Kamperen... wat is jullie voorkeur?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Podiki, 15 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Oh nee verschrikkelijk. Ik wil ook vakantie:roflmao:. Een camping is leuk, maar dan wel in een luxe huisje. Of een vakantiepark met genoeg voorzieningen.
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.969
    7.896
    113
    Vrouw
    Het ligt voor mij een beetje aan de camping. Ik vind het heerlijk om in een bos aan een rivier te staan. Smorgens die boslucht. Lekker kanoën. Als het te warm wordt een zwembad in duiken. Beetje rond rijden door dorpjes en langs kastelen.

    Maar met kleine kinderen geef ik toch de voorkeur aan een bungalowpark.
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik begrijp echt niet dat mensen met hele kleine kinderen (baby's en peuters) gaan kamperen (en dan bedoel ik geen super luxe mobile home of giga caravan maar een tent of vouwwagen. Je hoort echt alles van elkaar. Bij warmte is het bloedheet en bij regen koud en klam. Verder kan je geen kant op en moet je constant opletten (primitief gasstel, smerige grond etc).

    Mijn collega heeft vorig jaar een paar nachtjes in de auto geslapen omdat het zo koud was (hoogseizoen in Frankrijk). Andere collega had een schreeuwende baby tijdens een hittegolf in Italië en zijn eerder vertrokken vanwege de warmte.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Oeps dat ging fout
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik weet niet wat jouw eigen ervaringen met kamperen zijn, maar hier ging het perfect van baby af aan. De oudste ging met 10 maanden mee, de jongste met 5 maanden. Beiden destijds in een tent.
    Je hoort genoeg ja, maar daar ben je ook zo aangewend.
    Het geen kant op kunnen herken ik helemaal niet. Wij gingen net zo goed uitstapjes en wandelingen maken als zonder baby. Goede ergonomische draagzak is super handig.
    Hier geen primitief gasstel, maar een uitklapbare keuken met 3 pitten. Waarvan een dreumes prima kan leren daar af te blijven.
    Wij hadden ook een campingbedje als box bij en grote picknickkleden. En ja kinderen worden vies, dat vinden wij geen enkel probleem en boeken dan ook altijd campings met een douche:rolleyes:
    In de hittegolf in Italië gebruikten we voor onze baby een nat gemaakte hydrofiel luier als dekentje, daarmee sliep hij heerlijk onder de olijfbomen.
    In Oostenrijk was het overdag 30+ maar s nachts erg koud. Maar dan werk je in laagjes. Onze baby sliep prima dan.
     
  6. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.514
    1.559
    113
    Zuid-Holland
    Ik kook bijna luxer dan thuis :roflmao:

    Ik vind kamperen heerlijk, het liefst zo primitief mogelijk, althans voor we kinderen kregen, slapen in de open lucht, koken boven een kampvuurtje, plassen achter een boom...
    Dat waren nog eens kampeertripjes!
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij gingen altijd naar campings die zo ruim zijn dat je echt niks van je ‘buren’ hoort, geen grasveldjes met tentjes hutjemutje op elkaar. Dat is echt prima te doen met jonge kinderen!
     
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    ja wij zijn ook pas weer gaan kamperen toen de jongste bijna 2 was, want met een baby en dan alle spullen die je nodig hebt, warmte of juist kou, de oudste was overigens ook echt een terror dreumes/peuter met spook nachten/night terrors en super dwarse buien, dus nee dan is niemand op de camping blij als je in een tentje ligt met een krijssend kind….

    (wil ik niet mee zeggen dat het voor andere niet een fijne ervaring kan zijn hoor, maar die eerste periode hebben we in onze vakanties in appartementen/vakantie huisjes/villas doorgebracht)
     
  9. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Jaaa, leuk!
    Afgelopen twee jaar heel bewust twee verre reizen gemaakt omdat we nog geen kinderen hadden, maar kamperen is wel favoriet. Straks voor het eerat met een kleintje van 5 maanden op vakantie naar een glamping in Kroatië, ben benieuwd!
     
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij gaan naar een kinder camping. Met vouwwagen en kind wat niet wil slapen.

    Zijn vast meer peuterpubers. En als het echt niet gaat, zijn we zo weer thuis. :)
     
  11. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik hou van campings .. we hebben een caravan met vast bed heerlijk matras .. 2 oudste wel in de tent .. maar slapen veel
    In de buitenlucht heerlijk ..

    Wij zijn wel mooi weer kampeerders en toch niet echte omdat we met caravan zijn . Maar wij gaan alleen naar het zuiden van Spanje ivb de warme avonden / nachten . Begin Spanje kan het in de avond nog afkoelen hoeft niet natuurlijk ..
    ik zal ook nooit in mijn caravan in Nederland zitten in je voortent veel te koud .

    De wc s en douches worden de hele dag schoongemaakt waar wij komen dan . Wc papier altijd bij gevuld .. het is echt super schoon .
    Grote staanplaats Boek ik altijd . Onze caravan met voortent is gewoon heel groot en dan zet ik de luifel niet eens ..
    wij vinden het zo heerlijk dus en mogen 2 augustus weer .. zitten nu in cambrils 3 km van Salou af en 500 meter van de zee af en zwembad + animatie op de camping . Grote staanplaats ..
    de caravan staat trouwens al in Spanje regio terragona en hun brengen de caravan naar de aangewezen camping
     
    baby90 vindt dit leuk.
  12. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Daarom dat ik liever naar de wat grotere campings ga. Als je het leuk vindt om eens een praatje te maken dan vind ik dat makkelijker daar. Verder heus niet zo dat ik een gezellige tante ben die zomaar iedereen gaat lastig vallen hoor, ben best verlegen.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  13. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hey Monique, leuk, ik ga ook naar Cambrils deze zomer. In welke camping zit je nu?
     
  14. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Wij kamperen praktisch elk jaar, ook als kind al.
    Wij huren elk jaar een caravan om zelf mee te rijden. Dit, omdat wij aan het sparen zijn voor een eigen caravan.
    Ik vind het ideaal. Het is comfortabel, ook onderweg tijdens de korte stops, echte bedden die heerlijk liggen. Verder een warm water boiler om zelfs af te wassen in de caravan. Er zit ook een rondzit in de caravan om 's avonds lekker te zitten of wanneer het minder lekker weer is. Verder heel veel opbergruimte. En een grote voortent. En tegenwoordig hoef je al lang niet meer met een wc-rol over de camping te lopen. De wc's hebben toiletpapier. Verder kamperen wij graag op grotere kampeerplaatsen van minimaal 100m2. Helaas moeten we nog even wachten voordat Wij gaan kamperen.
     
    baby90 vindt dit leuk.
  15. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    3.500€ is echt wel duur ja... Wij gaan naar een mega camping (zo eentje waar de meesten echt niet heen willen, met veel animatie, verschillende zwembaden en restaurants en bars en met privé toegang tot het strand) voor 680€ per week. Daar gaan we een weekje heen en daarna naar een andere grote camping maar minder duur voor maar 300€ voor 6 dagen. Dus we zijn 980€ kwijt voor 13 dagen met 4. Tol en benzine betalen we niet want woon er op 2uur vandaan maar wanneer we vrienden in NDL gaan bezoeken betalen we +/- 350 € aan benzine en tol heen en terug. Eten en drinken en ijsjes op de camping doen we goedkoop dus max. 10-20€ per dag (130€-260€ in totaal). Voor maximum 1590€ zijn we 2 weken weg naar 2 resort campings.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Iedere dag op de camping koken en lunch maken is voor mij geen vakantie, dus we gaan om de dag een hele dag uiteten. Ik kan thuis ook boodschappen bij de Lidl doen en waterijsjes uit de diepvries trekken, dat is voor mij geen vakantie. Lees voor mij hè! Wat een ander doet is helemaal prima! Maar als ik op vakantie het zelfde moet doen als thuis, dan heeft het voor mij helemaal geen meerwaarde meer :)
     
  17. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Kamperen als in op weg met je eigen tent/caravan/vouwwagen, gedeelde sanitaire voorzieningen, afwassen in een teiltje en op een campingstoel voor de voortent zitten is aan mij niet besteed. Ik wil op vakantie wel een zeker basisniveau aan luxe en een eigen douche en toilet is daar een heel essentieel onderdeel van. Maar ik vier sinds we kinderen hebben wel graag vakantie op een camping. Lekker de hele dag buiten en veel vermaak direct in de buurt in de vorm van zwemmen, speeltuintjes en andere kinderen. Maar dan wel ‘gewoon’ verblijf in een huisje of luxe stacaravan.

    Zonder kinderen kies toch voor een hotel of appartement overigens.
     
    Salentein en Adje vinden dit leuk.
  18. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Kamperen! De hele dag buiten. Buiten koken, buiten eten, met de kinderen ravotten en gek doen, ik hoef er voor niemand netjes bij te lopen, gezellig een praatje met de buren, of niet, ligt er maar net aan.
    En echt... De kinderen... Die vinden het zo ontzettend leuk!
    En ja het is hard werken. We zijn moe in de avond, maar wel voldaan.
    Ik hoef niet heen en weer voor de kinderen, ik hoef niet om speelafspraken te denken of op andersmans kinderen te letten.
    Gewoon lekker kneuterig met mijn eigen gezin de hele dagen door buiten.
    En als het regent doen ee een spelletje, knuffelen op bed of wat dan ook. En anders is er vast wel ergens een overdekt speeltuin waar we heen kunnen.
     
    podiki25 vindt dit leuk.
  19. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Leuk verwoord. Vooral dat er voor niemand netjes bij te moeten lopen. Lekker in je pyjama je tent uit, niet kappen en geen make up op, 2 dagen zelfde kleren aan is niet erg, als ze wat stofferig zijn 's avonds even handwasje en hup...
     
    NdNk vindt dit leuk.
  20. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Haha, dit is wel echt waar ja!
    En toen wij vroeger als kinderen gingen camperen zochten mn broertje en ik al de campings met afwasmachine uit het campingboek op. M’n ouders begrepen dat opeens na de vierde camping die dat “toevallig had” ook. :roflmao:
     
    baby90, Youtan, Cindy1977 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina