Ik zou mijn kind niet mee geven ( trouwens sowieso niet,maakt niet uit waarheen ) maar zou het wel eerlijk tegen mijn schoonouders zeggen, dat ik me daar niet prettig bij voel ect ( of ze het begrijpen is dan een ander verhaal,maar mijn kind,mijn keuze )
hier ook, mijn tepels zijn erg interessant, nou vind ik dat nog niet zo heel erg, ze heeft er niet uit gedronken en als straks de volgende komt zal ze ook zien dat er (wel) uit gedronken wordt of dat ik kolf (heb het bij haar ook geprobeerd, maar lukte niet) dus ik probeer het neutraal te houden. weet niet wat ze doet als ze met haar vader onder de douche staat, toen hij wegging kon ze nog niet goed lopen en douchen deed ze zittend (op haar kont of knieen) nu staat ze onder de douche dus ben erg benieuwd wat ze ervan vind en of ze er iets mee zou doen? (we zien hem morgen weer na 4maanden)
Ik zit even te denken wat ik hier van zou vinden. Ik heb absoluut geen problemen met naakt zijn en al helemaal niet in de sauna. Naturisten campings heb ik op zich niet zo veel tegen. Ik kan me voorstellen dat het heerlijk is om naakt te zijn maar op zijn camping draait alles daar om en van anderen vreemden hoef ik dat ook niet altijd te zien. Ik zou het niet zo heel erg vinden als mijn dochter mee zou gaan. Ik wil dat ze een fijn beeld heeft over een lichaam en dat naakt zijn ook normaal is. Op zijn camping wordt dat natuurlijk benadrukt. En als ze per ongeluk een tiet ofzo aan zou raken, nou ja zo erg is dat toch niet... een geslachtsdeel vind ik wat anders maar het lijkt me sterk dat dat gebeurd...
hmmm nou als mijn dochter bij mijn ouders logeert dan doucht ze echt wel met oma hoor... anders zou ze niet kunnen douchen en mijn moeder zont zo vaak topless dus dat zal ze ook wel zien. Heb ik trouwens helemaal geen problemen mee. Als wij er zijn of iemand anders trekt ze meestal wel een topje aan maar voor mijn dochter niet...
Wij gingen totdat ik 'n jaar of 12 was naar naturistencampings en ik heb daar tot die tijd nooit problemen mee gehad. Toen ik dus in de puberteit kwam, vond ik het niet leuk meer, werd ik onzeker enzo en toen zijn we vanaf toen naar 'textielcampings' zoals wij ze noemden gegaan. Ik heb overigens nog nooit rare types opgemerkt hoor, op de campings waar wij kwamen. Denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. De sociale controle is groot en mensen die zich vreemd gedragen, worden volgens mij gemeden. Maar het gaat erom wat jij erbij voelt en van vindt. Het klinkt alsof je schoonouders daar begrip voor hebben en dat je best eventjes mag wachten tot je zoontje in een wat minder 'grijpgrage' fase zit.
Tja, gewoon maar tegen hun zeggen dat je het niet ziet zitten denk ik. Nee wacht, het is je schoonfamilie he? Dan vind ik dat je man de boodschap mag brengen Overigens, ik ben zelf nudist (ik vind de benaming fantastisch.. haha!) Ben niet anders gewend dat dat mijn ouders, broer en ik naar naturistencampings gingen (of 'nudistenkampen' zoals sommige mensen zeggen). Het beeld wat heerst over deze campings klopt in mijn ogen niet. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat er zomaar vreemde (blote) mensen jouw kind oppakken. Ik ben niet anders gewend van de (meeste) gasten op zo'n camping dat er op een respectvolle manier met elkaar omgegaan wordt en hygiene is juist erg belangrijk. Het gaat mij intussen ook niet eens zozeer om het naaktlopen als om de sfeer op een naturistencamping. Veel relaxter en niemand die naar je kijkt, dat vind ik op een gewoon strand of gewone camping heel anders en voel me juist daar bekeken in mijn bikini.. Gek eigenlijk, maar zo is het echt. Mijn vriend ziet het jammer genoeg niet zitten om naar een naturistencamping te gaan en zou het prima vinden als ik en mijn dochter met mijn ouders op vakantie zouden gaan (naar dus een naturistencamping) maar ik wil dat zelf niet. Wil met mijn eigen gezin Dus compromis sluiten: 'textielcamping' in de buurt van een naaktstrand hihi..
Ik zou mijn kind ook niet meegeven. Ben zelf ook niet met het nudistenleven opgegroeid en het staat ook verder van mij af. Ik denk dat je daar dus ook heel eerlijk in kunt zijn t.o.v. je schoonfamilie. Ze zullen je eerlijkheid alleen maar waarderen. Wat hebben zij er aan om je zoontje mee te nemen, terwijl jij met een 'rotgevoel' thuisblijft.
het maakt niet zoveel uit wat wij zouden doen... ik vind dat als jij er niet achter staat en je niet prettig bij die gedachte voelt je het niet moet doen en het netjes uit moet leggen!
echt niet dat mij kind meegeef8) ik weet niet hoe je denkt als ze wat ouder is ,maar als je de idee toch niet fijn vind zou ik meteen zeggen dat het niks voor jullie lijkt , ook voor je dochter niet , anders komen ze volgende jaar mee dan moet je weer wat verzinnen wat ik zou zeggen , wat zij doen is prima ,maar dat is niet mij opvoeding , ik wil mij kind gewoon niet tussen naakte mensen , nu niet en over paar jaren ook niet ,van mij mag mij kind dan ook niet tussen andere naakte mensen slapen , behalve vader ,moeder , wil ik geen naakte oma en opa .noem mij maar preuts ,dan ben ik wel wat ik probeer te zeggen , als je liever niet hebt , dan moet je ook duidelijk zeggen dat je gewoon niet wilt , ook niet als ouder zijn ,maar goed misschien denk je wel heel anders over
Ik denk eigenlijk niet dat het zo'n probleem is om het ze te vertellen. Ze begrijpen dat jij naakcampings e.d. niet prettig vindt en dat respecteren ze ook. Dan lijkt mij dat ze er ook respect voor kunnen hebben dat jij je er niet prettig bij voelt dat jij je kind aan hun meegeeft daar naar toe. En zich vermaken met een emmer water kan toch ook bij hun in de tuin als het mooi weer is? heeft mijn zoontje vandaag de hele dag gedaan bij mijn ouders in de tuin, hij was overigens de enige naaktloper
Hier ben ik het echt helemaal mee eens! Als een kindje normaal bij iemand zit die kleren aan heeft raken ze toch ook wel eens een borst aan? En het lijkt me niet dat er mensen lekker met hun flamoes of piem in het gezicht van je kind gaan staan te slingeren. Ik zou er ds geen moeite mee hebben...ik denk dat kinderen zo klein nog niet eens door hebben dat mensen in hun blootje rondlopen. En er is ook niets raars aan een bloot lijf. Ik sta er ook raar van te kijken dat er mama's zijn die het helemaal raar/gek en onpasselijk vinden als hun baby/dreumes hun borst of tepel aan raken Het is niet zo dat ze er gekke gedachtes bij hebben! En als ze persongeluk papa's piem beetpakken doen ze dat ook niet met een raar idee! NIet dat je daarbij niet hoeft te zeggen dat dat niet mag...daar kan je gewoon duidelijk over zijn...maar je zit immers ook aan zijn piemie of tut.
Sorry, maar ik vind je (wat dit betreft) heel erg narrowminded. Denk je werkelijk dat iedereen daar bloot loopt, omdat ze dat geil vinden? Ze willen gewoon graag bloot zijn, that's all. Je kindje krijgt er echt niets van, bovendien zit hij nog in een fase dat spelen toch een stuk fijner gaat zonder dat spijkerbroekje. Wat geef je je zoontje eigenlijk voor een boodschap mee? Dat naakte mensen eng zijn, dat hij zich ervoor moet schamen? Ik ben geen nudist/naturist, maar ik vind dit echt op het overdrevene af. Ik zou het eerder eng vinden dat hij zo ver weg gaat zonder mij, maar dat vind jij blijkbaar minder belangrijk dan dat hij blote mensen ziet. Bovendien zal hij er zich niets van herinneren, want hij is nog niet eens een jaar Gewoon mee laten gaan! Krijgt hij echt helemaal niets van.
Als eerste zou ik mijn kind zo ie zo niet geven naar een camping naakt of niet naakt, Jamila is twee jaar en heeft pas 1keer een nachtje bij oma geslapen. Maar het idee van mijn kind op een naakt camping, brrrr krijg kippevel van de gedachte nee echt geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, gelukkig deelt mijn man die gedachte. Maar het idee op mijn schoonouders naakt te zien of in mijn dochter haar geval haar opa en oma plus héél veel andere mensen, nee daar draait mijn maag van om. Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen je schoonouders
Ow maar ik vind idd ook wel dat je eerlijk moet zijn tegen je schoonouders! Maar ik zou het dan wel zo respectvol mogelijk brengen! Helemaal omdat je ook zegt dat ze wel respect hebben voor jouw wens om daar niet heen te gaan.
Mee eens en juist omdat je nu al zegt dat ze respect hebben voor jou mening zullen ze ook dit wel begrijpen, denk zelfs dat ze het van binnen al weten, maar Opa's en Oma's proberen altijd graag dingen te bereiken . Mijn moeder vraagt al twee jaar lang wanneer mijn dochter een weekendje blijft slapen, mijn antwoord ; zodra ik daar aan toe ben :-D
Hmmm, wat ik me nu afvraag: Als het een gewone camping was geweest had hij dan wel mee gemogen? Want op zo'n camping gaat het concept "naakt" niet om het bloot zijn maar om het vrij voelen. En voor baby's van 10 maanden gelden de regels kleren uit vaak net effe niet helemaal. Zo wordt er vaak helemaal niet verwacht dat hij zonder luier is. Als je het wel leuk (of handig) vindt dat hij mee gaat naar de camping is daar in goed overleg vast wel wat mee te doen. Nou heb ik er zelf helemaal niet mee, ik ga niet naar zo'n camping (ben er 1 keer geweest, was niet mijn ding) en heb ik niets tegen bloot, graag zelfs in sommige situaties: ieder zijn meug.
De mensen hierboven die aangeven dat ze hun kind wel mee zouden geven en welke gedachten zij hierachter hebben; prima. Maar als de topicstarter zich er niet prettig bij voelt, dan moet zij dit zeker niet doen. Ik lees ook niet dat zij het naaktlopen veroordeelt, wel dat het helemaal niet bij haar past. Ik zou het ook niet doen overigens. Sowieso omdat ik mijn kindje onder het jaar niet uit logeren wil laten, en daarnaast omdat ik het ook niet prettig vind als mijn kind tegen allemaal blote lijven aan wordt gehouden. Niet omdat ik denk dat het allemaal perverds zijn, maar wel omdat ik het een raar idee vindt. Mijn zoon hoeft niet de borst van een wildvreemde aan te raken. Dat je zoon er niks van merkt ben ik het overigens ook niet mee eens. Hij zich zich er later niets van herinneren, maar kinderen zijn slimmer dan je denkt. Mijn kind van 6 maanden associeert bloot al met douchen, dus vindt het in die zin al raar als ik bloot zijn kamer binnen kom
Same here!! Mijn schoonouders gaan ook al jaren naar naturistencampings in het buitenland. Ik niet, ik ga zowiezo niet naar campings.....Ik vind het comfort van een huisje veel fijner, maar dat terzijde... Nu willen schoonouders ook heel erg graag dat mijn zoontje mee gaat voor een weekendje als hij uit de luiers is. Nu heb ik echt helemaal niets tegen naturistencampings en sauna's (af en toe zit ik daar ook te zweten...). Naar ik heb begrepen zijn naturistencampings vaak juist veel netter, relaxter, en gemoedelijker dan textielcampings, en dat er engerds rondlopen, tja...die heb je ook op het strand of in de speeltuin...plus dat ik denk dat dat wel meevalt. Sterker nog, een naturistencamping spreekt mij, op die manier dus, meer aan dan een gewone camping. 't Is alleen zo jammer dat iedereen er bloot loopt....... Overigens mag je altijd gekleed hoor als je dat liever hebt; niemand verplicht je om (als je bijv. ongesteld bent) in je blootje te lopen. Maaaaaaaar; ik wil ook niet dat Thije daar naar toe gaat. Mijn nekharen gaan ervan overeind staan! Ik kan niet eens goed uitleggen waarom. Het is niet dat ik heel preuts ben, maar het zit zo niet in mijn systeem... Terwijl Thije buiten met dit weer zoveel mogelijk in zijn blootje rond banjert! Het is meer dat ik hem niet wil leren dat bloot zijn de norm is ofzo (en ik kijk best graag buiten de gebaande paden hoor). Raar...ik kan het niet uitleggen, maar krijg er wel de kriebels van! Oja: ik moet het ook nog aan schoonouders vertellen.....