Kamperen of kreperen

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by LisbethSalander, Feb 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,284
    25,752
    113
    Als kind moest ik altijd al kamperen. Daar ben ik nu voorgoed van genezen. Als ik vakantie heb, wil ik niet nog meer huishoudelijke taakjes en rotklusjes moeten doen. Zo moest mijn vader altijd het chemischtoilet leeggooien en voordat we dat ding hadden moesten wij zelf onze ‘nachtelijke plasemmer’ leeggooien en omspoelen. En dan de afwas doen terwijl we thuis gewoon een vaatwasser hebben. Of douchen met een douchemuntje en net niet uitkomen met de tijd om je haar uit te spoelen. Nee hoor, dat vind ik ook niks met vrijheid te maken hebben.

Hoewel wij dus dit jaar wel naar een camping in Frankrijk gaan... Maar dan zitten we in een chalet met 3 slaapkamers, badkamer en toilet, keuken en vaatwasser. Dus ik noem dat dan ook geen kamperen en dat kan ik ook nog wel aan :roflmao:. En de kinderen kunnen daar wel lekker zelf de hort op en contact maken met andere kinderen. Maar met een tent, vouwwagen, of caravan op pad en dan ook die dingen moeten opzetten, zie ik vooral als hardwerken en niet als vakantie.

2. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Tja, wij hebben beide gedaan en qua vrijheid voor de kinderen zie ik echt geen verschil hoor.

We hebben vorig jaar onze kinderen in het hotel amper gezien (wel letterlijk in zicht gehad, maar ze keken niet naar ons om)
    Vanaf dag 1 vriendjes, samen spelen/zwemmen/naar de speeltuin/naar de disco/ook op elkaars kamer gespeeld/op het strand/ you name it.
    Op de camping ging het niet heel anders aan toe.

3. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    Bij mij speelt mee dat ik me op een camping vrijer voel dan in een hotel. Dan zit je, vind ik, toch meer op elkaars lip (wij zoeken altijd wel campings uit met grote plaatsen en die afgescheiden zijn van elkaar met wat groen). Bovendien vind ik van een tent (of caravan, of waar je dan ook mee kampeert) fijn dat als je niet op stap/in het zwembad bent, je dan voor je tent kan zitten en ook dat voelt voor mij meer buiten dan op een balkon ofzo.

Een hotel vind ik vaak toch een stuk massaler. Maar ik zou ook never nooit naar een camping als Bella Italia aan het Gardameer gaan.

4. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Ik hou van kamperen! Heerlijk! Ik tel al weer af naar de zomervakantie :D
    Ik ben ook opgegroeid met kamperen, en mijn man net zo. Ik sliep voor het eerst in een hotel toen ik iets van 21 was haha een week all inn met mijn beste vriendin. Vreselijk vond ik het. Jaar erna gelijk naar een jongerencamping met mijn man (toen nog vriend).

Je moet mij echt niet met mijn gezin in een appartement of hotel stoppen voor meer dan 1 dag. We overnachten altijd in een chambre d'hotes of gasthof en dan vind ik 1 nacht prima.
    Ik zou echt gek worden van een week all inclusive in een hotel in Turkije ofzo. Vreselijk, echt niks voor mij. Gelukkig denkt mijn man er ook zo over. Onze kinderen vinden een hotel wel erg leuk, maar ik denk ook dat ze gek zullen worden van elkaar, constant op elkaars lip :p

Vanaf het moment dat wij op de camping aankomen, lopen ze al rond op zoek naar vriendjes en vriendinnetjes. Ik houd niet van massale campings, maar er moet ook wel iets te doen zijn (zwembad of een meer is een must). Animatie hebben wij niet nodig.

Maar goed, ieder zijn ding. Snap ook best waarom mensen wel van grote massale campings of hotels houden. Als de kinderen maar plezier hebben, dan hebben de ouders dat ook.

5. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,745
    2,423
    113
    Tja, het ligt er denk ik ook aan op wat voor camping je staat of in wat voor appartement je zit. Wij hebben 5 keer in een appartement op een klein vakantieparkje aan het Gardameer gezeten. De appartementen (begane grond en 1e verdieping) liggen allemaal rond het zwembad. De kinderen vinden elkaar zo en het is denk ik wel wat te vergelijken als je op een camping op een veldje staat waar de kinderen in het midden spelen. We zaten zo’n 20 meter van het zwembad af. Als je iets nodig had, ging je het even pakken. Als je naar de wc moest, ging je gewoon op je eigen wc. We zijn er niet voor niets 5 keer geweest. Ik zie niet in waarom ik daar minder vrijheid zou hebben dan op een camping.

Maar we hebben een paar jaar terug ook in een stacaravan op een camping gezeten. Die stonden allemaal in straatjes (net als de campeerplaatsen) of met een paar bij elkaar gegroepeerd. Dus de kinderen hadden veel minder automatisch contact met anderen. Naar het zwembad was bijna 10 minuten lopen, dus als je iets vergeten was, dan ging je dat niet even pakken. We hebben ook een prima vakantie gehad hoor, maar het appartement aan het Gardameer is wat mij betreft idealer. Vakantie op een camping vind ik niets mis mee, maar ik ga niet kamperen. Het moet een fatsoenlijke stacaravan zijn met een redelijke bewegingsruimte, dus minimaal 30 m2. Onze allereerste en belangrijkste eis: eigen sanitair. En de volgende: geen tent.

6. lolu

lolu Actief lid

Apr 3, 2017
    187
    75
    28
    Hier tentkampeerders de eerste keer met het gezin toen onze oudste 8 maanden was, daarvoor ook al met zijn 2 en ik van huis uit altijd gekampeerd. Inmiddels met zijn 4 heerlijk het buiten zijn, je eigen spullen, wij hechten geen waarde aan dure en luxe spullen, thuis doe ik de vaat met de hand en op vakantie ook geen problemen mee. Nog nooit meegemaakt dat het vies was, (vooruit de jongelui die midden in de nacht een toiletgebouw ingesmeerd hadden met stront was ik even niet heel gelukkig van (de bewaking ook niet trouwens) ) Wij gaan graag naar een grote camping staan vlakbij zee, ver van de activiteiten en het rumoer we zoeken dat wel op. En als de kids vroeg wakker zijn gaan wij gewoon lekker om 6 uur in de ochtend met een emmertje en een schepje het strand op.

In de ochtend de tent open gooien en de kids lekker op blote voetjes door het gras scharrelen, en ja die buurkindjes erbij maakt mij toch niet uit, stiekem geniet ik ervan en als het niet uitkomt zeg ik dat ook gewoon dat we eerst even eten of wat dan ook, wij hebben tot nog toe altijd plaatsen getroffen die lekker ruim zijn, ik heb er nooit "last" van. Nee hoor wij genieten ervan hopen het nog lang te kunnen volhouden.

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ben benieuwd hoe dat vakantie park heet aan het gardameer

8. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,745
    2,423
    113
    Dat is Gasparina Village (www.gasparinavillagge.it/nl) De appartementen zijn basic ingericht maar netjes.
    In het zwembad staat inmiddels ook een glijbaan/waterbouwwerk, dat je nog niet op alle foto's op de website terug ziet.

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij hebben een caravan en kamperen al jaren. Heerlijk vinden we dat!
    Mijn vakantie begint zodra we in de auto stappen en reizen op het gemakje richting het mooie weer.
    De jongste 2 slapen bij ons in de caravan, de oudste 2 buiten in een tentje.
    Wel kiezen we altijd een 5 sterren camping met schoon sanitair, grote staanplaatsen en veel faciliteiten op de camping.
    Ik vind het vooral heerlijk om mijn eigen, schone spullen bij me te hebben. We hebben een vast bed met een goede matras.
    De kinderen maken heel makkelijk contact en huishoudelijke klusjes vallen ook reuze mee ( af en toe een wasje in de wasmachine, maar aangezien er vnlzwembroeken worden gedragen, is de hoeveelheid was niet te vergelijken met thuis en de afwas doen we bij toerbeurt met de kinderen ).

Kleintjuh85 likes this.
  10. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ziet er leuk uit, kamers wel wat basic, maar verder prima. Qua prijs ook!
    Twijfel alleen wel of het nog wat is voor een kind van 11 jaar oud.
    Lijkt erop of het meer gericht is voor jongere kinderen

11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Dit inderdaad. Wij hebben handdoeken, theedoeken, en beddengoed speciaal voor in de caravan. We wassen dit nog voor dat we gaan, en dan hebben we lekker schone eigen spullen bij. Heerlijk! Wij hebben ook een vast bed met een goed matras, nemen onze eigen kussen van thuis mee. Mijn vriend heeft voor onze oudste zelf een bedje gemaakt, die je ook weer makkelijk eruit kan halen als dat nodig zou zijn. Voor de tweede maakt hij straks zelf een ledikantje. Scheelt een hoop gesjouw en omgebouw bij het overnachten etc.

12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,745
    2,423
    113
    Je leeft in de zomer in principe toch vooral buiten, dus wij vonden het niet zo'n probleem dat het basic is.
    Het is inderdaad wel meer voor kleinere kinderen. Je ziet wel gezinnen met oudere kinderen hoor, maar ik vraag me af wat die tieners daar nog hebben. Het diepste deel van het zwembad is ongeveer een meter. Onze oudste is ook bijna 11, dus ik weet ook niet of wij daar nog gauw zullen komen. En we willen ook wel weer eens een nieuwe omgeving. Maar met kleine kinderen is het ideaal. Zeker toen de jongste nog sliep 's middags: de babyfoon kon mee naar het zwembad.

consider likes this.
  13. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ja snap ik helemaal!
    Dit jaar gaan we naar de dominicaanse republiek, wil alleen het jaar erop wel weer een keer met de auto weg.
    Dit is alleen wel een erg groot verschil met de luxere hotels waar we normaal heen gaan, maar goed, je leeft inderdaad meer buiten.
    Hmm zwembad maar 1 meter diep. Dus ze kunnen dan niet duiken enzo.
    Jammer denk niet dat het dan nog wat is voor onze kinderen.
    Qua ligging en huisjes om het zwembad heen is echt ideaal!

14. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Voor mijn kan kamperen alleen in een stacaravan of huisje anders sla ik over. Ik moet mijn eigen sanitair hebben, iets meer ‘luxe’ want anders vind ik het wel creperen.
    Op zo’n openbaar toiletgebouw naar de wc gaan vind ik horror en douchen met je slippers aan en dan in zo’n hokje omkleden brrrr
    Wij gaan dus wel naar een camping omdat het voor de kinderen geweldig is en de vrijheid die wij zelf ook ervaren omdat we met de auto zijn maar dan dus wel in een stacaravan.

Share This Page