Kamperen voor beginners

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Caro25, 27 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Hi allemaal,

Ik, als echte kampeerhater heb steeds vaker het idee om een paar nachtjes op een camping te staan in..jawel! Een tent:roflmao:

Niet persee voor mijzelf, maar omdat onze kinderen het waarschijnlijk wel fantastisch vinden en wij het leuk vinden om mooie herinneringen te maken met onze kinderen. We zijn wel heel erg van het buiten leven en spelen, dus een paar nachtjes in een tent zal vast moeten lukken. :cool:

Maar ik heb eigenlijk geen idee wat je allemaal mee moet zeulen:o:. We gaan met 3 jonge kinderen van (bijna) 5, 4 en 1.

Hebben jullie tips? Wat moet er vooral mee, of juist niet? :p

Alvast bedankt!

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    ik zou zeggen boek een safaritent. om het gevoel te beleven. is denk ik net zo mooi als in een tent. helemaal als je niet perse van het kamperen bent. als je alles mee wilt nemen heb je heel veel nodig. ik denk dat onderstaande lijstje het minimale is...

tent voor 5 personen
    haringen
    hamer
    eurostekker
    verlengsnoer/kabel
    stekkerdoos
    koelbox
    slaap matjes
    slaapzakken
    voor de kleinste in jullie geval een campingbedje of deryan
    kussens
    tafel
    stoelen
    gaspitje, gasflesjes
    pannen
    servies
    bestek
    kopjes
    plastic glazen
    kleding
    speelgoed

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Als je een hekel hebt aan kamperen weet ik niet zeker of je kinderen wel echt een handige leeftijd hebben om dat te overwinnen. Ik was gek op kamperen, totdat we dat met onze 1 jarige gingen doen:oops:
    Kamperen met zulke kleintjes is hard werk! Om nog niet te spreken van alle spullen die je mee moet nemen!
    Ik zou ook een huurtent nemen om het uit te proberen en wachten tot ze wat ouder zijn.

Inge1984 vindt dit leuk.
  4. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ik zou lekker een eigen tent kopen. Huurtenten zijn hartstikke duur relatief en de vraag is of alles echt schoon is en wie er voor jullie op die matrasjes heeft gelegen. Een eigen tent is lekker schoon.

Kamperen met kleine kids is overigens echt leuk, ik ben 2 x een halve zomervakantie met mijn neefje en nichtje op een waddeneiland gaan kamperen zij waren toen 1 en 3. Ene ouder moest werken en andere ouder kon niks door ziekte dus ik met die twee kleine moppies 3 weken weg. Onbetaalbaar.

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Je kunt ook een tent via marktplaats kopen. Wij hebben jaren gedaan met een 6 p tunneltent van 100 euro, van katoen/polyester (helemaal katoen was niks voor ons, wij stonden nooit 2 weken op een plek, polyester te zweterig). Later voor 100 euro een tunneltent voor 4 p.
    Verder luchtbedden, slaapzakken (of om het eens uit te proberen gewoon de eigen dekbedden), kussens, pomp, pannen, bestek, borden, bekers, skottelbraai of fornuisje
    Stoelen en tafel (ik ben fan van de inklapbare picknicktafel, met 2 kinderen gebruikten we die plus 2 lekkere stoelen voor onszelf, extra tafel was overbodig) koelbox (op stroom vonden wij heel fijn), verlengsnoer en evt reisstekker als je naar het buitenland gaat.
    Voor kleine kinderen campingbedje die we meteen als box gebruikten.
    Dat was denk ik wel de basis. Ohja, en altijd 2 rollen ducttape :roflmao: dat kwam altijd van pas.
    En als je mooi weer hebt nog een parasol met parasolharing.

Kamperen is zó heerlijk!!

6. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Qua spullen eens met bovenstaande. Maar hou er rekening mee dat kamperen met een 1-jarige weinig ontspannen is. Nog te klein om zelf over de camping te laten scharrelen en te groot om braaf bij de tent te blijven. Daar ben je dus continue achteraan aan het rennen.
    Was voor ons als echte kampeer liefhebber iets wat we voor lief namen. Maar als eerste kampeer ervaring terwijl je eigenlijk niet van kamperen houdt? Dan moet je in iedergeval goed onthouden dat de ervaring niet is zoals kamperen kan zijn.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. WWJD

WWJD Niet meer actief

Eens!

Daarnaast kan een kampeerervaring al heel anders zijn bij verschillend soort weer.
    Hier ervaring met een net geen 1 jarige gehad en kamperen ging toen prima. Maar we hadden er toen nog maar 1.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Voor een paar nachtjes zou ik zéker voor een huurtent gaan... het inpakken, opzetten, schoonmaken en afbreken neemt 2x zoveel tijd in, als dat je er bent. Verder is het zo dat als je een tent opzet, dat het handig is om dat met z'n 2en te doen. Maar met kinderen in die leeftijd, moet je óók gewoon je kinderen goed in de gaten houden en die stuiteren dan natuurlijk rond.
    Dat is écht niet ontspannend. En als het dan voor 2 weken is - is het het misschien wel waard.. maar voor een (lang) weekend of midweek.. écht niet doen.

Buiten dat - heb je gewoon veel ruimte nodig om alles mee te nemen, een tent neemt best veel plek in. En dan heb je nog geen spullen bij verder..

9. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Hangt ook een beetje van de camping af. Als je een kleine overzichtelijke camping kiest kunnen die van 4 en 5 prima zelf gaan rondscharrelen. Zeker als je een plekje op een veld met speeltuin in het midden kiest. Onze toen 1-jarige knoopten we altijd aan een scheerlijn vast terwijl we de tent gingen opzetten/afbreken :p. Zo kon ze niet weglopen en wij rustig ons ding doen. Maar goed, wij hebben de tent incl. hele inrichting in een half uur staan. Als je daar heel lang mee bezig bent vinden ze zo'n scheerlijn waarschijnlijk minder grappig.

Maar een huurtent lijkt me voor een paar nachtjes proberen ook de beste oplossing. Als je het dan leuk vindt kun je altijd nog je hele kampeer uitrusting gaan aanschaffen.

Fruity90 vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.672
    113
    Vrouw
    Met kleine kinderen is het aan te raden voor een kleine overzichtelijke camping te gaan.

Grote campings lijken vaak fantastisch, met speelparadijzen en zwembaden etc. Maar kleintjes kunnen er makkelijk verdwalen. Denk aan: loopt naar de wc en gaat na het plassen aan de andere kant het toiletgebouw uit. Komt op een ander veldje. Gaat zoeken waar zijn tent staat, en loopt straal de verkeerde kant op.Op een kleine camping heb je dat niet.

Wij hebben, toen onze kinderen klein waren heel vaak op camping de Donkershoeve in st Oedenrode gestaan.
    1 veldje waarbij de kampeerplekken allemaal aan de rand van het veld zijn. Met in het midden sportveldjes trampoline (ingegraven) en speeltuintje aan de zijjant.
    Bijkomend voordeel: dicht bij kampeervakantie de Wit, dus als je nog spullen mist dan kan je daar terecht :)

Kamperen met 1-jarige was voor ons geen punt. Ze konden beide nog niet lopen op die leeftijd. Kleedje op de grond, wat speelgoed erbij en je had er geen kind aan.
    Deryan tentje was ideaal. Vooral voor de middagslaapje, omdat je hem dan buiten in de schaduw kon zetten (in de tent eerst het snel te warm overdag)

Ook goed om op te letten bij campingkeuze: waar mag de auto staan. Veel kleinere campings zijn autovrij met een parkeerterrein buiten de camping. Dan mag he alleen het terrein op tijden bij aankomst en vertrek. Veel veiliger dus. En fijner ook vind ik zelf om niet overal geparkeerde auto's te hebben.

Rozebeer vindt dit leuk.
  11. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Gezien de leeftijd is dit misschien wat. Mocht je toch geen tent willen maar trekkers hut of chalet kan dit namelijk ook maar sta je we op camping.
    https://www.campinghetbosbad.nl/
    leuke kleine overzichtelijke camping met speeltuin. Om de hoek kinderboerderij en zwembad.

Deel Deze Pagina