kamperen, waar let je op kleding?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door brenda1976, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik ga met kind van 2,5 en dan 9 mnd camperen, wat moet je meenemen?
    heb je best veel kleding nodig? of juist niet? en warme kleding extra?
    Wat zijn jullie ervaringen?
    Gaan jullie met heeeel veel kleding op pad, of wassen jullie tussendoor?
    En hebben jullie nog dingen dat jullie zeggen van dat is handig en echt moet je meenemen?

gr brenda

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik neem altijd heel veel kleding mee: wij gaan binnenkort een week en neem sowieso voor 7 dagen mee + wat setjes extra. Verder zorg ik voor laagjes dwz lange broek, romper mouwloos,korte mouw, lange mouw, t-shirt korte mouw , longsleeves, vesten, dikke truien. Hiermee kun je altijd wel combineren als het koud mocht zijn en als het super warm is heb je alleen rompers nodig (voor je 9 mnd kindje dan bij grote peuters vind ik een romper met luier geen gezicht).

Voor `s nachts heb ik voor de jongste (dochter is nu 3,5 en wil er niet meer in, vorig jaar nog wel, nu heeft ze een slaapzak) een combisleeper. Ideaal je kunt hem heel makkelijk aanpassen aan de temperatuur (binnenzak erin of eruit, mouwen eraan of eraf. Verder een dunne pyjama en een dikke pyjama en met de verschillende rompers kun je verder combineren.

Zoonlief slaapt in een campingbed, dus ligt van de grond, voor ons en dochter neem ik ook wollen dekens mee voor onder de matjes. Vorig jaar gekampeerd met nachttemperaturen binnen in de tent van 3 tot 6 graden en we hebben het niet koud gehad. Vandaar ook dat ik altijd veel kleding mee neem in mei verwacht je niet zulke lage temperaturen meer normaal.

Ik neem altijd veel te veel mee en na afloop kunnen de schone kleren de kast weer in. Ik was nooit op vakantie, ik heb ook vakantie en geen zin in de was (hooguit een poepromper omdat je die anders nooit meer schoon krijgt of een vlek uit een lievelings t-shirt).

Aanrader: regenbroek voor je 9-maanden kindje, de mijne kruipt nu en zo blijft hij droog als het gras nat is. En een compleet regenpak met laarzen voor je oudste: kan hij ook buiten spelen/plassen stampen als het eens slecht weer is.

Verder deryan tentje om overdag in te slapen, het wordt in een tent in de zon veel te warm om te slapen en zo kan je kindje overdag lekker in de schaduw slapen zonder vervelende beestjes die hem steken.

3. brenda1976

van die regenbroeken is echt toptip!
    veel kleren dus, zat ik wel goed. Ik ga wel een keer wassen, we gaan namelijk 2 weken. Maar wil ik meer handoeken enz wassen.
    het tentje heb ik ook gekocht, die gaat al overal mee naar toe.
    Ik heb 2 peutertentjes gekocht.... voor alle2 een.

Ook heb ik kleertjes gekregen ooit van iemand die totaal mijn smaak niet is, Sander heeft het niet aan gehad.... nu heb ik die in de hand gehad en dacht..... ooo die neem ik mee op vakantie, doe ik jasper aan, vies en hup de vuinis in. (lees geen was).
    toen zei mam, je trek hem toch niet aan....want je wil dat hij er leuk uitziet. Tja zit wat in.
    maar vind wel optie om het toch te doen. Sander heeft wat broeken die nog wel passen maar niet zo lang en waar de knieen slecht van zijn. Ook daarvan denk ik, meenemen en vies, weg ermee.
    Maar doe je dit ook?
    We zitten wel op een luxe camping, 5 sterren en we hebben een eigen douche en toilet.
    gr brenda

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee ik trek mijn kinderen geen kleding aan die ik niet leuk vindt, ook niet op vakantie. Hooguit trek ik ze iets leuks aan waar een vlek inzit die er niet meer uit gaat (na een half uur gras kruipen of zandbak zie je het verschil toch niet meer). Slechte broeken heb ik niet, mijn dochter is wat dat betreft een echt meisje, maar die zou ik zeker mee nemen, handig voor als het gras nat is of voor de zandbak.

Heel luxe met eigen douche en wc! Douche vind ik niet zo erg, maar een eigen wc lijkt me wel heel fijn (en fris ;). Ik deel helaas de wc met de rest van de camping en neem om die reden het potje mee voor dochter.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Inderdaad regenpak en laarzen zijn ideaal, ook voor 's ochtends vroeg als het gras nog nat is en ze toch al buiten willen spelen. Ik weet niet waar je heen gaat, maar 's avonds kan het vaak flink afkoelen, dus dan is een lekkere fleecetrui wel fijn.
    Wat ook wel handig is zijn van die (nep)crocs. Lelijke dingen, maar ideaal voor naar het zwembad of de douches.
    Ik neem zelf voor 1 week kleren mee en was tussendoor regelmatig. Maar goed, wij gaan 4 weken, voor zolang kan niemand kleding meenemen en dan zit je bovendien op een gegeven moment met enorme bergen vieze was, haha.
    Ik neem trouwens wel normale kleding mee, maar niet het mooiste en nieuwste. De kans is toch vrij groot dat er ongebruikelijke (gras/modder)vlekken in komen en dat vind ik zonde. Ik heb idd ook wel gekregen kleding liggen die ik niet mooi vind, en soms gebruik ik die ook wel voor de vakantie. MAar niet als ik het echt niks vind, ik wil tenslotte wel dat ze ook een beetje leuk op de vakantiefoto's staan, haha.

Nog een andere handige kampeertip. Wij hebben zo'n grote flexibele emmer die we als badje gebruiken, een soort enorme tummytub zeg maar. Ideaal. We vullen hem bij de kraan met warm water en de kinderen badderen gewoon in onze eigen caravan. Geen gedoe met douches die te koud of te heet of vies zijn, of waar je net neit genoeg tijd hebt met muntjes of waar je zelf zeiknat wordt als je er bij staat. Wij hebben zo'n klein badkamertje in de caravan waar precies die emmer inpast, ze badderen lekker warm, schoon en droog en kunnen daarna regelrecht hun bed in. Ook erg geschikt als buitenspeelbadje op warme dagen en om speelgoed in op te slaan.

6. brenda1976

Sander is echt een jongen en valt regelmatig gaten in de broek.
    Dus ik heb veel broeken die er op zich nog netjes uit zien, maar de knie er (bijna) door is.
    Die draag ik nu eigelijk niet, dus dacht voor de vakantie ideaal.
    aantrekken en weg ermee.
    We gaan 2 weken, dus zal wel keer handdoeken enz meoten wassen.

Is het dan een hele grote emmer?
    kan me niet zoveel bij voorstellen.

regenkleding ga ik achteraan, meestal als ik erg veel moeite er voor moet doen dan blijf het droog hahaha (tips waar ze het verkopen voor maat 74 en maat 92?)

verder nog tips?

we hjebben bij de aldi een dakdrager gekocht. We konden van mijn broertje een karretje lenen, maar nadeel is dat de fietsen dan niet mee konden.
    Vraag me alleen af of het wel groot genoeg is hahaha

volgens mij wordt het een echte volksverhuizing.
    gr brenda

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    die flexibele emmers hebben ze bij de hema op het moment
    ik gebruik m ook op de camping
    al haar badspullen mee dan staat ie in de douche en alles blijft schoon
    en ik doe er wasjes in

8. brenda1976

dat is een goede tip.
    Ik kan me van vroeger herinneren dat regelmatig spullen nat waren! thanks!

Deel Deze Pagina