Mijn zoon en ik gaan graag wandelen, maar niet al te lang. Wandelingen van 2 a 3 km zijn ideaal. Hij is dol op: -Duidelijke paden, maar hoeft niet geasfalteerd -Waterpartijen -Bruggetjes -Hellingen -Bomen -Doorgangetjes -Pleinen -Fonteinen Wat minder geschikt is: -Druk verkeer (ook veel fietsverkeer is niet ideaal) -Veel trappen Belangrijk: -Dichtbij kunnen parkeren met de auto We wonen in Oss, maar een stukje rijden is niet erg. We gaan nu al vaak naar de Maashorst, de Bossche Broek, Kampina, Valkhof of Sonsbeekpark. Ik hoor het graag als jullie tips hebben
PS het hoeven geen grote parken te zijn. Als er een leuk wandelpad in een dorp is o.i.d. is dat ook prima.
Als 5 km ook nog een optie is, dan is het rondje van Tosse ook leuk bij Oss/Heesch. Bij St Walrick (Overasselt is dat geloof ik) zijn leuke paaltjesroutes. Op klompenpaden.nl staan heel veel mooie routes. Veel zijn wel langer, maar er zitten ook wel kinderroutes bij. Slabroek en Bedaf ken je denk ik al? Docus de Das en Herperduin ken je ook al neem ik aan. Loonse en Drunense duinen zijn ook erg mooi. In Spriel heb je het Sprielder- en Speulderbos. Dat is ook een mooi gebied. En richting Groesbeek heb je een mooi gebied, maar daar ben ik zelf nooit geweest.
Kabouter route in uden Docus de das in schaijk. Docus de das in herpen, kan je wandelen naar de uitkijk toren Speelbos in uden, maar is niet echt wandelen maar vooral spelen
Neerijnen? Leuk bos en over de dijk, plus door de kasteeltuin. Alleen is momenteel de dijk afgesloten, omdat ze er aan werken, weet niet voor hoelang. Mariënwaerdt in Beesd, ook langs de Linge, door het bos enz. Renkumse Beek is ook heel leuk wandelen en er zit ook een soort natuurcentrum bij waar je wat kunt drinken. Arboretum en Wageningse berg is ook mooi, uitzicht op de Rijn. Overal kun je gratis bij parkeren en eventueel wat drinken.
Ken je deze website al? https://www.trefhetinoss.nl/dit-tref-je-in-oss/wandelen-en-fietsen/wandelen/wandelroutes?sort=distance&order=asc En de Brabantse Natuurpoorten? Per Natuurpoort kun je wandelroutes downloaden. https://natuurpoorten.nl/
Lekker, samen wandelen! Naar mijn ervaring leren kinderen ook snel langere afstanden wandelen, zeker met gezellige picknick en spelen tussendoor. Regio Nijmegen heeft site visitnijmegen, met allerlei wandelingen. Beek heeft een kabouterroute bijv, Heumens Oord ook korte route, hatertse vennen ook. Succes!
Wij gebruiken de IVN route app. Kun je instellen op het aantal km's en welke buurt. Onderweg komen er dan ook allemaal (natuur) weetjes langs in de app
geocachen is misschien wat voor jullie. Ga je met een GPS apparaat of je telefoon op pad. Je kan zelf kiezen hoeveel km. Je zoekt naar een schat, de ene keer is het klein en de andere keer kun je ook wat achterlaten en of pakken. Je komt op leuke locaties, dwars door een dorp of stad, door bossen, over velden. Echt heel leuk als je wil wandelen met een doel. Zoon doet al jaren met ons mee