Kamperen of kreperen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LisbethSalander, 22 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik lees nu ineens een punt van herkenning: 's nachts de tent uit moeten omdat je naar de wc moet. Dát vond ik kut.

Treez vindt dit leuk.
  2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik hóu van kamperen. Zo basic mogelijk, niks zwembaden en animatie. Gewoon een klein campinkje aan een goede surfsport.

Vier weken lang alleen in bikini, surfplank mee. Flessen wijn, pizza's bakken. Sportieve campings trekken heel ander volk dan van die vakantiekampen met toeters en bellen. Ik vergelijk het wel eens met een goede festival vibe.

Wintersport overigens kan me niet luxe genoeg. Hotel aan de piste en ben nog te beroerd om mijn eigen ski's te dragen.

floppie888, mamameer, Youtan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Treez

Treez Niet meer actief

@Champetter ik hou ook van zulke campings. Hoe kleiner, hoe beter en in de avond met zijn allen bij het kampvuur met een flesje wijn. Vrijheid, blijheid. Wij leven ook echt drie weken lang in complete , structuurloze chaos. Heerlijk dat sfeertje!

4. Treez

Treez Niet meer actief

Wij hebben voor dat doel onze luieremmer gerecycled. Afgelopen jaar heb ik de emmer met inhoud omver geschopt :eek:.

Nellie4, Twinkle81, baby90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik hou van mooi-weer-kamperen en dan het liefst buiten het hoogseizoen.
    Toen mijn oudste 9 maanden was zaten we aan het gardameer in juni met onze tent en we zijn compleet weggespoeld, alles was nat. Het luchtbed dreef door de tent heen met daarop onze baby :) Het onweerde ook vreselijk snachts, ik doe dan geen oog dicht.

Ik wil dus eigenlijk alleen maar gaan als het mooi weer is, maar ja in het hoogseizoen heb je die flexibiliteit vaak niet. Ik wilde vorige maand een boerderijcamping in zeeland boeken voor juli en heel veel zat nu al vol!! Dat vind ik ook suf, het haalt het vrije gevoel er helemaal af voor mij. Dat ik nu al weet dat ik in juli op een volle camping moet staan.

6. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Met mijn ouders gingen we ieder jaar kamperen en ik had er een hekel aan. Ik telde de dagen af tot we naar huis gingen. En waarom... in de rij staan om af te wassen, wachten om te kunnen douchen, toilet delen met tig anderen, in de ochtend zwetend uit je tent komen, minder comfortabel bed als thuis, geen privacy (dun tentdoek). Alleen als ik er veel geld voor krijg zou ik het doen, maar een vakantie is het niet voor mij. Ik wil op vakantie mimimaal dezelfde luxe als thuis.

Jillzz vindt dit leuk.
  7. veense

veense Niet meer actief

Hier net zo! Zijn vooral op de hotelkamer om te slapen, verder er op uit. Oudste ging afgelopen jaren in Praag al zelfstandig een boodschap doen en kan dit jaar in Malta zelf naar het zwembad enzo (zij wordt 12 op de dag van aankomst, spreekt behoorlijk goed Engels, zit op de middelbare school en is behoorlijk zelfstandig).

Gaan ook gewoon een week op stedentrip met 2 kinderen (1 puber en 1 peuter).

8. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Zowel bij mijn vriend thuis als bij mij thuis gingen we (bijna) ieder jaar kamperen. Bij mijn vriend thuis hadden ze een vouwwagen en ik ging met mijn familie wel altijd naar campings, maar dan in een kant en klare bungalowtent, of stacaravan/huisje op de camping. Toen we nog geen kinderen hadden, hadden we een grote tent. We konden er makkelijk in staan, 2 ruime slaapcabines etc. Ideaal met zijn tweetjes. Ruimte zat. Nu hebben we al een aantal jaar een caravan. Flink in geïnvesteerd, maar beste investering ooit. (Op ons nieuwe huis na dan). Ruime caravan met alles erop en eraan. Vast bed gemaakt met een gewone matras. Ligt heerlijk. Wij willen niet anders want voor de kids is het op een camping gewoon geweldig. En soms zijn al die Nederlanders op een camping wel verrekkes handig. Je houdt elkaar kids in de gaten, de kids maken zoveel makkelijker contact met elkaar. Wij houden juist van die sociale momentjes. Wel een kleine kanttekening. We kiezen wel altijd 4 of 5 sterren campings uit met grote staanplaatsen, luxe(re) toiletgebouwen en genoeg faciliteiten etc.

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wij gingen altijd naar luxe hotels met z'n 2e.. nu we een kind hebben, gaan we lekker op pad met de camper. Nooit gedacht, maar ik vind het super! Moet het wel lekker weer zijn, vorig jaar paar keer regen gehad en dan ben ik er snel klaar mee. ;)

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    In mijn jeugd veel gekampeerd dus veel ervaring daarmee. Maar altijd geweten dat het niets voor mij was.

Ik heb op vakantie geen behoefte aan andere mensen. Wil mij volledig richten op mijn eigen gezin. Tijd voor elkaar en de kinderen kunnen het prima met elkaar vinden. Daar heb ik geen Nederlandse vriendjes voor nodig. Die hebben we thuis genoeg.

Een hotel met kleine kinderen is trouwens ook niet wat. Altijd stil moeten zijn. Niet weg kunnen (wij laten ze absoluut niet achter met een babyfoon!).

Het meest ideale vind ik dus een huisje of appartementen op de begane grond . Alle voorzieningen (zeker als je op een park staat) en genoeg privacy!

Ongeacht het weer zit je dan altijd goed. Tegenwoordig heb je bijna ieder jaar wel enorme regen en hagelbuien in het zuiden. Moet er niet aan denken met kleine kinderen!

11. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Hoezo altijd stil moeten zijn en niet weg kunnen?

12. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ik heb met mijn ouders heel veel gekampeerd vroeger en echt een trauma er aan over gehouden. Ruim 2 jaar geleden begon mijn man ineens over kamperen. Ik heb heel lang de boot afgehouden. Maar het idee van je eigen spulletjes hebben, de gezelligheid van een campingcamping bleef toch een beetje trekken. Plus dat er zoveel veranderd is ten op zichte van toen ik met mijn ouders ging. Dus om uit te proberen een caravan op de sprookjescamping geboekt. Prachtige caravan aan een even zo leul veldje. En ik was verkocht.

Sanitair is over het algemeen erg schoon. Qua op elkaars lip zitten, valt juist daar heel erg mee! Als je goed kijkt naar wat voor camping je bespreekt en wat voor plek, dan heb je echt geen last van je buren.

En het vele buiten zijn, buiten koken op de skottelbraai, heeeeeeeerlijk! Mijn dochter kan lekker haar gang gaan. Wij gaan ook wel dagjes weg van de camping, maar we genieten ook van de rust.

En bovendien scheelt het ons zeker de helft van het geld met kamperen. Een huisje is zo duur tegenwoordig.

Nee ik ben om, kamperen is top!!

Kleintjuh85 en tuc vinden dit leuk.
  13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Nou ja als de kinderen slapen moet je toch rustig aan doen? En ik ga absoluut niet weg en laat mijn kinderen alleen in de hotelkamer. Ik weet dat sommige mensen daar anders over denken.

In een huisje en zelfs in een tent kan je lekker buiten zitten en zijn er aparte slaapkamers.

Thea23 vindt dit leuk.
  14. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik zou dus ook never nooit mijn kinderen alleen laten in een hotel kamer! Laat ze nog niet eens alleen thuis om boodschapje te doen ( wel als mn oudste oppast die is 14 )
    Maar in een omgeving die ik niet ken ECHT NIET.

Amberxx vindt dit leuk.
  15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.858
    5.118
    113
    Home

ehm dit kan ook in een hotel dat maakt toch niet uit waar je kinderen slapen?
    je kan dan toch gewoon in je tuin/terras of balkon zitten in een hotel daar zit toch geen verschil in?

Phloxx vindt dit leuk.
  16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kamperen prima (mits gegarandeerd mooi weer) maar niet op een camping. Veel te gehorig.

17. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Oh ja onze kinderen liggen pas in bed als wij ook gaan. Daarvoor slapen ze overal en nergens ;)

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb ooit met mn ouders op een camping in frankrijk gestaan, kregen snachts een mega storm en de halve camping waaide weg (wij hadden een caravan) drama.

Maar, toen ik 18 was dacht ik, ik doe het gewoon.
    Resultaat, mn ex had het onderzijl een cm naar buiten gelegd, al mn kleren nat, dus ik kon tot midden in de nacht met van die rot muntjes mn kleding drogen.
    Ik kreeg die nacht mega last van mn rug van dat kak matras.
    Ik hoorde alle geluiden buiten alsof het in mn tent was.
    Het was veel te klein.
    Koken was kak op zon brandding. Waardeloos.
    Ik pakte al mn spul elke ochtend in omdat ik geen vertrouwen had dat het er de middag nog zou zijn.
    En idd een wc 1 km verderop. Met open deuren net als op de basisschool dus je hoorde alles.
    Douchen idem. En als je muntje dan op was, en je net je kop had ingezeept, was je water weg. Fan-tas-tisch. NOT

Nee danku. Never ever again
    Ik ga op vakantie voor mn ontspanning niet voor spanning. Ik wil luxe op vakantie. En rust. Geen camping meer voor mij. Tenzij het in zo'n staande tent ia met douche vaatwasser en tv.

19. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Met kleine kinderen vindt ik kamperen echt ideaal! Heerlijk de hele dag buiten, ook buiten eten en zelf geen werk qua schoonmaken. Zelfs de wc wordt voor je gedaan ;)

Wij houden van een simpele camping, waar je wel een ruime plaats hebt. Klein speeltuintje voor de kinderen en dat is genoeg. Overdag gaan we er eigenlijk altijd op uit, maar als je een klein speeltuintje hebt vermaken de kinderen zich direct als je weer op de camping bent. We hadden afgelopen zomer een krat speelgoed meegenomen, maar dat is 1 keer gebruikt (op de enige regenmiddag).

We letten wel op het weer en reserveren niet in februari al een camping in NL. Zeker met kleintjes is het heel vervelend als je in de regen kampeert. Maar een dagje regen is geen probleem hoor.

WC op de camping ben ik niet dol op, maar waar wij geweest zijn is het altijd keurig schoon. En thuis heb ik er ook een hekel aan als mensen met een verjaardag allemaal op mijn wc zijn geweest... Als zij weg zijn, maak ik het eerst schoon!
    's Nachts hoeven wij gelukkig nooit, dus dat probleem kennen we niet.

Qua privacy: ik heb er nooit last van gehad dat mensen alles van je horen. Wij kiezen dus wel voor een camping met ruime plaatsen, maar van een babyhuiltje uit een andere tent wordt ik echt niet wakker.
    O ja, nog een pluspunt: kinderen zijn de hele dag buiten, dus slapen als een roos! Tegen kou kun je jezelf, kleden, gewoon dikke pyjama's meenemen. Vorig jaar met twee kinderen wezen kamperen (8 mnd, 3jr). Zou het iedereen aanraden!

20. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    En nog een vraag voor de mensen die in een hotel op vakantie gaan: vinden jullie het dan niet vies om op een matras waar al tig mensen op hebben geslapen te liggen? En ik vindt die hotelkamers altijd zo onpersoonlijk; ik voel me daar echt niet thuis (maar misschien heb ik het goede hotel nog niet ontdekt ;))

Deel Deze Pagina