Op vakantie met een kleuter en 2 peuters

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mxm, 16 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar ervaringen van moeders die met 3 kinderen op vakantie zijn gegaan naar het buitenland. Wij zitten te twijfelen om naar Frankrijk toe te rijden. Ongeveer 1100 km. Naar een camping. Chalet alles erop en eraan. Maar ik ben vooral benieuwd naar de reis. Naar de tips. Wat wel en niet doen. Opletten voor zwarte zaterdag. (We willen trouwens midden/eind Juni gaan, dochter is 4, nog niet leerplichtig, vandaar nog niet vol in de zomervakantie) beter s’nachts rijden, of beter overdag. Om de hoeveel uur stoppen. De tweeling is dan bijna 2 jaar oud.

Ik hoor graag van jullie :)

2. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Zal heel erg van je kinderen af hangen denk ik. Die van ons zijn altijd heel makkelijk geweest. Schermpje aan de stoel voor hun en rijden maar. Wij rijden altijd gewoon door. Stoppen om te tanken en te plassen, maar rijden dan ook gelijk weer verder. Staan dus hooguit een kwartiertje stil. We rijden altijd doordeweeks en vertrekken ergens tussen 4 en 5 uur 's nachts. Eerste stuk vallen de kinderen dan meestal weer in slaap. In de loop van de middag zijn we dan op bestemming en kunnen ze zich de rest van de dag uitleven.

mxm vindt dit leuk.
  3. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    Wij hebben met zo’n zelfde situatie ooit in de meivakantie een chalet in de Dordogne geboekt. Dus ook een jongere tweeling die toen ongeveer twee jaar was en een kleuter van 4 jaar.
    Vroeg vertrekken is fijn, maar onze kinderen sliepen niet meer in de auto dus het zorgde alleen maar voor hele vermoeide kinderen. Ik maakte tassen met wat lekkers en kleine cadeautjes die ze dan om de zoveel tijd mochten uitpakken. En filmpjes kijken op de -toen nog- DVD speler in de auto.
    Verder is het slim om stops in te plannen bij tankstations met een speeltuin (via de ANWB kun je dat vinden of googelen, er zijn mensen die dat bijhouden waar je goed met kinderen kunt pauzeren).

mxm vindt dit leuk.
  4. Havermout

Havermout Niet meer actief

Wij hebben dit al een paar keer gedaan. Laatste keer was vorig jaar 1100 km met 7 jarige een 5 jarige en een baby van 9 maanden.

wij zijn in de nacht gaan rijden om 3 uur zodat we toen ze in slaap vielen (eerste uur waren ze wakker hoor maar omdat het donker en saai is vielen ze na een uur in slaap) kilometers konden maken. Daarna rond 7.00 ergens gestopt om te plassen, tanden te poetsen en wat te eten en drinken (en bewegen)

Daarna hadden we sticker boeken, leesboeken, iPad, spelletjes. Om de 2 uur stoppen ivm baby (behalve als ze sliep) Van tevoren een beetje gekeken welke stops een leuke stop zijn met misschien een speeltuin of zo. Voor de lunch hebben we een picknick gedaan. Was ook leuk. Dus het ging soepel allemaal bij ons.

mxm vindt dit leuk.
  5. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wij hebben vorig jaar ook rond de 1100 km gereden met een toen 5jarige , 2 jarige en baby 7 maanden, schermpjes hebben we niet dus die konden we niet inzetten.

Wij zijn uiteindelijk rond 5 uur vertrokken omdat toen de baby wakker werd. Toen eten gegeven en iedereen in de auto gezet. We zijn 3x gestopt op 11 uur. 2x echt een uur, gegeten en alles en 1x ff benen strekken en rennen. De reis ging prima. Na een week zijn we al 3 uur rijden terug gezakt , (we hadden 2x een week op een camping huisje/caravan) zodat we terug minder lang hoefde te rijden. We vertrokken toen ook pas rond 10 uur s ochtends, veel file en waren pas 21 uur s avonds thuis. Kinderen vonden het geweldig. Laatste uur auto waren ze wel beu.

Had voor alle 3 een tas met wat nieuwe dingen, sticker boek, kleurboek, potloodjes, poppetje.

Hier is het super goed bevallen! Deze zomer gaan we met 4 kinderen! Dan 6 jaar, 3 jaar, 1 jaar en een week of 8. Dan gaan we wel wat minder ver. (Oostenrijk is nu het plan).

mxm vindt dit leuk.
  6. Teapot

Teapot Actief lid

3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Wat een leuke positieve ervaringen allemaal! Wij zijn vorig zomer met vier kinderen, 6, 4 en tweeling van 1 naar Frankrijk gereden (1000 km). De tweeling heeft ontzettend veel gehuild in de auto. Ik had alles goed gepland, de stops op leuke plekken, niet te veel rijden op 1 dag, snacks, speelgoed, cadeautjes (we rijden met een caravan en verspreiden het rijden over meerdere dagen). De grote jongens hebben zich heel goed gedragen maar de tweeling dus niet We gaan het dit jaar nog een keer doen. We laten ons niet ontmoedigen. Dit jaar worden ze 2 in de vakantie en thuis laten ze wat interesse voor de tv zien, dus wij gaan ook een schermpje proberen.

7. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ja dat laatste is essentieel. Onze dreumes van 16 maanden rent nu al naar tv en zegt die Coco (cocomelon) Haar broers mogen vanaf 17 tot we eten op iPad en dan gaat voor haar de tv aan. En ze kijkt er echt gefascineerd naar. Komt soms even de keuken in maar gaat dan toch weer kijken :roflmao: Scheelt veel op vakantie :D

Oh trouwens; ik heb wel vrijwel hele reis op achterbank gezeten zodat ik bij haar (toen was ze 11 maanden) kon. Eten geven, boekje lezen, speeltje, slapen (deed ze toen nog veel door al die rare reisdagen)

8. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Hier was het de laatste keer ook niet positief hoor.. Mijn jongste zoontje was toen 2,5 jaar en slaapt normaal altijd na 5 minuten in de auto, maar heeft nu de hele weg lopen zeuren en huilen (7 of 8 uur) en net voor we er waren viel hij in slaap haha. Terug hebben we in 1 keer gereden, ik denk een uur of 10 a 11. Dat ging wel goed, maar dus ook niet geslapen... Hopelijk dit jaar beter!

Ik neem heel veel mee. Tablet, stickerboek, kleine cadeautjes en veel eten.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Wij rijden vrijwel ieder jaar ongeveer 1000 km naar (zuid) Frankrijk.
    Een van de kinderen word altijd chef van de voetbal. Die mag hij onder bin z'n voeten bewaren en krijgt de taak te zorgen dat hij op vakantie aankomt (en weer thuis) en bij iedere stop kunnen ze mooi ff voetballen. Ff flink rennen en uitkuren en daarna weer rustig de auto in:thumup:
    Verder heb ik maar 2 kinderen, dus past er een krat met speelgoed en eten en drinken tussen de kinderen in. Blijven ze mooi van elkaar af en kunnen ze ons alles aangeven.
    Vooraf de action leeg kopen met boekjes en zooi en wat nieuws bewaren voor de terug weg.
    Tablet met filmpjes is wel echt heel fijn.
    Slapen dien ze bij ons helaas nauwelijks, eerste avond dus op tijd naar bed en daarna in 't vakantie ritme.

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    enige wat je kunt doen is het uitproberen. ieder kind is anders. spelletjes, en schermpjes mee. veel eten/drinken/snoepjes. en wat uitproberen qua stopplekken. onze kinderen willen nog weleens roepen dat ze echt NU moeten plassen, tja dat kan niet altijd zo 1,2,3 op de autobahn, of op de route du soleil. dus we stoppen wat vaker en dan moet iedereen gaan plassen.
    Wij rijden tegenwoordig altijd in 2 x. dus zo'n 700 km op dag 1 en slapen dan een nacht ergens, of soms 2 nachten. en dan verder naar de bestemming, bijv. nog eens 400 km. op de terug weg doen we dit ook. zo hebben we afgelopen jaren al allerlei steden gezien, Metz, Nancy, Keulen, Lindau, Salzburg. Alleen maar om de reis op te breken. zelf heb ik namelijk na 700 km, gewoon geen zin meer. de max leggen we bij 1000 km. die doen we nog wel in 1 x. paar jaar geleden vanuit Grenoble terug naar huis gereden, en ook weleens vanaf annecy. ging prima.
    Onze kinderen gaan wel goed in de auto. ze vermaken zich vooral met schermpjes. ook toen ze klein waren. en voor 1 x in de auto maakt het ons niet uit. liever dat dan jengelende kids.
    toen ze klein waren heb ik ook weleens op de achterbank gezeten naast de jongste die toen tussen de 0-2 jaar oud was, en de ouste voorin op zijn auto stoel, kon hij mooi kijken, en ik de jongste een boek voorlezen. in die tijd moesten we regelmatig, op visite bij familie die 600 km verderop woonden.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb 2 kinderen, maar geloof niet dat dat veel verschil maakt. Hier gingen ze van baby af aan mee ver weg. De oudste met 9 maanden naar Oostenrijk en de jongste met 5 maanden naar Italië.
    Wij reden het juist wel in 1 keer toen. Rond 23.00 uur uit bed en vertrekken, sliepen dan vrijwel direct weer en zo goed als heel de nacht. Vroeg ergens ontbijten en weer door. Waren we tegen de middag op de camping.
    Bij de leeftijden van jouw kinderen zou ik idd zorgen voor wat vermaak. Wat nieuwe spelletjes, puzzels, bezigheden. Die pakte ik dan in als cadeautje. En schermpjes inderdaad, onze grote vriend tijdens reizen.

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.161
    113
    Home
    Wij rijden dan snachts want dan slapen ze het eerste stuk nog
    Misschien een magisch tekenbord voor de kinderen
    iPads mee met filmpjes
    Ze zelf van te wat lekker eten en drinken laten uitkiezen
    Kleine cadeautjes inpakken en dus halverwege laten uitpakken
    En zelf relaxt zijn helpt ook

13. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Heb er eentje die ziek wordt en echt naar buiten moet kijken. Luisterboek is aanrader

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Het ligt idd echt aan je kinderen. Bij ons rijden ze allemaal makkelijk. Dus wij rijden sinds ze geboren zijn bijna elk jaar wel 1200 km. En dan tussendoor vaak oom nog wel heel wat kilometers. Want wij stonden/staan nooit 2 weken op 1 plek.
    Ik vind grotendeels in de nacht rijden wel fijn, dan slapen er vaak wel 2 (zoons slapen zo goed als nooit in de auto, de meiden wel heel makkelijk). Maar ook overdag gaat best gelukkig.

15. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Het kan wel maar liever nooit meer tot onze zoon ouder is. De hele weg, huilen of onrustig. Ontzettend veel bagage mee, wandelwagen, kleding luiers. Ik was eigenlijk meer moe dan uitgerust na deze vakantie. Gelukkig zijn er meer positieve verhalen maar ik vlieg niet meer met hem tot hij 4/5 jaar oud is!

16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Als je kinderen makkelijk slapen in de auto dan zou ik zeker een deel s nachts rijden. Wij zijn afgelopen jaar vertrokken om 00.30 en zoon sliep nog gewoon een uur of 5 door. We gaan dit jaar overnachten tussendoor want dochter sliep dus niet. Ze was super lief en makkelijk maar ik vind een nacht zo kort slapen niet zo wenselijk voor haar. (Ik wil ivm ass ook zo min mogelijk veranderingen dus vandaar dat we eigenlijk niet wilde overnachten)

Havermout vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina