Kamperen - staanplaats boeken?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Jess93, 12 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wij hebben een tent besteld voor de zomervakantie(s), deze hebben we besteld: Kampa Hayling 6 Air. Voorheen 'kampeerde' we eigenlijk altijd met een stacaravan of safaritent op locatie huren, maar het scheelt enorm veel geld om zelf een tent mee te nemen. De 'air' tenten vinden we dan nog wel chill, gezien je niet met die stokken loopt te klooien voor het opzetten haha! Vroeger hebben we beide als kind ook altijd gekampeerd dus ervaring hebben we er wel mee!

    Nu zie ik echter dat je via veel campingaanbieders nu nog geen staanplaats kan boeken, nu vroeg ik mij dus af of iemand hier er ervaring mee heeft: hoe snel zijn de staanplaatsen vol? Wanneer moet je een beetje uiterlijk boeken? Kan je bij reservering ook een veldnummer opgeven welke je zou willen & houden ze zich hier dan doorgaans aan? Of kan je de plek beter ter plekke uitzoeken? Volgend jaar willen we in ieder geval naar Kroatië & heb al wel wat leuke campings op het oog.

    Dank vast voor jullie ervaringen! :D
     
  2. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.455
    4.289
    113
    Vrouw
    Wij hebben aankomende zomervakantie alles alweer vastgelegd. 4 campings in 30 dagen. Er zijn zelfs al veel campings vol! Wij hadden ook Kroatië in onze gedachten (maar niet gedaan), camping Valkanela was al te boeken.

    Wij boeken eigenlijk altijd de A-locaties, dus óf extra groot óf met privesanitair óf aan het water. Deze plekken zijn altijd als eerste vol. Wij willen ook het liefst een eigen waterpunt op de plek.
    Niet alle campings kan je een voorkeurnummer doorgeven, maar in de opmerkingen geef ik wel vaak meerdere nummers door die mijn voorkeur hebben en eigenlijk is het ook altijd wel gelukt dan.

    Het ligt er ook aan wat voor een soort camping je voorkeur heeft natuurlijk. Wij hebben aankomend jaar een luxe sportcamping (Oostenrijk), een hysterische kindercamping (Italië), een geitenwollen sokken camping (30 plekken in de bergen in Italië) en een luxe camping in Zwitserland. Heel verschillend allemaal.
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  3. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Dank voor je reactie! Boek jij de campings altijd via de campingwebsite zelf of via een tussenaanbieder zoals bijvoorbeeld 'Allcamps'?
     
  4. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.455
    4.289
    113
    Vrouw
    Altijd via de campings zelf. Ik leesblind reviews en haal de tips uit mijn omgeving, Facebook en camping life :) (daar hebben we de camping in Zwitserland vandaan)
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  5. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.628
    1.813
    113
    Ja dat scheelt enorm hé?!

    Ik weet niet hoe het met Kroatië zit, wij boeken meestal in de kerstvakantie. Dan hebben we tijd om alle eisen en verlangens te bespreken met elkaar.

    Als je een compeerplek boekt op nummer betaal je daar vaak extra voor én je weet niet altijd hoe het eruit ziet. Laatste vakantie leek het leuker dan dat het was. We dachten aan het meer te zitten, maar er was nog een bos tussen. Verder wel een fijne vakantie gehad. Andere keren klopte het wel.
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  6. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.542
    1.687
    113
    Wij boeken altijd rechtstreeks bij de camping. Bij de meeste campings kan dat online, sommige campings kan dit per mail.
    Wij hebben ook al geboekt, maar doen dit eigenlijk nooit zo ver van tevoren. Meestal boek ik in mei pas.
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  7. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.721
    2.584
    113
    Een camping waar je nu nog geen kampeerplaats voor komende zomer lijkt me heel raar. Sommige campings zitten al weken volgeboekt en anderen al grotendeels. Kijk je wel op de website van de camping zelf?
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  8. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    770
    397
    63
    Wij hebben ook een Kampa Air tent, echt heel handig.
    Waar je ook (voornamelijk in het buitenland) rekening mee moet houden is de ondergrond van een staanplaats (her en der is dit grind, niet goed voor je tent) en de grootte van de plek. De Hayling is vrij groot dus daar moet je wel naar kijken.
    Ik kijk vooral op grote boekingssites en Facebook maar boek meestal bij de campings zelf.. meestal als we er uit zijn waar we heen willen, dit jaar zal dat rond de kerst zijn denk ik..
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    16.412
    28.249
    113
    Vrouw
    Wij boeken ook altijd op de camping zelf. Heg is heel verschillend per regio en type camping of je er vroeg bij moet zijn of niet.
    Bijvoorbeeld kleinere campings in Frankrijk en dan net buiten de heel toeristische gebieden is boeken biet nodig.
    Maar wil je naar de wadden dan ben je in januari al te laat voor sommige campings.

    Wij beginnen meestal met plannen in december en boeken in januari/februari. Dat is nog maar 1 keer niet gelukt. Toen wilden we naar Texel en was alles vol (wat aan de enige harde eis: grote staanplaats voldeed). Dat jaar zijn we uitgeweken naar Zuid Limburg.
    Jaar erna net voor de kerstvakantie Texel geboekt.

    Buiten hoogseizoen is boeken bijna nergens nodig.
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  10. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Zeker! Heb ze een mail gestuurd & komt dus kennelijk omdat de prijzen voor 2024 niet vastliggen. Ik heb mn wensen doorgegeven & wanneer de prijzen bekend zijn sturen ze me gelijk een aanbod! :thumup:
     
  11. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Dank voor de tip mbt ondergrond! Daar zullen we zeker op letten, ook dat t wel beetje vlak is en niet op een heuvel bijvoorbeeld haha!

    Welke Kampa airtent hebben jullie? Pompen jullie met de hand of een elektrische pomp? De hayling is idd groot, hij was vooral lekker hoog met groot slaapdeel wat wij belangrijk vinden met onze lengte (2m & 1.86).
     
  12. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    770
    397
    63
    Wij hebben de Croyde 6. Die is vergelijkbaar met de Hayling 6 alleen iets langer volgens mij. Wij pompen met de hand op, duurt ongeveer 10 minuten voor 6 buizen. Met de bijgeleverde pomp, werkt prima en snel..
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  13. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ah die hadden wij ook gezien ja! Die vonden wij voor ons net een tikje te groot met zn 4en:D maar vonden het wel een super mooie tent! 10 minuten valt me alles mee, good to know :thumup:
     
  14. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    21.011
    7.920
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    1 tip mbt die opblaastenten.. Koop een reservetube (of 2) en neem die mee. Bij mijn collega hebben ze in de nacht 1 tube lek gestoken voor de lol, en zijn hele vakantie was dus voorbij....
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.102
    7.187
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ligt er wel een beetje aan naar wat soort campings je gaat. Een deel van het soort campings waar wij naartoe gaan gebeuren dat soort dingen echt niet. Bij grotere onpersoonlijke camping loop je dat risico wel wat meer.

    Wij hebben ook een kampa air tent, denk de Croyde, met 2 voortenten zeg maar, dus wel heel groot. Het opzetten is echt zo gedaan, het opruimen is wat lastiger omdat echt alle lucht eruit moet, en je wil de tent goed droog hebben (maar dat is bij elke tent natuurlijk).
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  16. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.931
    4.308
    113
    zo’n reserve tube is wel handig idd. De tube kan door de hitte ook knappen. Heb ik van mensen op de camping in frankrijk gehoord. Die hadden hun tent een deel van de tijd in de hete zon staan, en waarschijnlijk in relatief koude de tent op druk gezet. Daarna is er door de hitte extra druk op gekomen, en een buis gesprongen. Zelf gelukkig niet ondervonden.
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.102
    7.187
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan is ie waarschijnlijk te hard opgepompt, de buis moet wel ruimte hebben om uit te kunnen zetten.
     
  18. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.640
    4.073
    113
    Als je naar populaire campings wil moet je er snel bij zijn. Toevallig ging deze week de boeking open bin camping nr.1 tm 3 van onze keuze lijst. Nou bij geen van de 3 ben ik erdoor gekomen. Heb nu op de 4e keus een plek maar wel maar 1 week en eigenlijk 2 dagen eerder dan we wilde gaan. Nu wachten tot andere campings open gasn voor boeken en hopen dat ik op week 1 kan aansluiten. Vind het de laatste 2 jaar echt niet leuk meer een camping te boeken. Het is nog erger dan concertkaarten
     
  19. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.355
    3.812
    113
    Vrouw
    Wij boeken het liefst pas een dag van te voren. Ik word op de één of andere manier onrustig als ik me nu al vast leg voor 3 weken zomervakantie. Heb graag nog de flexibiliteit. En zo kan ik ook nog de weersvoorspelling afwachten.
     
  20. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.542
    1.687
    113
    Dan zou mijn vakantie-zin ook opdrogen:rolleyes:
    Als het zo snel gaat, dan zullen ook al veel mensen tijdens hun vakantie de camping voor volgend jaar weer vastleggen toch?
    Ik herken het gelukkig niet. Wij kiezen ook vaak voor de grotere, wat populaire campings. Maar niet zo populair blijkbaar.
     

Deel Deze Pagina