Kamperen voor Dummies.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LadyKikker, 22 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Zo'n verwarming trekt toch gelijk de hele stroomvoorziening van de camping leeg?

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Haha bij ons ook inderdaad!

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Moet je een speciale nemen met een lage voltage/ampère. Speciale camping kacheltjes.
    Ook bij de oven, waterkoker daarop letten. Én niet alles tegelijk aan willen zetten :D. Daar heeft man een neiging toe en dan kan je het zelf fixen als je erbij kan of op zoek naar de technische dienst op de camping ;).

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee hoor, wij kunnen kiezen tussen 1000 en 2000 watt, is maar net hoeveel ampère je hebt wat mogelijk is. En inderdaad niet waterkoker en verwarming tegelijkertijd aan, want dan klapt de zekering eruit/schakelaar om ;)

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    https://www.kampeerwereld.nl/eurom-safe-t-heater-1500-elektrische-kachel-341898/

zulke kacheltjes zijn speciaal voor de camping, voor meer electrische apparaten moet je wel meer dan 6Ampere hebben. je hebt overigens ook kacheltjes op gas, of op petroleum. dus genoeg opties.
    wij hebben zo'n Klein electrisch kacheltje in de caravan, maar in de tent moeten we het doen met een extra trui en sokken.

6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ok, thnx. Best een goed idee denk om zo'n ding mee te nemen. Voor de natte dagen wel lekker ook, tegen het klamme.

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    En koken?

Welke pannen gebruik je veel?

Wij hebben een skottelbraai gekocht en denk nu zelf dat ik aan een kook en steelpan genoeg heb. Het zal toch veel bbq, pasta, salade, soep, enz. worden.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    #168 Snoopy1979, 4 jun 2020
    Laatst bewerkt: 4 jun 2020
    Wij hebben er eentje gekocht bij de Brico in Frankrijk, was iets van 15 euro, hij is zo'n 20 cm hoog dus echt klein. Maar werkt super, vooral als je meer dan 10 ampère hebt op de camping, dan kan je de 2000 watt stand gebruiken en dan wordt het echt snel lekker warm.

Zo een hebben wij:

https://www.bouwbink.nl/elektra/werkplaatskachels/2242/eurom-vk2002-ventilatorkachel?gclid=CjwKCAjwt-L2BRA_EiwAacX32fqCa3CTenAonlMTsCCCFoWga-0ZmDO1bnJcpHdFWhRnUgAPJ3oeNRoC6bgQAvD_BwE

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben naast de party grill, 2 pannen, steel/sauspannetje en 1 koekenpan.

10. Laust

Laust Lid

10 sep 2016
    39
    20
    8
    NULL
    NULL
    Wat nemen jullie allemaal bizar veel mee :o: Wij kampeerden altijd met 2 kids een een Skoda Fabia. Geen aanhanger, geen dakkoffer, gewoon alles achterin. En dan hebben we nog de extra dikke bedjes van de Decathlon. En de binnenspiegel kunnen we nog gebruiken ook :roflmao: Nou moet ik zeggen dat wij wel rondtrekken (max 3 dagen op een camping). Dus alles wat je meeneemt, heb je gewoon heel vaak in je handen. En wij hebben altijd mooi weer (want als het gaat regenen dan vertrekken we weer).

Om te koken hebben we een Cadac Safarichef, een waterkoker en een soort dubbele bak van de Tupperware voor de pasta. Die laatste doet ook dienst als vergiet en salade/broodschaal. Een kookpannetje waren we afgelopen jaar vergeten maar eigenlijk hebben we hem ook niet echt gemist.

Tip van mij: boterhamzakjes. Om restjes in te bewaren, lunchpakketjes mee te maken etc. En de gewone, goede messen uit de keukenla. En gebruik de wasmachine van de camping in plaats van handwasjes in een emmer.

Wij zijn trouwens echte koffiedrinkers en hebben een hoop geprobeerd de afgelopen jaren. De aeropress vonden we te veel gedoe, daar drinken we echt te veel koffie voor (wie hem over wil nemen, mijn inbox staat open!). Bij een gewone cafetiére vond ik de koffie te bitter, te veel drap onderin en was hij al bijna koud voordat je hem kon gaan drinken. Laat staan het tweede kopje... We hebben nu een bonenmaler en een dubbelwandige rvs cafetiére van Bodum. Tot nu toe is dit de beste koffie die we op de camping gehad hebben. Al check ik bij het aanmelden altijd even wat voor apparaat ze hebben staan :D Hoe maken jullie je koffie op de camping?

11. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Heel ouderwets opgieten.. Dan hebben we aan een waterkoker genoeg.

Dank voor de tips

12. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij nemen onze Nespresso apparaat gewoon mee in de caravan. (De kleinste variant)

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Man drinkt oploskoffie, ik hou het bij thee of een lekkere kop koffie op een terrasje.

Wij nemen overigens ook minimaal aan spullen mee, maar met een tent (van katoen, neemt wat meer ruimte in beslag dan polyester denk ik), grondzeil, slaap spullen voor 4 personen, 4 stoelen en een tafel, koelbox en kookgerei is de auto en dakkoffer al snel gevuld. Wij pakken de auto ook niet helemaal vol in, wil ook door de binnenspiegel wel wat kunnen zien.

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Koffie...

wij hebben oploskoffie, en een percolator.

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    idd, wij hebben onze dakkoffer ook zeker nodig! Misschien zijn onze tenten al groter dan die van @Laust

16. Laust

Laust Lid

10 sep 2016
    39
    20
    8
    NULL
    NULL
    mamameer vindt dit leuk.
  17. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
  18. Laust

Laust Lid

10 sep 2016
    39
    20
    8
    NULL
    NULL
    Ja, dit is echt een fijn ding! Hij staat snel, is relatief klein, licht en goedkoop. Dat Fresh&Black werkt echt zo goed als ze beloven.

Grondzeil doen wij trouwens niet aan. Ik vind dat altijd zo'n gedoe en ik heb het idee dat het daardoor allemaal natter wordt/blijft. Maar waarschijnlijk doe ik iets fout... tips?

19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Met het grondzeil bedoelde ik het vaste grondzeil (inritsbaar). Daaronder doen we tegenwoordig een worteldoek.

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb net een leuke vouwwagen op de kop getikt.... ga hem morgenavond ophalen :D Dus wie weet gaan we alsnog eventjes weg. Dus het lijstje met handige dingen ga ik nog maar eens bijwerken, doorspitten etc en kijken wat hier zo klaar staat voor gebruik en wat er evt bijgekocht moet worden.

Zitten jammer genoeg even met opvang van de honden (eentje met stevige gebruiksaanwijzing, dus moet wel de juiste oppas hebben) dus misschien wel weg maar dan op bijv 20 km afstand, dan kan mijn partner de honden zelf verzorgen. Zitten in principe in ruime buitenkennels en ze zijn dat gewend.

Deel Deze Pagina