Kamperen... wat is jullie voorkeur?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Podiki, 15 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Zelfs het afwassen op de camping is een feestje. De oudste doet dat zo graag, heerlijk kletsen samen. Dat zal over een paar jaar wel anders zijn :D
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Ik heb in mijn jeugd ook nooit wc rollen mee hoeven nemen, wel het douchen met muntjes en als je tijd om was, kreeg je letterlijk een koude douche. Maar blijft nog steeds hetzelfde dat je de camping over moet om naar het toilet te gaan en om te douchen (en een toilettas en handdoek mee moet slepen). Vooral heel fijn als je ‘s nachts moet plassen of je darmen zijn van slag. Of je voorganger had darmen die van slag waren en het ruikt lekker ‘fris’.
    Dus het klopt dat ik al lang niet meer echt gekampeerd, heb en dat wil ik graag zo houden. De modernisering van de muntjes doet het dan ook niet voor mij ;)

    En dat toilet wat jullie hebben: moet dat ook zelf leeggegooid worden? Want ik zie nog voor me dat mijn vader met ons toilet (of iig een deel daarvan) in een bolderkar over de camping liep en vooral een gruwelijke hekel had om dat ding dan leeg te gooien (geheel terecht overigens) :roflmao:
    Dus ik ben even benieuwd in hoeverre dat al gemoderniseerd is?
     
    Youtan vindt dit leuk.
  3. Podiki

    Podiki Lid

    9 jul 2018
    13
    3
    3
    Vrouw
    Nu zijn er percelen met een toilet, douche en wastafel. Een badkamer dus. 'S nachts een plasemmer is ook een oplossing...
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Oh ja, de plasemmer :D Been there, done that ;) En ook weer leeggooien en schoonmaken. Ik moet serieus iedere nacht 1 á 2x naar het toilet (in een goede nacht), dus dat zou feest zijn. Nee, ik zie nog te weinig verbetering om kamperen ook maar een beetje aantrekkelijk te maken (voor mij dan hè!).
    En die percelen zijn toch niet overal? Ik heb genoeg campings gezien in Frankrijk, waar wij dus in een cottage zitten en de echte kampeerders naar een gebouwtje moeten gaan.

    Sowieso kan er natuurlijk verschil zijn in wat nou nog echt kamperen is, als er steeds meer voorzieningen op een standplaats of in een caravan/tent zijn. Ik denk dat daar ook de meningen over verdeeld kunnen zijn.
     
  5. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Dat toilet moet ik legen inderdaad, na een dag of 3 doe ik dat meestal. De spulletjes die je erin doet zijn tegen de luchtjes, dus het stinkt niet en alles is vloeibaar. Heb geenbolderkar nodig, kan dat onderdeel gewoon dragen, maar er zitten ook wieltjes onder.
    Op luxere campings (waar idd vaak ook al vaatwassers te vinden zijn) staat een soort machine die dit allemaal doet, legen en reinigen, ideaal! Maar ik snap dat mensen dit goor vinden hoor, maar alsnog pies ik heerlijk op mijn eigen pot ;)
     
    Adje vindt dit leuk.
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Oh dat klinkt wel al beter dan hoe het vroeger was. Jammer voor mijn vader dat hij dat niet heeft kunnen meemaken toen. Nu gaan ze alleen nog naar hotels :roflmao:
     
  7. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Het liefste ga ik naar een appartement, met een leuk zwembad, maar aangezien mijn kinderen een camping wel super vinden huren wij een huisje of een sta caravan.
    Dat is echt de max. Een tent oid zal je mij nooit in zien.
     
  8. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wij zijn vorig jaar ook gaan kamperen (tent gehuurd op de camping) met 2 kinderen van 1,5 en 2,5. Het was heeeerlijk! De hele dag buiten en ze vonden het super. 1 onrustig nachtje gehad omdat de jongste hand voet mond ziekte kreeg en koorts had, verder prima geslapen. Ik neem aan dat je thuis ook niet aan huis gekluisterd bent met jonge kinderen toch? :roflmao: Zelfde als daar. Elke dag deden we een uitstapje (variërend van markt/dorpjes bezoeken tot uit lunchen tot dierentuin), als het regende gingen ze gewoon in de tent spelen, lekker op bed een filmpje kijken of deden we boodschappen oid. Verder heeft een tent een grondzeil (of in ons geval een houten vloer) en is het gasstel gewoon op volwassenhoogte ;)
     
    tuc en podiki25 vinden dit leuk.
  9. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    He je bent bevallen! Gefeliciteerd! Alles goed gegaan?!
     
  10. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Jaaaa gelukkig! :) Een paar uur voor de geplande inleiding toch nog opeens spontaan bevallen en nu zijn we aan genieten van een heel relaxed meiske.
     
    baby90, Kanarie, Liekje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Fijn zeg!! Lekker genieten!
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Gefeliciteerd!!!
     
  13. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Proficiat! Hoop dat alles goed gaat en geniet van deze tijd!
     
  14. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Hier een die hard camper, in elk seizoen onderweg. Ook skivakantie
    We hebben een eigen caravan.
    Voor ons ideaal. De kinderen vinden direkt aansluiting bij andere kinderen.
    Ik kan het mij dan niet voorstellen om bvb om 20:00 uur reeds op een hotelkamer te zitten als de kinderen moe zijn.
    Ook de flexibiliteit wanneer we willen eten. Staan we pas om 10:00 uur op goed, indien 7 uur ook goed. Ben ik zelf al wakker en de rest nog niet, kan ik tenminste reeds een kop koffie voor mezelf maken en gezellig buiten zitten.
    Zelf koken op de camping vind ik heerlijk. Door de week kom ik zelf niet toe aan koken en kan ik er echt van genieten om creatief te zijn.
    Wij zoeken toch campings op met minimaal 4 sterren. In 95 % worden de douches en sanitair goed bijgehouden en moet je niet met een rol onder de arm erheen.
    Wij zijn heel sociaal en leren altijd nieuwe mensen kennen. Een wijntje of biertjes ´s avonds wordt dan vaak samen gedronken.
    Voor ons kunnen we ook met camping meer op vakantie gaan.
    Het scheelt dat ik een wagen van de firma heb en benzine niet hoef mee te rekenen.
     
  15. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Kamperen met de kinderen vind ik helemaal super! Hopelijk kunnen we dat nog vele jaren blijven doen!

    Tis echter wel, dat als ik alleen met mijn man zou gaan (zoals voor dat we kinderen hadden), dat ik dan de voorkeur geef aan een verre vliegvakantie met auto huren en rondreizen, waarbij we slapen in hotels en B&B's. Wie weet later weer, als de kinderen groter zijn.
     
  16. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Haha.. Ik wilde nog reageren in dit topic, maar precies dit.

    Wij zijn de laatste jaren op campings geweest waar het sanitair nog schoner en luxer was dan de douche bij ons thuis. Wij gaan gewoon met ons tweede huisje op vakantie. Wij en ook onze kinderen slapen op echte (eigen) matrassen, de kids slapen in de door mijn vriend gemaakte bedjes onder hun eigen beddengoed. We kunnen onze hele vakantie gebruik maken van onze eigen handdoeken, servies en overige spullen. Onze voortent staat ook binnen een half uur.

    Het is tegenwoordig echt geen kamperen meer.

    Zoals je kunt lezen doen wij niets liever dan kamperen met onze eigen caravan.
    We gaan overigens wel altijd naar de grotere oudere en wat bekendere campings.
     
  17. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wel met benzine, boodschappen etc neem ik aan?

    Maar dan nog is het veel geld, dat geven wij niet uit hoor. En dan gaan we dit jaar naar 1 van de bekendste kindercampings in zuid Frankrijk. 18 dagen een grote staanplaats zijn we 1250 euro kwijt. Dan komen er nog wel diesel, tol kosten, boodschappen en uitjes bij. Maar dan nog zijn we geen 3500 euro kwijt aan het eind van het liedje
     
  18. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Om de dag lunchen en dineren met 4 personen tikt aan hoor, 100 euro is dan totaal niets. Zoals ik al zei, als het cheap moet, kan ik beter thuis blijven :) Ik doe zo min mog boodschappen.
     
  19. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nee ik vind kamperen echt helemaal niks.

    Voor mij is vakantie luxe en zo weinig mogelijk zelf hoeven doen.

    Op een kampeer vakantie moet je nog zoveel doen. Schoonmaken, afwassen, koken
    Douche delen met mensen die je niet kent.

    Vroeger als kind gingen we vaak kamperen. Ongemakkelijk in een tent. Koud in de avond en in de ochtend.

    Mijn moeder en haar man hebben genoeg geld maar gaan dus ook vrijwillig kamperen. Ha ha. Zij vinden het dus echt leuk.

    Met een boot vind ik dan wel weer leuk. Is eigenlijk ook wel een beetje kamperen want in de haven ben je ook met meer mensen. Alleen heb je wel een eigen douche et cetera. En de slaapplaats is meestal iets comfortabeler.
     
    baby90 en Salentein vinden dit leuk.
  20. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    2 weken (14 dagen) lago maggiore stacaravan is €2100 euro. Dat is kale huur. In augustus. Wel een “luxe” versie i.p.v. standaard. Komt nog eten drinken tol benzine uitjes bij.

    Standplaats met een tent is inderdaad wel goedkoper. Dat scheelt denk ik een heel eind. Maar dan moet je weer van kamperen houden (wat wij niet doen) haha
     
    Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina