Na heel wat jaren in huisjes gaan we komende zomer eindelijk weer met eigen tent kamperen. Maar nu vraag ik me het volgende af. Koelt het nou (enorm) af in de nachten? Ik twijfel of we een slaapzak als deken mee moeten nemen of dat een laken voldoende gaat zijn. Ivm beperkte ruimte in de auto wil ik het juiste mee nemen.
Hangt er een beetje vanaf waar je heen gaat. Aan de kust blijft het meestal wel warm. Meer in het binnenland en zeker tussen de bergen koelt het behoorlijk af.
Aangezien het overdag warm is voelen de nachten al snel koel aan. Ook al is het ‘s nachts nog bijv. 20 graden. Als je alleen een laken meeneemt zou ik wel pyama’s inpakken om te zorgen dat je het niet koud krijgt.
Zou alvast de weerberichten een beetje in de gaten houden om te zien wat de nachttemperatuur doet ten opzichte van dag. daarnaast ligt het er heel erg aan waar je zit. In de bergen koelt het veel meer af dan aan de kust zoals iemand anders ook al schreef. belangrijkste is ook dat je vocht uit de tent houd, dat maakt koud.
Wij zitten aan het Gardameer en later aan de Adriatische kust. Vorig jaar sliepen we onder een laken maar dat was in een stacaravan, volgens mij helemaal niet te vergelijken
In debetten koelt het echt wel flink af. Misschien kun je de slaapzakken/dekens in van die vacuumzakken meenemen? Dat scheelt enorm in de benodigde ruimte.
Bedankt voor jullie berichten, ik neem voor de zekerheid 2 slaapzakken mee. Ook hebben de kids altijd een fleecedeken mee in de auto dus die hebben we dan ook nog als extra.