Plopsaland met kindje 1,5 jaar

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Shades, Jul 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shades

Shades Actief lid

Dec 25, 2016
    202
    9
    18
    Goedemorgen,
    Ik ben aan het twijfelen of ik zometeen in de auto stap om met mijn 1.5jr oude zoontje naar plopsaland te rijden. Het is 1.5 uur rijden dus dan kan hij mooi in de auto zijn ochtendslaapje doen.
    Maar is dat nou leuk voor een kindje van 1.5?
    Hij is groot fan van Bumba dus dat is de voornaamste reden waarom ik er met hem naar toe wil. Maar is hij voor de rest niet nog te jong? Ik vind het zo zonde om 3uur te rijden voor alleen Bumba

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Welke Plopsaland wilde je naar toe gaan?

Coevorden kan hij bv. weinig... Er is een 'peuterpleintje' en dan inderdaad Bumba zien (als die er al is op dat moment), maar dat is het dan wel. Dan zou ik hem liever voor de tv zetten met een Bumba dvd en een Bumba knuffel en naar de plaatselijke speeltuin gaan, geloof ik... Andere parken heb ik geen ervaring mee, maar denk dat dat vergelijkbaar is?

3. Shades

Shades Actief lid

Dec 25, 2016
    202
    9
    18
    #3 Shades, Jul 15, 2017
    Last edited: Jul 15, 2017
    Inderdaad Coevorden ja
    Dat is jammer! Het is dus niet zo dat Bumba daar de hele dag rondloopt?

Dan is wat jij zegt misschien nog niet eens zo'n heel gek idee haha
    Ik heb kaartjes voor Coevorden maar de rit ernaartoe en weer naar huis daar zie ik zo tegenop als het het niet echt waard is

Iemand enig idee welke 'pretparken' wel leuk zijn voor zo'n kleintje?

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Er zijn meet & greet momenten, maar meer dan een handje schudden en een foto maken is dat dan niet. Soms is er een Bumba show, maar dat verschilt per periode, ik geloof niet dat er altijd een Bumba show is (heb bv. ook wel eens Wickie gezien) en als het er is dan maar een of twee keer per dag. Daarvoor zou ik met een kindje van 1,5 echt niet gaan als ik er 2x 1,5 uur voor in de auto moest zitten.

Andere pretparken...lastig... Ik zou vooral iets dichter bij huis kiezen. Of iets wat je zelf ook leuk vindt. De Efteling (sprookjesbos) kan bv. best leuk zijn. En Kabouterland en Sprookjeswereld oid (in Drenthe) zijn ook meer geschikt. Plaswijckpark ook. Maar het meeste is leuker als ze net wat oude zijn, denk ik. Met 1,5 vonden ze hier het zwembad, de binnenspeeltuin, de kinderboerderij (en eventueel dierentuin), speeltuintjes in de wijk, enz. veel leuker.

5. Nana01

Nana01 Actief lid

Jul 30, 2016
    219
    66
    28
    Mag ik hier inhaken?
    Had al een topic geopend in de vakantie&vrije tijd hoek. Maar nog weinig reactie gekregen.

Wij willen volgende week misschien een dagje naar Plopsa de Panne.
    Nog nooit eerder geweest. We hebben 2 kinderen van bijna 4 en net 6.
    Het is 2,5 rijden en kan kaarten met 40% korting kopen.
    Enige wat me tegen houdt is de drukte. Is het heel extreem in de zomervakantie?

@Shades wij zijn 2x in Coevorden geweest. De eerste keer was onze dochter net 2 jaar. Was heel leuk voor haar maar Bumba is er idd niet heel de dag. Wij zaten in Centerparcs en hadden een ticket voor heel de vakantie dus konden elke dag een uurtje of 2 uurtjes gaan ipv hele dag.
    Je zal dan meer in het speel gedeelte zitten en dan komt een gewone speeltuin op hetzelfde neer.

6. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,329
    10,295
    113
    Ik zou met 1.5 ook niet speciaal zo lang rijden. Vaak is er dan toch te weinig te doen voor zo'n kleintje. Dan zou ik naar een grotere speeltuin gaan, kinderboerderij en in sommige plaatsten heb je hele kleine dierentuinen,zit dan tussen een dierentuin en kinderboerderij in.

7. Shades

Shades Actief lid

Dec 25, 2016
    202
    9
    18
    Dank jullie wel voor het meedenken. Drenthe is nog te doen, paswijckpark is ook al zo'n 1.5 uur
    En land van jan klaassen iemand toevallig al eens geweest? Dat is naast
    de deur
    En het dolfinarium? Iets verder weg maar daar heb ik ook nog kaartjes voor. Of is hij daar ook nog wat jong voor?

Owly die kleine dierentuinen heb je een idee in welke plaatsen die zitten?

Nana, ja het zou voor ons denk ik dan ook maar 2 uurtjes ofzoiets zijn als ik dat zo lees, maar dan dus 3 uur rijden..

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Coevorden voor een anderhalf-jarige... ik zou er zeker niet speciaal zo lang voor rijden. Er is voor die echte kleintjes weinig te doen en voor wat er is (ik vind het klein voor dat geld) vind ik het ook nog eens belachelijk duur. Volwassenen betalen namelijk ook gewoon, terwijl je eigenlijk niets anders kunt doen dan je kinderen begeleiden. Wij zijn net terug van een week Emmen en door eerdere ervaringen hebben we Plopsa dit keer links laten liggen.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Land van Jan Klaassen is zo leuk. Daar vragen de meiden hier elk jaar weer naar. Het fijne vinden wij dat het niet zo enorm is en het is meer een speeltuin als een attractiepark. Leuk voor ook de kleinere kinderen. Die kunnen veel meer doen dan. Ook is er een grote poppenkast dat ook leuk is voor de ouders. Wij gaan ook weer heen in de zomervakantie.

Shades likes this.
  10. Shades

Shades Actief lid

Dec 25, 2016
    202
    9
    18
    Dan denk ik dat dat het gaat worden vandaag, land van jan klaassen. Erg benieuwd :D

11. Shades

Shades Actief lid

Dec 25, 2016
    202
    9
    18
    Het is dat ik de kaartjes al heb, dus wat prijs betreft maakt het nu even niet uit voor mij.als ik dit allemaal zo lees zou ik het er zelf ook niet voor uitgeven
    De kaartjes zijn nog 2 maanden geldig dus ergens binnenkort zullen we er toch heen 'moeten' anders vind ik het ook weer zonde, haha

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Ik vind Plopsaland Coevorden juist heel erg leuk, maar dan voor wat ouder. De eerste keer dat we gingen was de jongste nog maar 1 oid, toen kon ze eigenlijk alleen maar in dat peuterdeel spelen en in een zeer beperkt aantal attracties als de draaimolen ed, het geluid van de show vond ze toen ook veel te hard ed. Vorig jaar zijn we weer geweest, toen waren ze 4 en 7, de jongste net lang genoeg om in het meeste te mogen (>1 meter - betaal je wel ook meer, maar ja ;)) en de oudste net niet te lang voor de meeste dingen en ook nog niet te oud. Het was er behoorlijk rustig (het was wel zomervakantie, dus had het niet verwacht), dus ze konden ook lekker hun gang gaan en gewoon tig keer ergens in als ze dat wilden. Kaartjes zijn vrijwel altijd wel met korting ergens te krijgen en dan vind ik het een prima park voor een dagje. :)

13. Ellen291982

Hoop dat jullie ook zo enthousiast zijn :)

14. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Waar kan je kaarten met korting kopen? Ik wil heel graag deze zomer nog heen.
    Met de leeftijd van jouw kinderen trouwens een toppark!

15. Ellen291982

Bij de dagjesuitactie van de Jumbo kn je met korting naar de Plopsaparken.
    Weet niet of je toevallig bij de ING bank zit, dan kan je met je rentepunten met korting heen.
    Via ANWB kan je ook met korting heen.
    Hoop dat je hier wat mee kan.
    Zag ze nu niet bij actievandedag.nl en groupon, maar ook daar kom je ze vaak tegen.
    O ja en vakantieveilingen heb je ze vaak ook met korting.
    Ik zoek vaak op kortingskaarten en kom Plopsa vaak tegen :)

16. Nana01

Nana01 Actief lid

Jul 30, 2016
    219
    66
    28
    Wij hebben een abonnement op de dierentuin en krijgen daarmee 40% korting.
    Heb het hele internet afgezocht naar de beste prijs.
    Via Airmiles kan ik ook nog met korting kaarten bestellen.

ING rentepunten helaas maar 7,50 korting. Jammer dat je geen volledige kaarten kunt bestellen want heb een hele berg rentepunten.

17. steefie1990

Dec 10, 2015
    52
    24
    8
    NULL
    NULL
    Wij zijn toevallig vorige week geweest met onze dochter van 1.5 jaar. Maar wij vonden het geen succes. Bumba vond ze wel heel erg leuk maar verder kon ze daar niet heel veel. Zijn daardoor ook niet heel lang geweest

Share This Page