Je hoeft hopelijk niet altijd alles op te ruimen als je effe gaat wandelen? Waar slapen jullie op? Luchtmatras, mat,....? Ik ben het topic hier waar aan het kapen. Dus opstarter als je het maar niets vind, geef een seintje, dan maak ik zelf eentje aan.
ja maar ik ben zo’n kluns die dan savonds de lamp gaat zoeken in de tent waar ik hem had gelaten de avond ervoor...en dan raad je het al, niet opgeladen...ik zou er dan 1 op tafel op zonne energie neer kunnen zetten en een met batterij in de tent. Dat is nog wel handig. Wij hebben altijd maar 1 lamp en dat is eigenlijk wat te weinig! we hebben trouwens ook maar 1 tafel mee. En afgelopen jaar in zwitserland heeft die de hele week binnen gestaan ivm regen. Dus dan is een extra lamp op batterijen ook wel handig.
wij slapen op luchtbedden, de kinderen op self inflatable /zelf opblaasbare matrassen. De reden dat we op luchtbedden slapen, is dat deze een stuk minder ruimte innemen in de auto, de dikkere zelfopblaasbare matjes zijn vaak nog best wel groot, of erg duur.
Dit idd. Wij laten altijd op matjes. Maar 4 matjes in de auto, dat neemt echt veel ruimte in. Nu dus 2 tweepersoons luchtbedden.
Nee hoor, wij ruimen niks op als we weg gaan. Wij hebben nu een vouwwagen, dus daar zitten bedden met lattenbodem in. Toen we nog een tent hadden sliepen we op luchtbedden, wel van die verhoogde.
Bij de action heb je echt leuke lampjes op batterijen. Wij hebben een roze lantaarntje, die afgelopen weekend na acht (!) jaar leeg was! Wij hebben ook een gaslamp, die vind ik fantastisch, geeft supermooie licht! Maar de mooiste momenteel is een witte campinglantaarn van kunststof. Mijn schoonouders hebben deze, geeft supermooie licht! En is ook op batterijen. https://www.lampenlicht.nl/tafellamp-wit-flame-effect-22-cm-storm-mini?utm_source=kelkoo-nl&utm_medium=prijsvergelijker&utm_campaign=buitenlampen&utm_content=98368
Ja zeker!! Ik vul steeds mn uitzetlijst aan met dingen die voorbij komen. Veel dingen stonden er al op maar ook echt heel veel niet.
mijn tips: - reserveharingen (ik heb normale en rotsharingen maar dat is afhankelijk welke bestemming je hebt.) - haringtrekker (zie vaak mensen die dat niet bij zich hebben) - juiste stekkers voor stroom - zaklamp - ik gebruik de stevige boodschappentassen voor vuile was. - elektrische kachel om de vochtigheid uit de tent te krijgen of als het koud is. - goed broodmes voor de hardere broden - medicijntas (wij nemen mee: paracetamol, imodium, anti hooikoortstabletten, keelpastilles, hormoonzalf voor de muggenbeten (allergie), betadinezalf, deet, pleisters en blaarpleisters) Tips voor compact kamperen heb ik ook mocht je dat willen. Wij kamperen met zn 2en met een vierpersoons tunneltent. Al onze spullen gaan in onze corsa mee zonder aanhanger of dakkoffer.
ik wist niet eens dat het bestond een haring trekker! Hahaha! Wij gebruiken altijd de achterkant van een hamer, of een andere haring om de haringen eruit te krijgen!
Kaasschaaf en kurketrekker..... al verschillende keren gehad dat we die nog extra hebben aangeschaft op de plaats van bestemming
Die hangzakjesdoekdinges (zie paar posten hiervoor) dat is ook echt ie-de-aal! Ken ik nog van vroegah, mijn ouders hadden ook zo'n ding in de tent hangen. Hebben m zelf ook. Oh ja, er zijn van die speciale kruidenpotjes voor op de camping, met iets van 7 of 8 soorten kruiden en specerijen (de meest gebruikte)