Kamperen, schoolvakanties/bouwvak

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door fantastic, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fantastic

fantastic Actief lid

11 apr 2013
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij weten nog niet of wij dit jaar op vakantie gaan/kunnen.
    Maar waarschijnlijk zijn wij gebonden aan de bouwvak, waar kun je die periode nog redelijk (rustig) kamperen.
    Er hoeft niet allemaal luxe aanwezig te zijn, liefst buiten Nederland.
    Jullie nog tips? Welke landen zijn nog meer kind en kampeervriendelijk?
    En wat zijn jullie gemiddeld per nacht kwijt in de bouwvak met eigen tent?

Voorgaande jaren buiten schoolvakanties naar Frankrijk geweest.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij zijn altijd gebonden aan de bouwvak en zijn tot nu toe in Frankrijk geweest.
    Wij zijn max. 15 euro per nacht kwijt geweest met 2 betalende volwassenen. Dochter hoefden we nog niet te betalen.
    Wij hadden een geweldige camping in de Vogezen met zeer kindvriendelijk sanitair, la vologne in Xonrupt-longemer. 10 minuutjes wandelen naar een groot meer, maar je moet het er wel treffen met het weer. Wel veel te doen in de omgeving, leuke stadjes, de loopgraven, wandelingen, rodelen etc. Erg gevarieerd. Verder in de Jura, Franse Alpen en de gorges du verdon geweest. Die laatste 2 vind ik dan weer minder kindvriendelijk. Hoewel je in de verdon wel mooi weer hebt over het algemeen. Wandelen moet je daar niet willen met kinderen, warm en vrij avontuurlijk (vond ik tenminste).
    Ik vind trouwens de Ardèche ook erg leuk. Meestal wel goed qua temperatuur en mooie omgeving.

Ik hoor over Oostenrijk veel kindvriendelijke berichten, maar ik vind zelf de campings daar vrij prijzig.
    Verder is het ook wat wil je doen op vakantie. Maar zeker in Frankrijk zijn in elke streek wel campings te vinden die betaalbaar zijn in het hoogseizoen.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Duitsland is ook erg kindvriendelijk en niet zo duur.

Wij kamperen met 3 kinderen in de schoolvakanties en het loopt behoorlijk in de papieren soms, maar Duitsland is vrij goedkoop.

Wij betalen de laatste jaren toch vaak wel minimaal 30-35 euro per nacht met 3 kinderen en eigen caravan, maar als je een camping hebt met een beetje extra zit je zo aan 40 euro. En bijv. aan zee in Frankrijk hebben we zelfs wel eens 65 euro betaald, te gek voor woorden.

Deel Deze Pagina