. Heerlijk. Wij verblijven altijd in Borgo Rosso in sirolo. (Country House Sirolo). Leuk zwembadje er bij. Onze mannen vermaken zich altijd heel erg goed.
Wij hebben hier afgelopen jaar bijna een week gestaan toen we op doorreis waren naar het zuiden, maar ik vond het een erg drukke en massale camping. De plekken beneden ook erg klein. Wel in de buurt veel te doen en ik vond het 'witte' strand in de buurt wel erg mooi. TS wat zoek je precies? Wij zijn van de kleine campings (maximaal 50 plaatsen), grote groene plekken, wel een zwembadje en het liefst een moestuin waar je vrij kan plukken en een Italiaanse Momma die authentiek voor de campinggasten kookt. Ik heb wel tips voor dit soort campings, maar daar moet je wel van houden.
Dat drukke en massale herken ik niet zo, maar wij zater er toen het seizoen al op het einde liep, dus misschien dat dat uitmaakt? Onder massaal versta ik eerder 5 restaurants en waterparken als zwembad, dat vond ik hier echt niet zo.
Gruwel een camping met vijf restaurants en een waterpark lijkt mij een nachtmerrie. Als je het daarmee vergelijkt is het inderdaad niet massaal. Ik vergelijk het met campings met 30 campingplekken en dan is valle Gaia plotseling reusachtig. Het is inderdaad maar net wat je zoekt. Voor ons was dit in ieder geval te groot.
Wij zoeken dus juist een camping als Bella Italia, Isolino of Pra della Torri 😉 Alleen net even op een andere plek.. meer aan de kust en niet richting adriatische zee.
Hier hebben wij ons zo ontzettend goed vermaakt! Echt een top camping, schoon en veel vermaak voor de kids. Restaurants zijn van hoge kwaliteit 👍🏻 al met al echt een geweldige vakantie gehad
Haha dat zijn precies de campings die wij vermijden. Ik kan je dus verder niet helpen. Succes met je zoektocht .
Heb jij tips voor campings in Le Marche? Ik heb er nu een paar gevonden en ben benieuwd of jij er eens bent geweest.
Gardameer toch? Heel veel muggen verhalen. Aangezien mijn vriendin snel erg ziek van.muggenbeten kan worden proberen we die te vermijden.. Een hoop opties vallen daar dus voor weg helaas. .
Nooit iets over veel muggen gelezen hoor. Maar snap dat je geen risico wilt nemen. Zit niet direct aan gardameer bella italia wel daar zou je omdat aan water is meer muggen verwachten