kamperen... tuigje?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Marieke1983, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij gaan als Ties net 1 is geworden, 2 weken in frankrijk kamperen. Ties is een heel druk mannetje die alle kanten oprolt/tijgert en nu zit ik te denken aan een tuigje, die we voor de tent kunnen vastzetten.
    lijkt me heel handig, maar aan de andere kant is hij dan net een hond die je vastzet.

heeft iemand hier ervaringen mee?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee geen ervaring mee dochter was geen wegloper, maar als ik wel een wegloper zou hebben. Dan zou ik het wel doen! Niets ergers dan je kindje die er vandoor is, dan maar liever er een geitje van maken :p

Maar ik zou eerst kijken of het wel nodig is! En anders wel los als jullie allebei opletten zoddat hij ook nog kan ontdekken.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou het zelf niet doen. Mijn jongste is 15 maanden, hij loopt al een tijdje en het is een echt weglopertje. We hebben afgelopen voorjaar al gekampeerd en toen ging er ook al steeds vandoor.

Toch zou ik hem niet vast willen zetten. Ik vind dat zo zielig eruit zien, en bovendien is het toch juist leuk voor een kind om lekker op ontdekking te kunnen gaan. Het is idd wel vermoeiend, want je moet hem constant in de gaten houden en er steeds achteraan, maar dat hoort er bij. Ik heb me er al bij neergelegd dat deze vakantie waarschijnlijk best enerverend gaat worden, haha. Gelukkig slaapt ie nog 2-3 uur 's middags.

Misschien kun je beter een campingbedje meenemen of een opvouwbare box, zodat je hem veilig buiten kunt laten spelen?

4. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    hier gaan we ook op vakantie, en zeker een tuigje wat mee gaat,..en eigenlijk vind ik het er doodzielig uitzien en vind het alleen geschikt voor honden bij wijze van.
    Maar vind het voor mijn dochter als voor ons nog erger om om de 2 minuten te moeten waarschuwen, nu kan ze lekker 2 meter rondom lopen en niet te dicht bij de zee komen, zo behoudt ze toch lekker haar "vrijheid"met lopen en ondernemen!
    Succes met je kleuze, en toch thuigje kost 6,95, bij prental. kunt hem ook gewoon kopen en pas gebruiken indien nodig!
    groetjes, pink

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    ik zou een tuigje meenemen, kost geen drol. En dan eventjes kijken hoe het gaat. ligt ook een beetje aan de camping en de ligging enzo. ik vind een kind onder een auto zieliger dat een kind in een tuigje hoor!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind een tuigje dus echt niet kunnen, je bent met z'n tweeën met 1 kind, dus dan is er toch altijd iemand om je kind in de gaten te houden?

Wij zijn toen Eva 8 maanden was gaan kamperen met onze tent, was een hele uitdaging, de tent opzetten met z'n tweeën terwijl er telkens iemand even weg moest om Eva weer op haar kleedje te zetten ;), maar het is gelukt :). En anders inderdaad even een campingbedje gebruiken als box. En verder gewoon blijven opletten. Ik vind dat je met tuigje eigenlijk nog beter op moet letten, helemaal veilig is dat natuurlijk ook niet.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    ik vond een tuigje ook altijd maar raar, maar op mijn werk gebruiken we ze ook. En daar kwam ik erachter dat het soms voor de veiligheid wel erg aangenaam is!
    Tja, je moet het zelf weten, wel of niet. Maar als je twijfelt zou ik er in nederland alvast 1 kopen...

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Je hebt ook polsbandjes. Die zien er niet 'tuigerig' uit.

9. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Wij gaan ook op vakantie naar zuid frankrijk en ik ga er echt eentje aanschaffen. Liever dat het er vreemd/ raar en tuigerig uitziet dan dat ik in een onbewaakt ogenblik mijn zoon kwijt ben en duizend angsten uitsta. Oftewel mijn zoon krijgt echt een tuigje voor om de tent.

10. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    geen ervaring mee, maar ik heb het wel vaker gezien dat dit op de camping gebruikt wordt. Ik zie het trouwens in nederland ook wel eens, moeder met kind aan het winkelen, kind zit niet in de buggy maar heeft zo'n tuigje om.
    Zie ook wel eens dat ouders hele barricades bij tent/caravan hebben opgezet om hun kind daarin te laten spelen.
    Denk dat je gewoon moet doen waar jij je prettig bij voelt. En vooral niet denken wat een ander denkt!!

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Goh, dat er hier toch nog zoveel mensen schrijven die het wel zouden doen. Wij stonden vorig jaar op een camping naast een stel die hadden ook een kind van bijna 1,5 aan een tuigje. Het arme jongetje wilde steeds naar de speeltuin (was een rond veld, met in het midden een speeltuin, zandbak, glijbaan etc), maar dat haalde hij dus niet. Dan stond hij weer te huilen aan het eind van zijn touw, terwijl zijn grote broer wel lekker aan het spelen was. Ik vond dat zo zielig, die ouders konden hem in de gaten houden vanuit hun luie stoel, het was een autovrij veld, ze stonden een heel eind bij de ingang vandaan, dus hij kon ook niet binnen 2 tellen weglopen, en toch lieten ze hem niet lekker zijn gangetje gaan.
    Sindsdien heb ik pas echt een afkeer van tuigjes, denk ik.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja ik vind het voor op vakantie ook echt niet kunnen eigenlijk. Het is niet alleen vakantie voor jezelf, ook voor je kind. En je hebt juist dan toch alle tijd om op te letten?
    Als mensen het in de stad gebruiken bij een kind dat anders snel de benen neemt en onder een auto komt, ja, dan begrijp ik het enigszins wel. Maar op vakantie, dat vind ik wel een beetje zielig.
    Maar ach, iedereen moet gewoon doen waar ze zich prettig bij voelt toch?

13. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    wij hebben dat ook nooit gedaan je wilt zelf toch ook niet vast liggen als je bij de tent of caravan bent kan je toch wel je kind in de gaten houden :(

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja dat vind ik ook. Je hebt vakantie, juist dan heb je lekker tijd om bezig te zijn met je kinderen. Ok, met opbouwen en afbreken of zo, kan ik me nog iets voorstellen. Wij zetten de jongste dan meestal in de caravan met de onderste helft van de deur dicht of in zijn kinderstoel, zodat hij niet weg kan en dan iets te eten geven of zo. Maar verder vind ik het juist met kamperen zo leuk dat kinderen heerlijk kunnen rondstruinen en buiten spelen. En dat je ze dan in de gaten moet houden of veel met ze bezig bent, dat hoort erbij en kan juist erg leuk zijn.

TO, jouw zoontje tijgert en rolt alleen nog maar? Dan is hij al helemaal niet zo mobiel dat hij binnen de kortste keren verdwenen is, toch?

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hij rolt echt ontzettend snel, dus zou er niet al te zeker van zijn, haha!

en ik zou het tuigje echt niet dagelijks gebruiken ofzo, meer voor de momenten dat ik bijv. alleen ben en bezig ben zodat ik Ties niet goed in de gaten kan houden. een kind wat consequent niet bij een speeltuin kan en dan gaat huilen vind ik ook zielig.

@wenneke, ik zit zelf ook niet graag in een vierkante houten bak met spijlen (box dus) maar dat doen we ook met onze kinderen. dus dat vind ik geen argument ;)

conclusie: we kopen er eentje en gebruiken hem alleen als het echt nodig is. bedankt voor alle reacties!

16. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    nou mijn kids liggen byna nooit in de box dus jah,vind alleen maar leuk als ze kunne spelen/rollen of wat dan ook

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier een ervaringsdeskundig wat betreft 'vastliggen'. Mijn ouders gebruikten voor mij ook een tuigje op het strand. Echt geen trauma's aan overgehouden hoor! (Ik kan me er natuurlijk niks van herinneren,want het is alleen voor jonge kinderen.) Ik heb er ook geen extreme gewoontes aan overgehouden ofzo ;)

Het is al eerder gezegd; zo'n tuigje is gezelliger dan de hele tijd moeten horen. "Blijf hier." "Niet doen" "Kom terug" etc. Volgens mijn vader liep ik één keer tot het einde van het touw, "tonk op m'n kont", even verbaasd om me heen gekeken en daarna vond ik het prima. En het goede nieuws is: ik ben niet kwijtgeraakt of verzopen. Bovendien: ook als je met z'n tweetjes bent, kan er iets gebeuren waarrdoor bij jullie beiden de aandacht even ergens anders op gericht is. Je kind kan echt zomaar weg zijn. Dat gebeurt zo vaak! Over het algemeen loopt het natuurlijk goed af, maar toch...

En persoonlijk zie ik liever ouders die hun kind beschermen met zo'n tuigje, dan die mensen die op de open dag van de luchtmacht keer op keer werden omgeropen en hun kinderen uiteindelijk DRIE EN EEN HALF UUR bij de 'gevonden voorwerpen' achterlieten. Da's in mijn ogen veel zieliger!

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou het persoonlijk niet doen, mijn kind is geen hondje. dan maar wat beter opletten.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Maar Tupp, dat is ook wel weer het andere uiterste he.

Ik vind zelf echt, als je met twee volwassenen en 1 klein kind bent, moet je het voor elkaar kunnen krijgen om dat kleine kind in je buurt te houden, zonder dat je het als een hondje aan de lijn legt. Zelfs als er eentje aan het koken is of zo, kan de ander toch opletten. En om hoeveel tijd gaat het nou helemaal? Ik bedoel, mijn zoontje is 15 maanden. 's Ochtends staan we op, aankleden, ontbijten, ff spelen (dus opletten). Dan gaan we boodschappen doen of ergens naar toe of zwemmen of wat dan ook, dus dan zit je al niet meer op je campingstoeltje. 's Middags slaapt hij 2-3 uur achter elkaar, kun je heerlijk relaxed liggen zonnebaden of boekjes lezen of wat dan ook. En daarna weer uit bed, iets eten en drinken, nog even spelen (opletten!), nog een wandelingetje hier of daar, weer eten, douchen en naar bed. Tja, dan kom ik toch wel aan twee opletmomenten op zo'n vakantiedag... Dat lijkt me toch wel te doen, zonder je kind aan te lijnen, of niet?

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, jij jouw mening, ik de mijne. Ik kan me voorstellen dat iemand er wel voor kiest. En 't is ook prima als je er niet voor kiest.
    Maar ik vind het erg dat sommige mensen zo veroordelend reageren. Als ik hier de vergelijking met honden lees, vind ik dat gewoon ronduit onbeschoft.

Deel Deze Pagina