Kamperen op een Naakt-camping

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door BellaLuna, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik begrijp je heel goed hoor, en ik ben helemaal niet preuts. Maar zo'n naaktcamping vind ik echt maar raar en ik zou zoonlief nooit aan iemand meegeven die daar heen gaat.

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @mroos...helemaal met je eens dat de TS het niet moet doen als ze het zelf niet prettig vind hoor!

Maar ik vind wel dat daar een goede reden voor moet zijn.

Redenen als het feit dat een kindje aan de piemel van een vreemde zou gaan zitten vind ik geen reden.
    Dat gebeurt namelijk denk ik niet.
    Wij lopen zelf regelmatig bloot door het huis...ik ga me namelijk niet eerst uitgebreid aankleden als mn kindje 's nachts wakker wordt...en ik slaap nou eenmaal bloot.
    En Finn heeft echt nog nooit aan mijn of mn mans geslachtsdeel gezeten! (wel aan mn borsten ja...maar ja...dat is al helemaal niet gek natuurlijk)
    En als iemand niet wil dat een vreemde zijn of haar kindje vast heeft...moet dat aangegeven worden!

Als ik tegen mn schoonouders zeg dat ik iets niet wil respecteren ze dat...en doen ze het niet!

Dus maak het bespreebaar TS...dat is meer wat ik bedoel.
    Wijs het niet al af voordat je het fijne er vanaf weet!

En als je het niet ziet zitten om uberhaupt je kindje mee te geven moet je dat ook gewoon zeggen! Het is ook best een grote stap hoor!

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou het gewoon uitleggen, je wil niet dat je kindje tussen vreemde naakte mensen zit. Lijkt mij vrij normaal :)

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik zou het niet doen. Ben niet preuts en heb ook niks tegen naaktcampings, iedereen moet vooral lekker doen wat ie wil, maar mijn kind ging er niet naar toe. Ze kunnen je kindje ook een dagje meenemen naar de dierentuin of zo, toch?!

5. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Hoi allemaal! :)
    Heb jullie reacties naar aanleiding van mijn starterspost even flink doorgelezen en wil er graag even op reageren.

Mijn man en ik zijn al eens op die campings geweest, maar alleen als het regent of 's avonds laat, als iedereen al netjes aangekleed is. Ik ben vroeger nooit opgegroeid met naakt en brr, ik kan er gewoon niet tegen om naakte mensen te zien. Onze zoon ziet ons natuurlijk wel regelmatig naakt, met douchen of op de zondagochtend in bed, maar dat is dan ook alles.

Het probleem om hem mee te geven naar zo'n camping zit hem waarschijnlijk in het 'bloot'zijn, zíen van anderen mensen. Ik voel me daar niet prettig bij, en wil dan ook niet dat onze kleine vent daarmee 'geconfronteerd' wordt. Confronteren is een groot woord, maar hoop dat het een beetje duidelijk overkomt. De laatste keer dat wij op die camping waren, kwamen er verschillende stellen (aangekleed, het was laat) naar de tent van schoonpa en ma, om hun jongste kleinkind te zien. Door de tent heen pakte ze zijn handje en aaide erop... "Goh wat een schatje!" En ach, jullie weten hoe zoiets gaat......

Ik ben dus bang, dat als het lekker hoogzomer is, ze voor hun tentje zitten, en L. is lekker aan het spelen, dat mensen hem oppakken/aanraken.... Etc. En ookal is dit DUIDELIJK van tevoren besproken dat ik dat niet zou willen, het gebeurd toch! (Als oma oppast, maak ik een lijstje met de dingen die hij moet hebben... Achteraf hoor ik dat ze hééél wat anders heeft klaargemaakt... Dus er wordt niet echt naar me geluisterd)

Opa en oma zijn ook heel erg van het knuffelen en aanraken. En dat onze zoon dan in luier zit/speelt, dat maakt me niet uit... Maar opa en oma zijn wél naakt. En onze zoon zit dan wel op hún schoot. En zit aan hún lichaams'delen'. Mijn schoonmoeder heeft nogal flinke borsten, dus die zullen zeker niet onopgemerkt blijven.

Nee, ik krijg hier gewoon de rillingen van en ik zie het niet zitten om mijn zoon dáár naartoe te brengen. Als opa en oma op een normale camping hadden gezeten had ik er mínder moeite mee gehad. Natuurlijk nog wel moeite, omdat andere mensen aan mijn zoon zitten, maargoed. Ze zijn dan wel aangekleed.

Dusja, zolang mijn schoonpa en ma op zo'n camping zullen zitten, zal mijn zoon er níet te vinden zijn. (Of als ze aangekleed zijn.)

Ik laat het mijn man gewoon vertellen, ... Of ik zeg gewoon rustig op een duidelijke manier dat ik 't niet wil hebben omdat ik er niet achtersta. Weet gewoon 100% zeker dat ze het zullen begrijpen, maar ze zullen wel teleurgesteld zijn.

6. adi

adi Niet meer actief

Hoezo niet? Ik bedoel, een kindje hoeft toch niet altijd MET iemand te douchen?

7. adi

adi Niet meer actief

Ik zie het precies hetzelfde, en gewoon netjes vertellen. Het makkelijke is dat ze al weten hoe jij je erbij voelt, dus zal het niet als een schok komen dat je zo ook over je kind denkt

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik vroeg het net aan vriend en hij vind het ook nogal vreemd.
    ik vind zelf vooral het idee niks dat ze hem/haar op schoot nemen. bbrr.
    kan het niet goed uitleggen waarom ik het zelf niet zou doen, maar ik heb er niks mee.

en als je schoonouders het begrijpen dan is het vertellen nog iets makkelijker (denk ik??) hopelijk snappen ze het.
    succes

9. tulip

tulip Niet meer actief

hihi het is een erg droge reactie, maar ik sluit mij er helemaal bij aan. En dat ts haar kindje niet wil laten gaan, daarmee leert hij toch niet dat bloot raar is of vies. Die reactie las ik ook namelijk. De "norm" is toch nog steeds om aangekleed te zijn. Prima dat er stranden of campings zijn waar mensen ongekleed rond kunnen lopen, maar dat je daar niet aan meedoet betekent toch niet dat je een verkeerde associatie met het menselijk lichaam hebt???

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tulip, dat vind ik ook. dat ze mij of mijn vriend naakt ziet vind ik niet erg. opa's en oma's iets minder, maar oke (maar dat is omdat ik dan een beeld krijg bij naakte schoonouders:D:$)
    leah ziet haar neefjes ook regelmatig naakt, dat vind ik ook niet vreemd.
    net als dat leah in het begin verschoont werd, dan kwamen mijn neefjes kijken of ze al een piemel had:D ze wilden maar niet snappen dat die niet kwam.
    maar om nou vreemde mensen naakt te zien? dat hoeft voor mij niet echt.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik persoonlijk moet er ook niet aan denken; naakte schoonfamilie getjekkes!!! Ik vind het echt verschrikkelijk; naturisten, helemaal als ze ook nog zo nodig iets actiefs moeten doen; petanque spelen of fietsen ofzo...

Ik schaam me ook niet voor m'n eigen lijf, hoef dat alleen van anderen, laat staan schoonfamilie niet te zien!

Maar ik zou er dan weer geen moeite mee hebben als een naakt iemand mijn zoon op zou tillen. Hij is het gewend om lekker body-to-body tegen mama of papa aan te liggen en hij staat ook met papa onder de douche en er wordt echt geen "slurf" vastgepakt hoor! Ook als hij niet drinkt, zit hij echt niet aan mijn borsten te plukken.
    Ik vind het juist heerlijk dat kleine kinderen nog geen besef hebben van wat naakt zijn inhoudt.

Deel Deze Pagina