Wat nemen jullie mee in de categorie handige tips om mee te nemen op vakantie? De ene keer sleep ik teveel mee, vorig jaar miste ik vanalles. Wij blijven in Nederland en zitten in een huisje. Ik neem altijd tafelkleed mee, voor het geval die tafels die er staan niet zo fris zijn. Plastic bekers van Ikea voor de kinderen. Spelletjes gooi ik bij elkaar in ivm ruimte. De kinderen willen graag hun fiets mee, helaas we hebben geen trekhaak met fietsendrager, dus dat lukt niet. Fietsen huren had ik naar gekeken, behoorlijk prijzig. Maar hoe doen anderen dat? Neem je dan wel iets anders mee? Step ofzo?
Je kunt evt ook voor een of twee dagen fietsen huren, dat scheelt al een stuk in de prijs. Wij hebben wel eens fietsen gehuurd voor een week.... hebben er 1 keer mee gefietst. Dus alsnog dure bezigheid ondanks het pakket wat we hadden geboekt. Drie jaar geleden hebben we gewoon 1 dag fietsen gehuurd. Mocht je wel fietsen mee willen hebben, heb je in je omgeving niet iemand met een trekhaak of een busje? Dan zou je kunnen overwegen dat die persoon de fietsen brengt of dat je die auto leent voor de vakantieperiode. Stepje oid meenemen zou ik dan evt wel doen, mits er ruimte voor is. In veel huisjes is vaak ook wel iets van spelletjes te vinden, maar dat moet natuurlijk qua leeftijd wel passen.
Ik haal de (kaart)spelletjes ook uit hun originele doos, doe er een elastiekje om en stop het bij elkaar in een schoenendoos. Voor onze wandelingen nemen we een picknickkleed, een tekenkaart en een miniflesje met azijn mee. We gaan vaak wandelen en worden wel eens gestoken door een of ander insect. Azijn neutraliseert de beet. We nemen een klein opvouwbaar koeltasje mee, een koelelement, een goed afsluitbaar bakje (voor fruit) en onze hervulbare waterflessen. De kinderen mogen voor de vakantie altijd een nieuw boek uitzoeken. De kinderen proppen hun schooltas vol met speelgoed en daar moeten ze het mee doen. Ze mogen daarnaast nog 1 groot ding meenemen, een knuffel of een pop oid. Daarnaast gaat er 1 kleine shopper met knutselspullen en buitenspeelgoed mee. Is tot nu toe meer dan genoeg geweest. Kleding ed pakken we in in shoppers ipv koffers. De shoppers kun je makkelijk opruimen, gebruiken voor een dagje strand, voor de boodschappen etc.