Kamperen voor Dummies.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LadyKikker, 22 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Inderdaad!! Het is wat gedoe maar als je eenmaal staat gaat er niks boven het kampeergevoel!! Heerlijk relax en basic waardoor ik zelf ook altijd terug ga naar mijn 'eigen basis'. Nu al weer zin in! :D

Mamalizzy en Snoopy1979 vinden dit leuk.
  2. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Op sommige campings staan er megakoelkasten en vriezers. Superhandig voor extra voorraad zoals ijsjes etc. Je schrijft je naam erop en op basis van vertrouwen blijven anderen eraf.

3. linkiepinkie

Wij hebben nu een caravan ipv tent. Maar wij hadden jarenlang een Bardani tent zo'n eentje met ronde koepel/tentstokken. Erg tevreden over!

4. linkiepinkie

Nog een tip! Koop alvast toiletpapier en zet een rol in het Dashboard kastje voor onderweg ook erg handig.

LadyKikker vindt dit leuk.
  5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Echt hè. M’n man wilde ook nooit kamperen, 4 jaar geleden toch een keer geprobeerd (in een gehuurde tent), en hij was om. Jaar erna hebben we een vouwwagen aangeschaft, love it.

6. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Maar eerlijk is eerlijk als het mooi weer is en alles blijft droog... Dat is toch wel onbetaalbaar :)

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik vind een hotel niet fijn, of het moet een kamer met balkon en zitje en koelkast/klein keukentje zijn, maar dat is vaak niet te betalen in vakanties (wij zitten beide in het onderwijs met schoolgaand kind). Een huisje vind ik ook prettig hoor, maar de gezelligheid van kamperen en de vriendjes en vriendinnetjes voor kinderen dat heb je niet met huisjes. Mensen leven ook veel meer binnen. Op een camping leeft iedereen buiten.
    Maar kramperen heb ik nog nooit gedaan. Echt wel eens regen gehad, maar nooit zo extreem en als dat wel zo zou zijn zouden wij inpakken en de zon opzoeken. Dat hebben we weleens gedaan bedenk ik me... Toen stonden we in Nederland op de Beekse Bergen en het was echt k#tweer. Toen hebben we alles ingepakt en zijn we naar Oostenrijk gereden.

linkiepinkie en Butchke vinden dit leuk.
  8. Butchke

Butchke Niet meer actief

Na 3 kampeerpogingen hebben wij het opgegeven. 1x tourcaravan en 2x stacaravan. En zelfs dat vind ik al behelpen:oops::oops::oops::oops:
    Sorry wij houden toch echt van comfort en luxe en een paar weken niet koken, wassen, vegen, opruimen en behelpen qua ruimte.
    Maar hé... respect voor de kampeerders, gewoon helemaal niets voor ons.

Wij boeken overigens altijd een hotel, grote familiekamers met keuken, met een miniclub/kinderclub, zwembaden etc. Ook in Oostenrijk. We Leven de hele dag buiten, houden sowieso van actieve vakanties en niet liggen bakken op het strand of aan het zwembad.
    Nog nooit het campinggevoel gemist.;)

Youtan vindt dit leuk.
  9. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Wat betaal je dan als ik zo vrij mag zijn voor een week?

Butchke vindt dit leuk.
  10. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dat ligt er een beetje aan waar en hoe.;)
    Zomervakantie Oostenrijk, meestal 2,5 of 3 weken in een 4-sterrenhotel met veel faciliteiten en halfpension/volpension, rond €5000. Dus ongeveer zo’n €2000 per week met 4 personen. Maar we kiezen ook vaak voor alleen ontbijt. Maar de prijzen ontlopen elkaar dan niet veel. Je mag dan bij het ontbijt een lunchpakket samenstellen om mee te nemen als je wil. Maar we vinden het leuker om ergens te gaan lunchen omdat we de hele dag op pad zijn.
    We hebben dan een Hotelkamer met aparte 2 slaapkamers, woonkamer, groot balkon en keuken, die iedere dag wordt gepoetst:oops::thumup:

Hotel Spanje, Slovenië, Italië (Verblijven we meestal iets korter), circa 1700/2000 per week.

11. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Wow dat is wel veel geld :)

Butchke vindt dit leuk.
  12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat vind ik dus ook. En ik vind kamperen hartstikke leuk. Ik ga echt niet duizenden euro's betalen terwijl ik kamperen voor 250 euro per week ook hartstikke leuk vind :). We zijn straks inclusief benzine en tol 700 euro kwijt voor 2 weken.

Mamalizzy en Nellie4 vinden dit leuk.
  13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een kleine eurostekker en nemen een groot haspel mee.
    Verwarming is inderdaad ideaal! Vooral als je zoals wij ook wel naar Normandië of Bretagne gaat. In de avonden zo fijn en voor het slapen gaan even de slaapcabine voorverwarmen. Wij hebben een kleintje van zo'n 20 cm hoog, voor ongeveer 15 euro bij een bouwmarkt in Frankrijk gehaald. Werkt perfect! Wel even op letten hoeveel ampère je kan gebruiken. Bij 6 ampère kan je 220(volt) x6(ampère)=1320 watt maximaal gebruiken. De optimale stand is 2000 watt, maar meestal heb je in Normandië of Bretagne meer watt.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Als ik duizenden euro's moet betalen kan ik gewoon niet eens genieten van mn vakantie.

Mamalizzy en Snoopy1979 vinden dit leuk.
  15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.742
    113
    Vrouw
    En op wat voor camping staan jullie dan ongeveer als je met 500 euro rond bent voor 2 weken? Heb je een voorbeeldje?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kleinschalige campings met niet al teveel voorzieningen, zoals:
    Vallee de Lignac
    Plage de Treguer
    Bleu soleil (Rouffignac-Saint-Cernin-de-Reilhac)
    Ferme d'Helice

17. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Maar dat is natuurlijk een budget wat voor veel mensen niet haalbaar is!
    Wij hebben dat budget niet, maar gelukkig zijn we wel allebei al kamperen gewend vanaf onze kinderjaren en vinden we het ook echt leuk. Ook voor de kinderen.

Butchke vindt dit leuk.
  18. Butchke

Butchke Niet meer actief

We realiseren ons ook dat we echt boffen met zo'n budget. En dat dit voor veel mensen niet haalbaar is.
    Maar kamperen moet je nou eenmaal liggen. Mijn man die van jongs af aan heeft gekampeerd met zijn ouders, zou het nooit meer willen doen. Ook niet in een sta caravan. Het met de paplepel ingieten gaat niet altijd op;)
    Zelfs zijn ouders hebben 5 jaar geleden hun caravan verkocht, na 50 jaar gekampeerd te hebben. Gaan nu altijd in een hotel op vakantie en zeggen telkens, 'dat we dit niet eerder ontdekt hebben':oops:

Maar nogmaals, heel fijn dat niet iedereen dezelfde smaak heeft qua vakanties en dat iedereen gelukkig andere eisen heeft wat betreft luxe, budget, vermaak, regio etc:thumup:

appelsap27 vindt dit leuk.
  19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Deze camping is ook leuk, leuke omgeving ook. 300 euro per week met de tent met 4 personen.

https://camping-dordogne.net/

Dit is precies onze tent en tafel met stoeltjes. Alleen ander gezin ;)

Screenshot_20200524-093457.png

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.742
    113
    Vrouw
    Leuke campings allemaal.
    Wel tof dat je campings hebt met luxe plekken waar vanalles aanwezig is.
    Zou ideaal zijn om te proberen voor ons.

Deel Deze Pagina