Kamperen (tent) en onweer

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Snoopy1979, 14 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sybil

Sybil Actief lid

10 mrt 2017
    200
    156
    43
    Los van onweer: bij zware regenval in korte tijd is het ook verstandig om op modderstromen te letten (mocht je in berg/heuvelachtig gebied zitten). Wij zijn ook wel eens naar de auto gevlucht midden in de nacht. Het ging zó tekeer, dan voel je je toch prettiger met metaal om je heen i.p.v. doek en de mogelijkheid om iets sneller dan wandelsnelheid vooruit te komen, mocht dat nodig zijn...

2. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    #22 Sophie221, 17 jul 2017
    Laatst bewerkt: 17 jul 2017
    Persoonlijk zou ik me vooraf ook niet zo'n zorgen maken en ter plekke een oplossing verzinnen. Maar ik snap dat niet iedereen zo is en om dan meteen te zeggen dat iemand daarom maar beter een huisje of appartement kan huren vind ik een beetje kort door de bocht.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Ik ben ook voorzichtig met onweer, wij hebben een keer op de snelweg gereden en het regende zo hard dat je nauwelijks wat zag en het was de ene na de andere flits nog nooit zo iets gezien en voelde me in onze autp ook echt niet veilig. Zo "snel" mogelijk van de snelweg gegaan.

Dus nee ik zou niet in een tent slapen , dan maar ongemakkelijk in de auto

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik maak me geen zorgen hoor, maar kampeer al 20 jaar en heb nog maar 1 keer onweer gehad, toen duurde het maar kort en hebben we bij het sanitair geschuild. Nu geven ze de hele nacht onweer aan en vroeg ik me dus af wat anderen dan doen en of in de auto gaan zitten overdreven is.

Ik vind kamperen heerlijk dus appartementje zal je me niet snel vinden ;)

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb hier echt nog nooit over nagedacht. Ik kampeer al 37 jaar, ook wel in tenten. Ik ben dol op onweer, haha. Maar het zou inderdaad best gevaarlijk kunnen zijn.
    In Oostenrijk waar wij vaak naar toegaan in de zomer onweert het soms elke nacht. Kan me niet voorstellen om dan elke nacht in je auto te gaan slapen. Volgens mij zijn er vaak ook wel bliksemafleiders in de buurt, of in elk geval huizen of zo die hoger zijn dan jij in je polyester tentje met plastic stokken.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ik haat onweer..

Zitten nu in een tent in Frankrijk..werd wakker van een enormeklap onweer.
    Man wakker gemaakt, buienradar gecheckd en zou nog meer gaan onweren.
    Kids wakker gemaakt.... Maar geen onweer meer.
    Haha.

Hoop dat de buren niet wakker zijn geworden

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Momenteel rommelt het hier flink, maar wel ver weg. Wel is de hoeveelheid water die naar beneden komt echt niet normaal, op een gegeven moment hoor je gewoon geen druppels meer! :eek: Kan dus ook even niet zo goed slapen en moet plassen :confused:. Buienalarm zegt dat het droog is tussen 4:30 en 4:35 dus dan ga ik maar op dat moment :p

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    ik moest vannacht ook.... gezellig door de harde regen rennen.
    Tijd wakker gelegen.. Maar gelukkig sliep de jongste uit dus pas net wakker

Waar zitten jullie?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben uiteindelijk rond 5:00 gaan plassen, toen was het eindelijk weer een beetje rustiger. Ben rond 6:00 weer gaan slapen, tot een uur of 8, toen had de jongste in haar bed geplast (heeft ze al een jaar ofzo niet gedaan) dus kon meteen aan de slag ;).
    Wij zitten in de Eifel, in Oberweis, camping Prümtal. Kan deze camping echt aanraden!
    Nu is het weer droog en warm trouwens.

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Zal zo gelijk ff kijken thnx :)

Deel Deze Pagina