Wij hebben een tent gekocht! Voordat we mn dochtertje hadden hebben we ook al eens gekampeerd maar dat was met een klein tentje. Als kind gingen we ook vaak kamperen. Nu vroeg ik mij af wat we voor mn dochtertje als zitplek mee zullen nemen. Wij hadden vroeger zo'n uitvouwbaar picknicktafeltje maar dat vind ik met 1 kind nog beetje overdreven. Zelf zitten we op campingstoeltjes. Anders een kinderstoel? Maar is dat niet te hoog voor bij een campingtafel? Als ze lekker wil knutselen enz is een kinderstoelblad veel te klein... wie heeft er tips? En wat met slapen? Ze slaapt thuis in ledikant. Kopen we nog een campingbedje of al luchtbed met slaapzak? Bedankt alvast voor het meedenken!
Knutselen op een camping? Dat deden we vroeger nooit en ik doe dat nu ook niet met de kinderen, die hebben het te druk met buiten spelen Ik nam een campingbedje mee inderdaad, en op op te zitten de kinderstoel en een picknickkleed. Verder een klein opblaasbadje voor de tent, dat is echt ideaal
Haha mijn eerste gedachte was ook, knutselen op de camping? Kleuren wel, dat doen ze dan liggend op hun buik in de tent. Wij hadden toen Eva 1,5 was een ikea kinderstoel mee en een campingbed. Hier sliepen ze vanaf 2 jaar in een gewoon bed thuis en zou dan met kamperen ook een luchtbed doen. Als ze thuis nog in een ledikant slaapt een campingbed meenemen. Lisa gleed wel van het luchtbed af soms trouwens , waren we haar opeens kwijt, lag ze tussen de 2 luchtbedden in
Weet niet of het past, maar onze dochter slaapt op de camping tussenin. Maken we een 3persoonsbed, dus 3 luchtbedden naast elkaar. Wij gebruiken ook nooit slaapzakken maar nemen gewoon onze dekbedden mee. Verder nam ik voor haar een Ikea kinderstoel mee, maar nu ga ik eens kijken naar een verhogertje. En een picknickkleed, ligt in de tent op de grond met haar speelgoed en die sleep/leg ik elke dag buiten, dat is echt haar 'plekje'. Maar wij hebben een behoorlijke grote tent, waar dit allemaal in past.
Ik zou een campingbedje kopen als ze thuis ook nog in een ledikant ligt. En qua stoel: ik had altijd een opvouwbare picknicktafel met vier stoeltjes waar ze prima op zaten en ook aan eten, dus voor knutselen lijkt me ook ideaal.
Haha ja wij konden vroeger ook lekker knutselen en tekenen aan die picknicktafel. dus vandaar dat ik dat nu ook voor mij zie... bedoel dat naast het eten ze ook andere dingen aan de tafel kan doen.
Wij gaan dit jaar voor de 2e x met de tent weg. Onze zoon krijgt zijn eten in een kinderstoel en hebben een kinder campingstoeltje voor hem gekocht. Hij gaat nog gewoon in een campingbedje slapen. Weten we zeker dat hij nog in de tent ligt de volgende morgen
Je zou een extra klapstoel mee kunnen nemen, met daarop een autostoelverhoger. Dan kan ze ook aan de gewone klaptafel knutselen. Wij hebben 2 jaar geleden gekampeerd met onze zoon van 1,5 jaar oud en dat was heerlijk! Ik hoop dat we dit jaar weer gaan.
Leuk al die ervaringen! Zag op internet ook campingstoeltjes voor kinderen die hoger zijn. Ga daar ook nog even naar kijken.
Stoelen : Bocamp Dierenstoel Kids Leeuw Zo'n soort vouwstoel hebben we voor op de camping bij opa en oma, maar dit is niet handig met eten, (nu is dat misschien alleen bij die van ons moeilijk ) wel gewoon om op te zitten aan een tafeltje. Eurotrail Punch kinderstoel | Stoelen | Kampeerartikelen - Obelink.nl Dit soort stoelen zijn er ook, en kun je dus wel voor eten gebruiken.
Onze dochter was 2,5 en we hadden een mini luchtbed et slaapzak ineen, en een opvouwbaar kinder klapstoeltje. Verder een campingtafel(tje) en ja hier ook knutselen hoor! Mn kleuren dan.
Wij gaan dit jaar ook weer met een dochter van 3 en een zoon van 1,5. We nemen voor beiden een Ikea kinderstoel mee. Die staan op ongeveer dezelfde hoogte als de tafel. Verder hebben we voor beiden een dierenstoel (zie link mamameer). Voor het slapen: zoontje gaat in een tentje van Deryan en dochter op een luchtbed met slaapzak. Maar zij slaapt ook al in een groot bed en krijg ik echt niet meer opgesloten in het tentje. Verder een groot kleed mee om lekker op te spelen. Qua knutselspullen nemen wij alleen een kleurboek met potloden mee, meer niet. Qua speelgoed allebei een rugtasje. We kopen vaak daar een bal en een emmer met schepjes. Verder vond ik een regenpak ook heel handig op de camping en dan m.n. de broek. Handig als 's ochtends het gras nog erg nat is.
toen mijn zoontje 2,5 was mocht hij met eten in een grote mensen vouwstoel en als het echt niet meer lukte om stil te zitten ging hij in de buggy aan tafel. Zo'n kindervouwstoel is veel te laag om aan onze eettafel te zitten
Wij namen ook de ikea kinderstoel mee toen ze nog klein waren, en ze sliepen in een campingbedje. Dit jaar zal de jongste voor het eerst op een luchtbed gaan slapen. Vorig jaar hebben wij de kinderstoel ook niet meer meegenomen, hij zat met de oudste 2 aan de picknicktafel. Hij was toen bijna 2,5 jaar.
Bedankt voor alle tips en ervaringsverhalen! Die hoge vouwstoeltjes zien er wel goed uit. Die passen wel aan een campingaanbod. Bed ga ik nog over nadenken...
Vorig jaar zomer was zoontje net 2.5 jaar toen we voor het eerst gingen kamperen en wij hadden z'n kinderstoel (stokke) gewoon mee en hij sliep op een 1-persoons luchtbed, onder een dekbed. Hij sliep toen thuis al in een peuterbed, anders zou ik denk ik het campingbedje hebben meegenomen. We zaten aan het strand en hadden een bolderkar gehuurd, daarin hadden we een stoelkussen gelegd en hij viel regelmatig in slaap onderweg. Weet niet of ze iets van een fietsje heeft maar wij hadden z'n loopfiets mee en was een groot succes, heuse peuterloopfietswedstrijden op het veld