Vanaf wanneer vliegen na bevalling?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lotteke82, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Hey dames,

Na de bevalling zouden we graag op vakantie gaan, tenminste uitgaande van een ongecompliceeerde bevalling.

2e verblijf van familie, 2u vliegen, airco, spanje, alle comfort aanwezig, reisbedjes,..

Met onze 2e baby hebben we aan 6w gevlogen, zonder problemen trouwens
    Hij kreeg zijn flesje melk om pijnlijke oortjes te verkomen en tijdens het landen sliep hij en heeft hij er nooit iets van beseft.

Maar nu zouden we graag vliegen aan 4weken

Is er een minimum wachttermijn voor baby en mama ??
    Want ik wil nu natuurlijk geen onverantwoorde risicos nemen.
    Ik las ergens dat een baby mag vliegen aan 7dagen, maar dat de mama moet oppassen.

Bedankt voor jullie ervaringen en verhalen

2. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen antwoord voor je helaas, ga je al vantevoren boeken dan? Houd rekening met eventuele keizersnede? Na 1 maand vond ik een paar uur zitten aan tafel al een heel ding...

3. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Hey, neen, we gaan niet op voorhand boeken.
    Keizesnede zou natuurlijk ander verhaal zijn.

Maar bij de vorige bevallingen was ik snel terug op de been.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Vraag het even na aan de vk! Er staat me iets bij over trombose risico bij recent bevallen mama's.

5. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    ja, het is die trombose risico's die me wat zorgen baren..
    ik pols eens bij de gyneacoloog voor de veiligheid

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

dit vind ik ook op een website

• Aangeraden wordt om niet te vliegen met baby’s onder de 6 weken. Omdat hun longetjes nog niet voldoende zijn ontwikkeld, kan vliegen gevaarlijk zijn voor hun gezondheid. Als het niet echt noodzakelijk is, wordt meestal geadviseerd om te wachten tot de baby 10 maanden is om te vliegen. Dat geldt zeker voor langeafstandsvluchten.
    Voor baby’s jonger dan 7 dagen is altijd een medisch attest vereist. De meeste maatschappijnen weigeren baby’s die nog geen 48 uur oud zijn.
    Vliegtuigreizen worden afgeraden voor premature zuigelingen en worden door de meeste luchtvaartmaatschappijen geweigerd. Dringend transport in couveuse, met medische begeleiding, kan georganiseerd worden vanaf 48 uur.

(gezondheid.be)

Deel Deze Pagina