Wij gaan niet op vakantie, althans zoals de Jumbo reclame zegt; Hintergarden! Nu zullen wij op zp niet de enige zijn, dus dacht ik dat het leuk zou zijn als we elkaar tips of leuke ideeen kunnen delen! Mijn idee; Elke dag 'reizen' we naar een ander land; ik ga elke dag iets koken en eten wat in dat land gebruikelijk is of wat we anders ook zouden eten! Dus als we in Duitsland zijn, eten we harde bolletjes en curryworst of frankrijk ontbijten we met croissantjes. Enige aanvulling mag aangezien ik nog niet compleet ben.... Wellicht hebben jullie ook nog leuke ideeen!
china/Thailand/vietnam alles met stokjes eten, en lekkere rijstgerechten India, lassie als middag drankje en curries mexico, ontbijt met breakfast burritos, mexicaans avondmaal met bonen en rijst. middenoosten, shakshuka Griekenland, mousaka Nepal, dahl baht
voor Vietnam is summer rolls maken ook heel leuk, rijstpapier vullen met allerlei lekkers Als voorbeeld: https://myfoodblog.nl/recipe/rijstvel-loempia-kip-garnalen/
Engeland: English breakfast (jak! ) en/of fish and chips Zweden: knäckebröd Denemarken: ENORME ijsjes Oostenrijk: kaiserschmarren
Wat een ontzettend leuk idee. USA: barbecue inclusief maïskolf Belgie: dikke frites met mayo Duitsland: schnitzel Frankrijk: croque monsieux, baguette met brie, salade nicoise Zwitserland: flammkuchen
Marokko: couscous Suriname: roti Amerika: fastfood of chips bij een broodje (vinden ze hier prachtig ) en chocolatechip cookies, hotdogs, pancakes Italië: pasta Mexico: taco’s of tortilla’s Turkije: baklava Indonesië (?): spekkoek India: curry/currie Griekenland: souvlaki, mousaka
Je hebt natuurlijk ook een foto nodig uit dat land... Mijn man en ik zijn ooit een dagje op fake-cation geweest, waarbij we in onze buurt allemaal foto's hebben gemaakt 'in' Italië, Frankrijk etc. Uiteraard kan je er nog allemaal attributen/knutsels/verkleedkisten bij gebruiken om de geloofwaardigheid te vergroten
Sorry voor mijn betweterigheid hoor...excuus. Schnitzel is eigenlijk oostenrijks flammkuchen, super lekker, komt uit de regio net iets ten noorden van Zwitserland, de elzas in frankrijk en net over de grens daar in duitsland, regio Baden. voor Zwitserland is Kaasfondue een topper!
Superleuk!!! Wij hebben inderdaad vorige keer gekampeerd in de woonkamer en vond mijn dochter prachtig. Misschien kan je er op die manier een feestje van maken.
Wat een geweldig idee! ik moet nu al lachen!!!! Aangezien ik goed ben in fotoshop, komt dat helemaal goed! Ik heb al een hoop gerechten op het menu staan!
Whahahaha ik had ook schnitzel bij Oostenrijk! Daar hebben we hem gegeten met gebakken paprika en champignons en nog even onder de grill met kaas!
Hahaha wij totaal niet, dus vooral gebruik gemaakt van mensen die hun was buiten hadden hangen, truttige theekopjes uit Engeland met high tea (kringloop 50ct voor 2 echt lelijke Engelse kopjes), plekjes in de wijk die door konden voor een riviertje in Frankrijk, graffiti die in eens iets New York maakt etc. Je gaat de buurt ook door hele andere ogen zien
Dit hebben we gedaan tijdens de kerst! Met zijn allen beneden slapen, ook zeer geslaagd (weinig geslapen dat wel...) En we hebben nog een tentje die de kinderen ook kunnen gebruiken!